Willem Cornelissen Automotive, Christ

Willem Cornelissen Automotive kiest voor nieuwe luxe uitstraling waslocatie

Willem Cornelissen Automotive in Beesd opent deze week het vernieuwde wascentrum. Carwashfabrikant Christ legt de laatste hand aan de nieuw geplaatste machine. De volledige waslocatie krijgt een flinke make-over waardoor deze er weer uitziet als nieuw. Niet onlogisch aangezien zo’n beetje alles in de hal werd aangepakt van de vloer tot het plafond. 

Volgens Frank Souer van Christ heeft het bedrijf gekozen voor een complete Takt-installatie. Door de nieuwe machine wordt de wascapaciteit aanzienlijk geüpgraded. Het was- en droogresultaat krijgen ook een flinke boost volgens hem. “De machine is heel erg chique uitgevoerd in zilvergrijs met een blauwe bies. Dit komt helemaal overeen met de huisstijl van het automotive-bedrijf”, zegt hij.

Volledige aanpak

Naast de nieuwe machine werd de hal zelf ook grondig aangepakt. De volledige locatie werd voorzien van panelen van Clean Panel van de muur tot het plafond. De vloer werd helemaal opnieuw gelegd door Mesa Coatings. De verlichting werd compleet vervangen voor het duurzamere led. “Het geheel zorgt voor een hele nieuwe chique uitstraling. De machine is naast de mooie uitstraling vooral functioneel”, vertelt Souer, die nog nooit eerder een machine met dezelfde kleurstelling heeft geplaatst.

Het principe van de machine werkt redelijk simpel volgens hem. Voorheen had hij een zogenaamde 1 + 1 machine. Waarin twee machines tegelijk over de auto gingen. “De Christ Varius Takt bestaat uit twee aparte delen. Een wasportaal en een droogportaal separaat. Hierdoor kan de automobilist als het wassen klaar is, doorrijden naar het drooggedeelte waardoor een nieuwe auto in de machine kan plaatsnemen. Dit zorgt ervoor dat hij zo’n 35 procent meer auto’s per uur kan wassen.” Afhankelijk van het gekozen programma komt dat ongeveer neer op een twintig auto’s per uur, waar hij er eerst slechts rond de twaalf kon wassen.

Tekst gaat door onder de foto

Willem Cornelissen Automotive, Christ
Monteurs leggen de laatste hand aan de vernieuwde waslocatie

Complete machine

Volgens Souer gaat het om een erg complete machine. Willem Cornelissen Automotive heeft volgens hem gekozen voor een brede en hoge uitvoering. “Het wasportaal biedt hogedruk vanaf de zijkanten, beschikt over de foamwall en heeft led-wielgeleiding. De diverse gekozen opties zorgen voor een optimaal wasresultaat en een echte wasbeleving. Het Wheelmaster-systeem, dat ervoor zorgt dat velgen beter worden gereinigd, zorgt er in combinatie met de velgenreiniger en de hoge druk van 85 bar voor dat de velgen echt schoon worden.” Doormiddel van enkele schermen met bewegende beelden krijgen klanten informatie over het wasverloop.

Tussen het was- en drooggedeelte is volgens hem een snelloop deur met tussenwand geplaats om het water uit het wasgedeelte te weren uit het drooggedeelte. “Op die manier wordt optimaal gewerkt aan een maximaal droogresultaat.” Om dat extra kracht bij te zetten is het droogportaal voorzien van droogborstels. “Deze zorgen voor een nog beter resultaat. De borstels verwijderen na het drogen met lucht dat de laatste druppels van de auto verdwijnen.”

Lees ook:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Willem Cornelissen Automotive kiest voor nieuwe luxe uitstraling waslocatie | CarwashPro
Willem Cornelissen Automotive, Christ

Willem Cornelissen Automotive kiest voor nieuwe luxe uitstraling waslocatie

Willem Cornelissen Automotive in Beesd opent deze week het vernieuwde wascentrum. Carwashfabrikant Christ legt de laatste hand aan de nieuw geplaatste machine. De volledige waslocatie krijgt een flinke make-over waardoor deze er weer uitziet als nieuw. Niet onlogisch aangezien zo’n beetje alles in de hal werd aangepakt van de vloer tot het plafond. 

Volgens Frank Souer van Christ heeft het bedrijf gekozen voor een complete Takt-installatie. Door de nieuwe machine wordt de wascapaciteit aanzienlijk geüpgraded. Het was- en droogresultaat krijgen ook een flinke boost volgens hem. “De machine is heel erg chique uitgevoerd in zilvergrijs met een blauwe bies. Dit komt helemaal overeen met de huisstijl van het automotive-bedrijf”, zegt hij.

Volledige aanpak

Naast de nieuwe machine werd de hal zelf ook grondig aangepakt. De volledige locatie werd voorzien van panelen van Clean Panel van de muur tot het plafond. De vloer werd helemaal opnieuw gelegd door Mesa Coatings. De verlichting werd compleet vervangen voor het duurzamere led. “Het geheel zorgt voor een hele nieuwe chique uitstraling. De machine is naast de mooie uitstraling vooral functioneel”, vertelt Souer, die nog nooit eerder een machine met dezelfde kleurstelling heeft geplaatst.

Het principe van de machine werkt redelijk simpel volgens hem. Voorheen had hij een zogenaamde 1 + 1 machine. Waarin twee machines tegelijk over de auto gingen. “De Christ Varius Takt bestaat uit twee aparte delen. Een wasportaal en een droogportaal separaat. Hierdoor kan de automobilist als het wassen klaar is, doorrijden naar het drooggedeelte waardoor een nieuwe auto in de machine kan plaatsnemen. Dit zorgt ervoor dat hij zo’n 35 procent meer auto’s per uur kan wassen.” Afhankelijk van het gekozen programma komt dat ongeveer neer op een twintig auto’s per uur, waar hij er eerst slechts rond de twaalf kon wassen.

Tekst gaat door onder de foto

Willem Cornelissen Automotive, Christ
Monteurs leggen de laatste hand aan de vernieuwde waslocatie

Complete machine

Volgens Souer gaat het om een erg complete machine. Willem Cornelissen Automotive heeft volgens hem gekozen voor een brede en hoge uitvoering. “Het wasportaal biedt hogedruk vanaf de zijkanten, beschikt over de foamwall en heeft led-wielgeleiding. De diverse gekozen opties zorgen voor een optimaal wasresultaat en een echte wasbeleving. Het Wheelmaster-systeem, dat ervoor zorgt dat velgen beter worden gereinigd, zorgt er in combinatie met de velgenreiniger en de hoge druk van 85 bar voor dat de velgen echt schoon worden.” Doormiddel van enkele schermen met bewegende beelden krijgen klanten informatie over het wasverloop.

Tussen het was- en drooggedeelte is volgens hem een snelloop deur met tussenwand geplaats om het water uit het wasgedeelte te weren uit het drooggedeelte. “Op die manier wordt optimaal gewerkt aan een maximaal droogresultaat.” Om dat extra kracht bij te zetten is het droogportaal voorzien van droogborstels. “Deze zorgen voor een nog beter resultaat. De borstels verwijderen na het drogen met lucht dat de laatste druppels van de auto verdwijnen.”

Lees ook:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.