Excellent Carwash speelt hoofdrol in reclamespotje Seat

In het nieuwste reclamespotje van automerk Seat heeft Excellent Carwash in Amsterdam Osdorp de hoofdrol. De wasstraat van Julian Wagenhuis staat op het lijstje van locatiescouts voor films en fotoshoots. De reden? De led-verlichting in de wasstraat zorgt voor een zintuigelijke beleving.

How to beat morning routines? Blijkbaar door in zwembroek op de motorkap van je Seat te zitten en door de carwash te rijden. En dan niet zomaar eentje, maar Excellent Carwash in Amsterdam Osdorp. De carwash van Julian Wagenhuis steelt de show in de nieuwste commercial van het automerk die sinds 2 september op TV te zien is.

Excellent werd voor het spotje benaderd door een locatiescout. De video is op één avond opgenomen. “Dat was wel een happening”, herinnert Wagenhuis zich. “Stond er ineens 60 man personeel bij ons te filmen.”

Fotoshoot

Excellent is sinds de opening een paar maanden geleden vaker benaderd voor series en shoots. Wagenhuis denkt dat het vooral de lichtinstallatie in de wasstraat is die de aandacht vangt. De laatste drie maanden heeft hij al zomaar tien mailtjes ontvangen. “Op sommige verzoeken gaan we in, als het bij ons past.” Zo is er al een modeshoot gedaan bij de carwash en de locatie speelt dus de hoofdrol in deze commercial van Seat.

Bedrijfsgeheimen

Niet alleen locatiescouts hebben de carwash in het vizier, Wagenhuis wordt ook regelmatig benaderd door collega-ondernemers die nieuwsgierig zijn naar de lichteffecten en een soortgelijke beleving willen neerzetten. “Maar die geheimen geef ik niet prijs”, lacht de ondernemer.

Beleveniseconomie

Beleving is een belangrijk aspect bij Excellent, vandaar ook de keuze voor een bemande voorwas waarna de auto al zo goed als schoon door de wasstraat gaat. Achteraf wordt er gespoeld met osmosewater voor een vlekvrij resultaat. In de wasstraat verzorgde Cleanbuild de wandpanelen, de basis voor de flitsende led-verlichting. De wasapparatuur is van ACE, terwijl Brushcom de borstels verzorgt. “Die hebben simpelweg mooie borstels”, aldus Wagenhuis. Hij is met name gecharmeerd van de dakwals, ‘met die sprietjes’.

Beleving is voor commerciële carwashes een belangrijk economisch goed geworden. Wassen moet niet alleen maar efficiënt zijn, het moet binnen de beleveniseconomie ook ‘time well spent’ zijn, waarbij de belevenis op zichzelf ook economische waarde creëert.

Blote buiken

Overigens zijn de blote buiken van de mannen in de commercial niet daadwerkelijk door de dakwals gewassen. “Dat is fake,” lacht Wagenhuis. “Ze hebben het gewoon heel goed gemonteerd.”

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.