Caramba, chemie, Marien Verhaaf, Druten

Carwash Druten: ‘Door een goede chemie kom je samen verder’

Van idee naar uitwerking is soms een lange weg. Iemand die hierover kan meepraten is Marien Verhaaf, eigenaar van Carwash Druten. Het duurde meer dan tweeënhalf jaar om zijn project te realiseren, maar inmiddels heeft de ondernemer zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. In de jaren dat hij bezig is met het opzetten en exploiteren van zijn wasstraat, heeft hij een speciale band opgebouwd met zijn chemie-leverancier Caramba. De ondernemer werkt volgens zijn filosofie. “Samen kom je verder.”

Al in 2012 liep Verhaaf met het idee rond om zelf een carwash te beginnen. In eerste instantie werd dit geïnitieerd door zijn steun en toeverlaat, vrouw Hannie. “Vroeger bezocht ik regelmatig carwashes met mijn bedrijfsauto, ik had een montagebedrijf en was eigenlijk toen ook al op zoek naar mogelijkheden om op een goede manier te investeren.” Toen hij voor de zoveelste keer tegen zijn vrouw zei wat er allemaal mis was bij de bezochte waslocatie in een bepaalde stad, was zijn vrouw het zat. “Ze zei dat ik het dan beter zelf kon doen.” Toen begon het plan om een eigen wasstraat te beginnen echt vorm te krijgen.

Chemie

In 2012 liep de aankomend carwashondernemer met de plannen van zijn wasstraat onder de arm, toen nog op rollen papier, over de beursvloer van een grote carwashbeurs in Frankfurt. Hij was op zoek naar zoveel mogelijk kennis. “Op deze beurs kwam ik voor het eerst in contact met Romke Kiestra van de firma Caramba. Er was direct een klik waarna er een flinke dosis kennis is uitgewisseld. Het duurde dan ook niet heel lang voor ik de keuze voor de chemie had gemaakt, letterlijk en figuurlijk.”

Chemie is natuurlijk belangrijk maar eerst moest er een machine komen. Uiteindelijk koos de ondernemer voor een wasstraat van Holz. “Deze paste het best bij me. Veel opties en mogelijkheden.” Niet alleen in het begin van de wasstraat koos hij voor een lavaboog maar ook redelijk aan het einde van de wasstraat voor een uitzonderlijke wasbeleving. “Samen met de chemieleverancier hebben we daar echt wat moois van gemaakt. De speciale shampoo en het ‘Glanspantser’ zorgen voor een makkelijkere manier van upselling.” De meeste mensen zijn volgens Verhaaf geneigd om te kiezen voor het meest uitgebreide programma omdat ze anders dus niet de volledige beleving in de wasstraat ervaren.

Acties

Verhaaf probeert zich van andere wasstraten te onderscheiden door onder andere themadagen en speciale acties. Hierover brainstormt hij onder andere met zijn chemie-leverancier. “Onlangs hadden we een goede doelen-actie, toen heeft Caramba ook een leuke duit in het zakje gedaan. Tijdens een andere actie hebben we Caramba zonnebrillen uitgedeeld. De reacties van de klanten daarop waren erg leuk.” Sinterklaas, Kerst en Pasen, Verhaaf draait er zijn hand niet voor om. Of er nu iemand in een konijnenpak of een pietenpak moet lopen, de mensen weten hem ook tijdens deze feestdagen te vinden.

De ondernemer houdt ook speciale acties voor kinderen. “Als gezinnen met kinderen naar de wasstraat komen krijgen ze altijd een lolly. Daarnaast heb ik mijn eigen spaarsysteem bedacht”, zegt hij trots terwijl hij zijn vitrine met kleinigheidjes toont. “Telkens als kinderen langskomen krijgen ze van mij een muntje. Met die muntjes kunnen ze dan een klein presentje uit onze vitrine voor de toekomst kiezen”, zegt hij. De actie loopt volgens hem als een trein.

Partnerschap

Romke Kiestra van Caramba is blij met de hechte samenwerking die hij met Verhaaf heeft. “We zien het ook minder als werk en meer als echt een partnership. Dat is ook waar we ons als chemieleverancier in willen onderscheiden. Het stopt niet na het verkopen van de chemieproducten. We denken mee over marketing en upselling als de klant daarom vraagt.” In veel gevallen merkt hij dan ook dat juist dat gewaardeerd wordt bij de wasstraten waar het merk gevoerd wordt.

Om te helpen bij het upsellen van wasprogramma’s laat Caramba handige flyers drukken. “Het is een korte bondige leaflet over de voordelen van het Glanspantser. In veel gevallen kiezen de mensen mede door de flyer een stuk sneller voor het meest uitgebreide programma”, legt hij uit. Verhaaf merkt op dat de wasstraat qua chemie goed in balans is. “Al bij binnenkomst is een frisse appeltjesgeur te ruiken.” Volgens hem kwam zelfs de buurman van de washal onlangs langs met de vraag waarom er altijd zo’n lekkere geur rond het pand hangt.

Lees ook: Foto-album: Door de wasstraat bij Carwash Druten

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash Druten: ‘Door een goede chemie kom je samen verder’ | CarwashPro
Caramba, chemie, Marien Verhaaf, Druten

Carwash Druten: ‘Door een goede chemie kom je samen verder’

Van idee naar uitwerking is soms een lange weg. Iemand die hierover kan meepraten is Marien Verhaaf, eigenaar van Carwash Druten. Het duurde meer dan tweeënhalf jaar om zijn project te realiseren, maar inmiddels heeft de ondernemer zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. In de jaren dat hij bezig is met het opzetten en exploiteren van zijn wasstraat, heeft hij een speciale band opgebouwd met zijn chemie-leverancier Caramba. De ondernemer werkt volgens zijn filosofie. “Samen kom je verder.”

Al in 2012 liep Verhaaf met het idee rond om zelf een carwash te beginnen. In eerste instantie werd dit geïnitieerd door zijn steun en toeverlaat, vrouw Hannie. “Vroeger bezocht ik regelmatig carwashes met mijn bedrijfsauto, ik had een montagebedrijf en was eigenlijk toen ook al op zoek naar mogelijkheden om op een goede manier te investeren.” Toen hij voor de zoveelste keer tegen zijn vrouw zei wat er allemaal mis was bij de bezochte waslocatie in een bepaalde stad, was zijn vrouw het zat. “Ze zei dat ik het dan beter zelf kon doen.” Toen begon het plan om een eigen wasstraat te beginnen echt vorm te krijgen.

Chemie

In 2012 liep de aankomend carwashondernemer met de plannen van zijn wasstraat onder de arm, toen nog op rollen papier, over de beursvloer van een grote carwashbeurs in Frankfurt. Hij was op zoek naar zoveel mogelijk kennis. “Op deze beurs kwam ik voor het eerst in contact met Romke Kiestra van de firma Caramba. Er was direct een klik waarna er een flinke dosis kennis is uitgewisseld. Het duurde dan ook niet heel lang voor ik de keuze voor de chemie had gemaakt, letterlijk en figuurlijk.”

Chemie is natuurlijk belangrijk maar eerst moest er een machine komen. Uiteindelijk koos de ondernemer voor een wasstraat van Holz. “Deze paste het best bij me. Veel opties en mogelijkheden.” Niet alleen in het begin van de wasstraat koos hij voor een lavaboog maar ook redelijk aan het einde van de wasstraat voor een uitzonderlijke wasbeleving. “Samen met de chemieleverancier hebben we daar echt wat moois van gemaakt. De speciale shampoo en het ‘Glanspantser’ zorgen voor een makkelijkere manier van upselling.” De meeste mensen zijn volgens Verhaaf geneigd om te kiezen voor het meest uitgebreide programma omdat ze anders dus niet de volledige beleving in de wasstraat ervaren.

Acties

Verhaaf probeert zich van andere wasstraten te onderscheiden door onder andere themadagen en speciale acties. Hierover brainstormt hij onder andere met zijn chemie-leverancier. “Onlangs hadden we een goede doelen-actie, toen heeft Caramba ook een leuke duit in het zakje gedaan. Tijdens een andere actie hebben we Caramba zonnebrillen uitgedeeld. De reacties van de klanten daarop waren erg leuk.” Sinterklaas, Kerst en Pasen, Verhaaf draait er zijn hand niet voor om. Of er nu iemand in een konijnenpak of een pietenpak moet lopen, de mensen weten hem ook tijdens deze feestdagen te vinden.

De ondernemer houdt ook speciale acties voor kinderen. “Als gezinnen met kinderen naar de wasstraat komen krijgen ze altijd een lolly. Daarnaast heb ik mijn eigen spaarsysteem bedacht”, zegt hij trots terwijl hij zijn vitrine met kleinigheidjes toont. “Telkens als kinderen langskomen krijgen ze van mij een muntje. Met die muntjes kunnen ze dan een klein presentje uit onze vitrine voor de toekomst kiezen”, zegt hij. De actie loopt volgens hem als een trein.

Partnerschap

Romke Kiestra van Caramba is blij met de hechte samenwerking die hij met Verhaaf heeft. “We zien het ook minder als werk en meer als echt een partnership. Dat is ook waar we ons als chemieleverancier in willen onderscheiden. Het stopt niet na het verkopen van de chemieproducten. We denken mee over marketing en upselling als de klant daarom vraagt.” In veel gevallen merkt hij dan ook dat juist dat gewaardeerd wordt bij de wasstraten waar het merk gevoerd wordt.

Om te helpen bij het upsellen van wasprogramma’s laat Caramba handige flyers drukken. “Het is een korte bondige leaflet over de voordelen van het Glanspantser. In veel gevallen kiezen de mensen mede door de flyer een stuk sneller voor het meest uitgebreide programma”, legt hij uit. Verhaaf merkt op dat de wasstraat qua chemie goed in balans is. “Al bij binnenkomst is een frisse appeltjesgeur te ruiken.” Volgens hem kwam zelfs de buurman van de washal onlangs langs met de vraag waarom er altijd zo’n lekkere geur rond het pand hangt.

Lees ook: Foto-album: Door de wasstraat bij Carwash Druten

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.