Imo Koln

‘Kortingssites leveren honderden nieuwe carwashklanten per jaar op’

Foto: IMO Carwash

Carwashes hebben een constante behoefte aan nieuwe klanten, omdat zelfs vaste klanten bereid zijn om over te stappen op andere carwashes, afhankelijk van de concurrentiesituatie. Ondernemer Zeynel Wüler gebruikt online kortingssites voor zijn IMO carwash en is zeer tevreden met de resultaten.

Zeynel Wüler, directeur van IMO Carwash in Keulen, gebruikt al enkele jaren online kortingssites zoals socialdeal en mydealz. Hij is volledig overtuigd van de effectiviteit van deze marketingmethode. “Het is erg handig. Dus niet alleen vaste klanten komen naar de wasstraat, maar ook veel nieuwe gezichten”, vat hij zijn ervaringen samen.

In 2020 kochten 426 klanten een wasbeurt met korting bij hem via een kortingssite en verzilverden 328 klanten een kortingscode. “Dat zijn toch geweldige cijfers?” vindt Wüler. Ook dit jaar houdt hij vast aan deze strategie en plant hij nieuwe kortingsacties. Met behulp van dit soort sites kunnen de gebruikscijfers, verkopen en ingewisselde wasbeurten duidelijk in kaart worden gebracht.

Nieuwe klanten

Kortingssites werken heel eenvoudig: een wasbeurt wordt op een online platform tegen een gereduceerde prijs aangeboden en klanten kopen daar hun wasprogramma. Niet iedereen zal deze ook daadwerkelijk verzilveren, omdat klanten vaak hun aankoop vergeten.

Dankzij het digitale platform heeft een carwash-exploitant het voordeel dat het platform de reclame overneemt. Op deze manier worden klanten bereikt die anders niet per se in de wasstraat terecht zouden zijn gekomen. Natuurlijk maakt een bepaald deel van de vaste klanten ook gebruik van de kortingsaanbieding.

Om een ​​kortingscode aantrekkelijk te maken voor nieuwe klanten, is het aan te raden om juist korting te geven op het beste wasprogramma. Zo krijgen met name nieuwe klanten een optimaal beeld van de prestaties van de wasstraat en is de kans het grootst dat het stralende en glanzende voertuig hen overhaalt om nog een keer langs te komen.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Kortingssites leveren honderden nieuwe carwashklanten per jaar op’ | CarwashPro
Imo Koln

‘Kortingssites leveren honderden nieuwe carwashklanten per jaar op’

Foto: IMO Carwash

Carwashes hebben een constante behoefte aan nieuwe klanten, omdat zelfs vaste klanten bereid zijn om over te stappen op andere carwashes, afhankelijk van de concurrentiesituatie. Ondernemer Zeynel Wüler gebruikt online kortingssites voor zijn IMO carwash en is zeer tevreden met de resultaten.

Zeynel Wüler, directeur van IMO Carwash in Keulen, gebruikt al enkele jaren online kortingssites zoals socialdeal en mydealz. Hij is volledig overtuigd van de effectiviteit van deze marketingmethode. “Het is erg handig. Dus niet alleen vaste klanten komen naar de wasstraat, maar ook veel nieuwe gezichten”, vat hij zijn ervaringen samen.

In 2020 kochten 426 klanten een wasbeurt met korting bij hem via een kortingssite en verzilverden 328 klanten een kortingscode. “Dat zijn toch geweldige cijfers?” vindt Wüler. Ook dit jaar houdt hij vast aan deze strategie en plant hij nieuwe kortingsacties. Met behulp van dit soort sites kunnen de gebruikscijfers, verkopen en ingewisselde wasbeurten duidelijk in kaart worden gebracht.

Nieuwe klanten

Kortingssites werken heel eenvoudig: een wasbeurt wordt op een online platform tegen een gereduceerde prijs aangeboden en klanten kopen daar hun wasprogramma. Niet iedereen zal deze ook daadwerkelijk verzilveren, omdat klanten vaak hun aankoop vergeten.

Dankzij het digitale platform heeft een carwash-exploitant het voordeel dat het platform de reclame overneemt. Op deze manier worden klanten bereikt die anders niet per se in de wasstraat terecht zouden zijn gekomen. Natuurlijk maakt een bepaald deel van de vaste klanten ook gebruik van de kortingsaanbieding.

Om een ​​kortingscode aantrekkelijk te maken voor nieuwe klanten, is het aan te raden om juist korting te geven op het beste wasprogramma. Zo krijgen met name nieuwe klanten een optimaal beeld van de prestaties van de wasstraat en is de kans het grootst dat het stralende en glanzende voertuig hen overhaalt om nog een keer langs te komen.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.