Rob Kamphues, Supertank, Bling Bling, Bunschoten, carwash

Bling Bling brengt Bunschoten-Spakenburg totaaloplossing voor tanken en wassen

Inwoners van Bunschoten-Spakenburg kunnen voortaan met een schoon voertuig het dorp betreden. Of het nu om een vrachtwagen of kleine personenauto gaat, het nieuwe wascentrum aan de rand van het dorp maakt alles schoon. “Alles onder één dak, dat is wat het dorp nog miste”, zegt mede-eigenaar Ad Beukers. De openingshandeling van het wasgedeelte wordt verricht door de kinderen van eigenaars Jouke Koelewijn en Ad Beukers. Rob Kamphues, ambassadeur van EenzetCarwash, praat het geheel aan elkaar terwijl de paar honderd geïnteresseerden een kijkje nemen bij het tankstation en het wascentrum.

Het grote tankstation van Supertank is het laatste project van wijlen Hans Bol. Zijn handtekening prijkt dan ook op de luifel van het tankstation. Tijdens de opening wordt er bij zijn overlijden stilgestaan. Beukers is enorm blij met het succes van de opening. “De hele dag door hebben we mensen over ons terrein rondgeleid. Ik denk dat ik de technische ruimte van de carwash wel meer dan 10 keer heb gezien. Na de officiële opening zijn we nog tot bijna tien uur ’s avonds bezig geweest met bezoekers van buitenaf”, zegt hij trots.

Geldbesparing

Het tankstation en grote wascentrum vormen volgens Beukers de ideale combinatie voor het dorp. “Voorheen moesten ondernemers voor diesel naar het ene station en voor propaan, dat veel door de vishandelaren wordt gebruikt, naar een ander station. Het wassen van grotere voertuigen kon niet eens in de buurt van het dorp. Nu zit alles op één plek, dat scheelt tijd en uiteindelijk dus ook geld”, zegt hij lachend.

Wat ook veel ondernemers positief stemt zijn de maaltijden en broodjes die in de shop kunnen worden genuttigd. “Tijdens het wassen kan men in onze complete bakery genieten van verschillende maaltijden. Voor ieder moment van de dag is er wel iets te verkrijgen. Tijdens de opening zijn enkel broodjes en hapjes uit onze eigen keuken geserveerd. Zo hebben we mensen alvast een voorproefje kunnen geven wat allemaal mogelijk is”, zegt Beukers trots. Volgens hem was eigenlijk iedereen positief verrast. De eerste bedrijven hebben inmiddels al van de gelegenheid gebruik gemaakt en broodjes besteld. De twintig zitplaatsen die de shop heeft zijn ook voornamelijk bezet volgens hem.

Totaal wascentrum

EenzetCarwash, het bedrijf dat voor het wascentrum heeft gezorgd, is blij met het uiteindelijke resultaat. “Ik weet nog goed dat beide heren voor het eerst bij ons binnenkwamen. Ze kwamen niet uit de waswereld maar hadden grootse plannen.” De initiatiefnemers wilde een all-in-one wascentrum waarbij aan alle voertuigen gedacht moest worden. Vooral een truckwash was onderdeel van die plannen. “Derhalve hebben we in samenspraak besloten om met één truckwash te beginnen, maar al wel de mogelijkheid voor een extra exemplaar te realiseren. Zit de ene aan zijn capaciteit dan kan er binnen een week een machine bij”, legt Jan van Dillen uit. Hij heeft het project op het gebied van wassen begeleid.

Ook voor Van Dillen was het vanwege de omvang een uitdagend project. “Ze wilde vanaf het begin al gelijk 4 verschillende categorieën voertuigen kunnen wassen. Of het nu om een vis- of broodwagen gaat, een camper of een normale personen auto, dat hebben we sowieso voor elkaar gekregen”, zegt hij lachend. Aan de andere kant wilde ze rond de 30 auto’s per uur kunnen wassen. “In eerste instantie was het de bedoeling om dat met twee aparte tandem roll-overs te doen. Dat is qua tijd best krap. Vandaar dat er is gekozen voor een korte wasstraat, een Istobal 4TA-machine met een kettinglengte van 16 meter.” Volgens hem blijft er dan nog, capaciteit over om te groeien. Voor de wat hogere voortuigen werd nog wel een M’Nex 22 geplaatst, daar kan tot een hoogte van 2,70 meter worden gewassen.

Abonnementen

Dat inwoners uit het dorp enthousiast zijn over de opening van de tank- en wasgelegenheid blijkt volgens Beukers uit het aantal aanmeldingen dat sinds de opening is binnengekomen voor was- en tankpassen. “We hebben tot nu toe al tientallen passen aangevraagd in slechts een week. Elke dag mail ik Supertank met nieuwe aanvragen. We hebben de vishandelaren gemaild of ze interesse hadden en ik heb zelf het Stoepje gevraagd en tot nu toe is de interesse groter dan verwacht”, zegt hij. De gunfactor is volgens hem groot. Zeker om dat het echt ons-kent-ons is in het dorp.

Wat volgens hem ook nog een leuk is om te vermelden, is de totstandkoming van de naam voor het wascentrum. “Ik liep al een tijd met de plannen om iets met autowassen te gaan doen. Aan de andere kant ben ik een groot fan van rap-muziek. Ik was altijd onder de indruk van de videoclips”, zegt hij lachend. In de videoclips van de verschillende muziekvideo’s draait het volgens hem altijd om grote blinkende auto’s met glimmende velgen. Deze associeerde hij met het wassen. Vandaar dat voor Beukers uiteindelijk al snel de naam Bling Bling vast stond.

Lees ook:

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.