Dalende werkgelegenheid treft Duitse autowasbranche
buitenland

Dalende werkgelegenheid treft Duitse autowasbranche

Anderzijds merken exploitanten van autowasstraten de terughoudendheid van klanten op Foto: Shutterstock

De werkloosheidscijfers in Duitsland stijgen momenteel, maar in werkelijkheid is de personeelssituatie vaak krapper dan de cijfers doen vermoeden. Voor de Duitse autowasbranche heeft dat meerdere gevolgen, meldt zustertitel CarwashPro.de.

De Duitse carwashbranche is op twee manieren getroffen door de gevolgen van de recessie. Enerzijds hebben veel bedrijven in deze sector een tekort aan personeel en is het moeilijk om werknemers die vertrekken te vervangen. Vooral omdat het imago van werken in een carwash negatieve connotaties kan hebben.

Vergeleken met andere banen is werken in een wasstraat namelijk fysiek zwaar. Je wordt blootgesteld aan het weer en de werktijden zijn geconcentreerd in het weekend. Werkzoekenden hebben momenteel een vrij vrije keuze aan banen, dus geven zij over het algemeen de voorkeur aan ‘makkelijkere’ banen.

Minder bezocht

Anderzijds merken exploitanten van autowasstraten de terughoudendheid van klanten op. Zelfs als het ‘wasweer’ over het algemeen goed is, worden wasstraten veel minder bezocht dan een paar jaar geleden. Autowassen is al lang geen standaardservice meer; het wordt steeds meer een luxe. Het uitbaten van een carwash met personeel zonder dat carwashklanten inkomsten genereren, is momenteel een groot economisch risico.

Lees ook:

Auteur: Else Van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dalende werkgelegenheid treft Duitse autowasbranche | CarwashPro
Dalende werkgelegenheid treft Duitse autowasbranche
buitenland

Dalende werkgelegenheid treft Duitse autowasbranche

Anderzijds merken exploitanten van autowasstraten de terughoudendheid van klanten op Foto: Shutterstock

De werkloosheidscijfers in Duitsland stijgen momenteel, maar in werkelijkheid is de personeelssituatie vaak krapper dan de cijfers doen vermoeden. Voor de Duitse autowasbranche heeft dat meerdere gevolgen, meldt zustertitel CarwashPro.de.

De Duitse carwashbranche is op twee manieren getroffen door de gevolgen van de recessie. Enerzijds hebben veel bedrijven in deze sector een tekort aan personeel en is het moeilijk om werknemers die vertrekken te vervangen. Vooral omdat het imago van werken in een carwash negatieve connotaties kan hebben.

Vergeleken met andere banen is werken in een wasstraat namelijk fysiek zwaar. Je wordt blootgesteld aan het weer en de werktijden zijn geconcentreerd in het weekend. Werkzoekenden hebben momenteel een vrij vrije keuze aan banen, dus geven zij over het algemeen de voorkeur aan ‘makkelijkere’ banen.

Minder bezocht

Anderzijds merken exploitanten van autowasstraten de terughoudendheid van klanten op. Zelfs als het ‘wasweer’ over het algemeen goed is, worden wasstraten veel minder bezocht dan een paar jaar geleden. Autowassen is al lang geen standaardservice meer; het wordt steeds meer een luxe. Het uitbaten van een carwash met personeel zonder dat carwashklanten inkomsten genereren, is momenteel een groot economisch risico.

Lees ook:

Auteur: Else Van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.