Docuserie ‘De Carwash’ krijgt vervolg

Matz Carwash in Deventer schittert binnenkort opnieuw op TV. Er komt namelijk een tweede seizoen van de documentaireserie ‘De Wasstraat’ op NPO 2. Wanneer de opnames starten en de eerste uitzending te zien is, wordt later bekend gemaakt. 

Het eerste seizoen van de serie werd begin 2021 primetime op NPO2 uitgezonden en was een groot succes. Dagelijks keken er circa 450.000 mensen. TV-recensent Angela de Jong noemde de serie het ‘juweel van 2021’. De Volkskrant vond De Wasstraat ‘Ontroerend’ en Trouw een ‘mooie serie’.

Overbrugbaar

In de serie staan de medewerkers en eigenaar Martin Kniest van Matz Carwash centraal. Het team bestaat uit mensen met een “overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt”, zoals Kniest het noemt. De jongens en Kniest zelf zijn inmiddels in Deventer en omstreken BN’ers geworden. Bij de carwash was het na de uitzendingen drukker dan normaal. Nu bevestigt Matz Social, de dochteronderneming van Matz Carwash dat er een nieuwe serie komt, maar kan nog niets zeggen over de details.

Terugkijken van het programma kan hier.

Motiveren

Kniest hoopt met het programma andere bedrijven te motiveren socialer te ondernemen en te laten werken met mensen met die (overbrugbare) afstand tot de arbeidsmarkt. Naar aanleiding van het programma ontplofte zijn mailbox met berichten van kijkers en ook ondernemers die wel iets zien in zijn verhaal. Kniest geeft inmiddels lezingen door het hele land en trad begin dit jaar ook toe tot het Bovag-bestuur van de afdeling Autowas- en Poetsbedrijven.

Lees ook:

Auteur: Paul Van den Bogaard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Docuserie ‘De Carwash’ krijgt vervolg | CarwashPro

Docuserie ‘De Carwash’ krijgt vervolg

Matz Carwash in Deventer schittert binnenkort opnieuw op TV. Er komt namelijk een tweede seizoen van de documentaireserie ‘De Wasstraat’ op NPO 2. Wanneer de opnames starten en de eerste uitzending te zien is, wordt later bekend gemaakt. 

Het eerste seizoen van de serie werd begin 2021 primetime op NPO2 uitgezonden en was een groot succes. Dagelijks keken er circa 450.000 mensen. TV-recensent Angela de Jong noemde de serie het ‘juweel van 2021’. De Volkskrant vond De Wasstraat ‘Ontroerend’ en Trouw een ‘mooie serie’.

Overbrugbaar

In de serie staan de medewerkers en eigenaar Martin Kniest van Matz Carwash centraal. Het team bestaat uit mensen met een “overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt”, zoals Kniest het noemt. De jongens en Kniest zelf zijn inmiddels in Deventer en omstreken BN’ers geworden. Bij de carwash was het na de uitzendingen drukker dan normaal. Nu bevestigt Matz Social, de dochteronderneming van Matz Carwash dat er een nieuwe serie komt, maar kan nog niets zeggen over de details.

Terugkijken van het programma kan hier.

Motiveren

Kniest hoopt met het programma andere bedrijven te motiveren socialer te ondernemen en te laten werken met mensen met die (overbrugbare) afstand tot de arbeidsmarkt. Naar aanleiding van het programma ontplofte zijn mailbox met berichten van kijkers en ook ondernemers die wel iets zien in zijn verhaal. Kniest geeft inmiddels lezingen door het hele land en trad begin dit jaar ook toe tot het Bovag-bestuur van de afdeling Autowas- en Poetsbedrijven.

Lees ook:

Auteur: Paul Van den Bogaard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.