Carwash show

Carwash Show Australia groeit uit beurslocatie

Het eerste jaar van het partnerschap tussen International Carwash Association (ICA) en Australian Carwash Association (ACWA) blijkt nu al een succes. De georganiseerde carwashshow was compleet uitverkocht. Eerder deze maand werd het evenement gehouden en na een enorm succesvolle editie  moeten de partijen al opzoek naar een nieuwe, grotere locatie. 

“Het is een belangrijke samenwerking in ons doel om de wereldwijde carwashbranche met elkaar in contact te brengen”, aldus Eric Wulf, CEO van de ICA. “Dit partnerschap borduurt voort op het succes dat we hebben behaald met Automotive Oil Change Association, Bovag en de Western Carwash Association.”

De show die dit jaar gehouden werd in het Etihad Stadium in Melbourne, was een doorbreking van het klassieke schema. Vanaf nu wordt de show namelijk om het jaar gehouden. De verandering in het schema zorgde echter niet voor negatieve resultaten. Volgens ACWA was de expo uitverkocht, waardoor de organisatie op zoek moet naar een grotere locatie.

Nieuwe exposanten

“We hebben nog nooit zoveel nieuwe en internationale exposanten gehad”, aldus Fiona Tointon, Events & Membership Manager voor ACWA. “We hebben niets dan positieve geluiden gehoord van exposanten over de kwaliteit van de aanwezigen die actief aan het kijken waren naar innovaties en mogelijkheden om in hun locaties te investeren.”

Een deel van de kwaliteit van de bezoekers is te danken aan nieuwe evenementen op de beurs, zo was er de nieuwe investeerders seminar. Tijdens The Car Wash Show in de Verenigde Staten, zorgt het seminar voor de kansen om in te stappen in de aantrekkelijke carwash-industrie.

Next level

“Decennia lang zijn we qua formaat en qua succes blijven groeien met onze show in Australië”, aldus ACWA President Craig Campbell. “We hebben de show naar de next level gebracht. Dit hebben we gedaan door het toevoegen van wereldwijde belangstelling, beleving en het educatieve gedeelte terwijl we toch ons Aussie smaakje hebben weten te behouden.”

Dit jaar werden voor het eerst bus tours naar lokale carwash bedrijven georganiseerd. Geheel in stijl met de show waren ook de bustours volledig uitverkocht. “Een van de beste dingen die een organisatie kan doen, is mensen met veel ervaring koppelen aan mensen nieuw in de branche, helemaal in combinatie met educatie mogelijkheden”, aldus Campbell.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.