Geen extra omzet met Halloween, wel veel plezier

Het Halloween-event bij de carwash van Shell De Wetering was stijf uitverkocht. Zo’n 250 auto’s zijn gewassen en de inzittenden zijn de stuipen op het lijf gejaagd. Een toename in wassingen of omzet levert het event echter niet op, zegt eigenaar Johan Teunissen. Wel is het ‘vooral heel leuk’.

Het was griezelen geblazen in de carwashes met Halloween. Johan Teunissen was zelf niet verkleed, maar vrijwel alle personeel had goed z’n best gedaan om verkleed als zombie of enge clown auto’s te wassen. Ook veel bezoekers kwamen verkleed naar de carwash.

Teunissen vertelt over het event in Tank- en CarwashProTV. Bekijk hier interview hieronder terug. Om met halloween de auto bij Shell De Wetering te laten wassen werden online kaarten verkocht. De eerste 150 ‘early bird’ tickets waren met twee dagen uitverkocht. De volgende 100 karten waren ook snel weg. En ondanks stevige regen was de avond een hit. “Er was op voorhand veel animo voor”, vertelt Teunissen in de uitzending.

Derde jaar

Halloween en carwashes zijn een goede match. “Het is gewoon leuk om wat anders te doen dan gewoon auto’s wassen”, legt Teunissen uit. “Mijn zoon is er een paar jaar terug mee begonnen, hij liet zich inspireren door wat er in Amerika gebeurd. Dit was het derde jaar.” Voor het tankstation met carwash en binnenreinigingsbaan is het event al voor de coronatijd ontstaan.

De carwash liet zelf deze aftermovie maken. Lees verder na de video. 

Shell De Wetering houdt regelmatig events. Behalve Halloween is een keer per jaar een ‘Carwash & Drinks’ en gedurende de wintertijd is er iedere vrijdagavond discowassen. Teunissen noemt Halloween wel het beste event van het jaar.

Onder de streep

De horrorcarwash zorgt niet voor een toename in het aantal wassingen of in de omzet. “Onderaan de streep levert het geen geld op”, zegt Teunissen. “Wel is het gewoon heel leuk om te doen voor onze gasten. Het is iets anders. En dat levert dan weer wel naamsbekendheid op. Mensen die een kaartje hebben voor de horrorcarwash zullen waarschijnlijk niet de week ervoor ook langskomen om te wassen.”

Om ruchtbaarheid aan de avond te geven heeft de carwash het klantenbestand van de wassen gemaild, dat zijn zo’n 17.000 adressen. Ook is er via social media de nodige aandacht gevraagd.

Volgend jaar weer? “Zeker weten”, zegt Teunissen nu al. “Dan hopen we weer wat nieuws te doen met Halloween. En als eerstvolgende staat ook nog het discowassen op de agenda.”

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.