Duitse was-app koppelt internationale ambities aan nieuwe naam UUNO

De Duitse carwash-app Clever Waschen heeft een nieuwe naam. Het heet nu UUNO. Het nieuws kwam in de vroege uurtjes van UNITI, de grote autowasbeurs die momenteel in Stuttgart plaatsvindt.

De naamsverandering van Clever Waschen naar UUNO heeft mogelijk te maken met de internationale ambities in de toekomst van het Duitse bedrijf, gevestigd in Berlijn.

UUNO is een app die je de weg wijst naar de dichtstbijzijnde wasstraat, afhankelijk van je locatie, inclusief de openingstijden. Het zorgt ook voor de betaling en informeert over aantrekkelijke deals.

10.000 autowasbedrijven

Momenteel is UUNO aangesloten op meer dan 10.000 autowasstraten in heel Duitsland. De diensten zijn op abonnementsbasis, afhankelijk van de carwashbehoeften. Voor bijvoorbeeld een heel wagenpark dat glanzend moet blijven, regelt het premium abonnement alles. Inclusief kentekenherkenning en automatische betaling.

UUNO kan erg interessant zijn voor carwash exploitanten, omdat het de efficiëntie en snelheid verhoogt. Het trekt waarschijnlijk ook nieuwe klanten naar de wasstraat, die anders een andere beslissing hadden genomen.

Clever Waschen werd gelanceerd in 2020. Datzelfde jaar won het de Digital Solution Award op een Duits congres over de toekomst van tankstations.

Lees ook:

Auteur: Paul Van den Bogaard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.