Ototol breidt aantal wasboxen in Spijkenisse uit naar zes

Het compleet verbouwde tankstation van Ototol in Spijkenisse opende afgelopen donderdag officieel zijn deuren. De locatie aan de Boyleweg heeft afgelopen tijd een flinke metamorfose ondergaan en het groen van BP heeft plaatsgemaakt voor het zwart en groen van Peut. Het aantal wasboxen werd uitgebreid van vier naar zes. 

“Er is keihard gewerkt en het resultaat is prachtig geworden”, vertelt algemeen manager Charlot van Tol. Met de officiële opening komt er een eind aan een lange periode van verbouwen. “Sinds de overname van dit station begin vorig jaar zijn we eigenlijk al aan het werk om deze locatie onder handen te nemen”, vertelt Van Tol. De heropening was ook om een andere reden een bijzonder moment. “Mijn vader zag in deze locatie volop mogelijkheden. Na zijn overlijden hebben mijn broer en ik ons uiterste best gedaan om zijn plannen te realiseren.”

Tankstation-icoon Martin van Tol overleed april vorig jaar. Hij was een bekende naam in de branche en zette zich jarenlang in voor brancheorganisatie Beta. Ook was hij oprichter van SWO de Splinter, de coöperatie van en voor zelfstandige tankstationondernemers. “Vanaf het eerste moment had mijn vader al het idee om van deze locatie een Peut-tankstation te maken. Mijn broer en ik hebben heel wat partijen uitgenodigd om een voorstel te doen. Peut kwam uiteindelijk voor ons als heel positief en gunstig uit de bus. We ervaren veel ondernemingsvrijheid en de marges op de brandstof zijn interessant.”

Meer ondernemingsvrijheid

Ototol heeft in totaal zeven tankstations, die locaties hebben stuk voor stuk een andere kleur op de luifel staan. Het gaat om BP, Esso, Tamoil, Total, Tango en Texaco. Daar wordt nu een Peut-station aan toegevoegd. “Bij de andere tankstations gaat het om franchise-locaties. Hier in Spijkenisse hebben we meer vrijheid om onze eigen ideeën uit te voeren. We zijn niet gebonden aan bepaalde voorwaarden voor de shop of de carwash. We mogen dit naar eigen inzicht inrichten. Dat is een groot voordeel.”

Het aantal zelfwasboxen werd uitgebreid van vier naar zes en er werden zelfs een textielwasmachine en een doggywash neergezet. “We geloven dat een tankstation multifunctioneel moet zijn. Het moet meer zijn dan een plek waar je brandstof kunt krijgen. Daarom kiezen we er ook voor om andere producten en diensten aan te bieden.”

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.