'Betere service'

Loogman ziet verkopen stijgen in tankshop door digitale prijskaartjes

In samenwerking met Panasonic hebben de shopproducten van Loogman voortaan digitale prijskaartjes Foto: ter illustratie, Panasonic

Loogman kijkt ook naar innovaties binnen de eigen tankformule. Na jaren met papieren prijskaartjes te hebben gewerkt, heeft Loogman nu gekozen voor de digitale prijsoplossingen van Panasonic. “In één dag is de hele shop omgetoverd.”

“Innovatie is voor Loogman een middel om te streven naar een betere klantenservice”, vertelt Justin Rauwers, regiomanager Aalsmeer bij Loogman. “Bij ons staat alles in het teken van het verschil maken en zo onze bezoekers een betere service leveren. In onze wasstraten uiteraard, maar zeker ook in onze tankstraten waar we nog steeds klanten helpen met het aftanken van de auto. In onze shops merkten we echter dat we in onze service tekortschoten op het gebied van productinformatie. In het verleden werkten we altijd met papieren prijskaartjes. Maar met het grote aantal producten en de continue prijswijzigingen, werd het goed bijhouden van de kaartjes erg arbeidsintensief. Het resultaat was dat we op een gegeven moment gewoon geen kaartjes meer hadden. Klanten die in onze shops iets wilden kopen, wisten dus niet wat ze moesten betalen. Dit veroorzaakte onduidelijkheid en dat staat haaks op onze visie van klantenservice. Hier moest dus iets aan gedaan worden.”

Plug en play

Volgens Rauwers is de implementatie zelf super verlopen. “Er was heel goed contact tussen Panasonic en onze medewerkers. Panasonic dacht ook echt mee en droeg oplossingen aan. In één dag is de hele shop omgetoverd. Door het meedenken en de aanwezigheid van Panasonic tijdens de installatie, hebben we gelijk alle opties van de prijskaartjes kunnen benutten. De labels kunnen bijvoorbeeld acties weergeven of in tweeën worden gedeeld om twee prijzen te laten zien. Dat is allemaal direct op de eerste dag gedaan. Plug en play. Het systeem is simpel in het gebruik. Iedereen kan er direct mee aan de slag. Met een app worden de kaartjes gescand, vervolgens het product en de digitale kaartjes geven gelijk de correcte prijs aan”, aldus Rauwers. Volgens hem zijn er geen opstartproblemen geweest. “In het begin kwam het voor dat een kaartje niet goed gelinkt was, maar met een eenvoudige refresh was dat snel opgelost. Dat kwam meestal overigens doordat het product niet juist in de backoffice stond. Met een wijziging in de backoffice kan dat eenvoudig worden veranderd.”

Betere verkoop

Sinds juli van dit jaar werkt Loogman met de digitale prijskaartjes. Rauwers: “Nu we weer prijskaartjes hebben, zien we een stijging in de verkoop van automaterialen. Toen er geen kaartjes waren, was er onduidelijkheid over de prijs waardoor de consument twijfelde om een aankoop te doen. Dat is nu verleden tijd. Met de digitale prijskaartjes van Panasonic is het nu klip en klaar wat iets kost. Promoties vallen ook direct op en door de logovermelding op de prijskaartjes wordt alles nóg veel duidelijker voor de klant. Dit zorgt ervoor dat de klant eerder geneigd is om tot een aankoop over te gaan.” Voor Loogman is het duidelijk dat de digitale prijskaartjes bijdragen aan betere verkopen en ten opzichte van de papieren prijskaartjes een enorm efficiencyverschil opleveren. “Dit hadden we veel eerder moeten doen”, besluit Rauwers.

Lopende band

Vanaf de start van Loogman in 1959 heeft het bedrijf een sterke naam opgebouwd. In Nederland bezit het bedrijf op dit moment acht wasstraten, twee tankstations, een golfbaan met brasserie en een opslagverhuur. Loogman is uniek met zijn tankstraten. Dit betreft een lopende band waarop een auto die er op staat kan worden afgetankt. De tankstraat maakt het mogelijk meer auto’s per uur te tanken. Klanten kunnen ook tanken op basis van hun kenteken.

Panasonic is op 15 en 16 november aanwezig op de Tankstation Vakbeurs 2023. Ze staan in hal 3, standnummer 3.02.603. Kom jij naar de beurs? Registreer je gratis via deze link.

Auteur: Belinda Meijers

Bron: TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Loogman ziet verkopen stijgen in tankshop door digitale prijskaartjes | CarwashPro
'Betere service'

Loogman ziet verkopen stijgen in tankshop door digitale prijskaartjes

In samenwerking met Panasonic hebben de shopproducten van Loogman voortaan digitale prijskaartjes Foto: ter illustratie, Panasonic

Loogman kijkt ook naar innovaties binnen de eigen tankformule. Na jaren met papieren prijskaartjes te hebben gewerkt, heeft Loogman nu gekozen voor de digitale prijsoplossingen van Panasonic. “In één dag is de hele shop omgetoverd.”

“Innovatie is voor Loogman een middel om te streven naar een betere klantenservice”, vertelt Justin Rauwers, regiomanager Aalsmeer bij Loogman. “Bij ons staat alles in het teken van het verschil maken en zo onze bezoekers een betere service leveren. In onze wasstraten uiteraard, maar zeker ook in onze tankstraten waar we nog steeds klanten helpen met het aftanken van de auto. In onze shops merkten we echter dat we in onze service tekortschoten op het gebied van productinformatie. In het verleden werkten we altijd met papieren prijskaartjes. Maar met het grote aantal producten en de continue prijswijzigingen, werd het goed bijhouden van de kaartjes erg arbeidsintensief. Het resultaat was dat we op een gegeven moment gewoon geen kaartjes meer hadden. Klanten die in onze shops iets wilden kopen, wisten dus niet wat ze moesten betalen. Dit veroorzaakte onduidelijkheid en dat staat haaks op onze visie van klantenservice. Hier moest dus iets aan gedaan worden.”

Plug en play

Volgens Rauwers is de implementatie zelf super verlopen. “Er was heel goed contact tussen Panasonic en onze medewerkers. Panasonic dacht ook echt mee en droeg oplossingen aan. In één dag is de hele shop omgetoverd. Door het meedenken en de aanwezigheid van Panasonic tijdens de installatie, hebben we gelijk alle opties van de prijskaartjes kunnen benutten. De labels kunnen bijvoorbeeld acties weergeven of in tweeën worden gedeeld om twee prijzen te laten zien. Dat is allemaal direct op de eerste dag gedaan. Plug en play. Het systeem is simpel in het gebruik. Iedereen kan er direct mee aan de slag. Met een app worden de kaartjes gescand, vervolgens het product en de digitale kaartjes geven gelijk de correcte prijs aan”, aldus Rauwers. Volgens hem zijn er geen opstartproblemen geweest. “In het begin kwam het voor dat een kaartje niet goed gelinkt was, maar met een eenvoudige refresh was dat snel opgelost. Dat kwam meestal overigens doordat het product niet juist in de backoffice stond. Met een wijziging in de backoffice kan dat eenvoudig worden veranderd.”

Betere verkoop

Sinds juli van dit jaar werkt Loogman met de digitale prijskaartjes. Rauwers: “Nu we weer prijskaartjes hebben, zien we een stijging in de verkoop van automaterialen. Toen er geen kaartjes waren, was er onduidelijkheid over de prijs waardoor de consument twijfelde om een aankoop te doen. Dat is nu verleden tijd. Met de digitale prijskaartjes van Panasonic is het nu klip en klaar wat iets kost. Promoties vallen ook direct op en door de logovermelding op de prijskaartjes wordt alles nóg veel duidelijker voor de klant. Dit zorgt ervoor dat de klant eerder geneigd is om tot een aankoop over te gaan.” Voor Loogman is het duidelijk dat de digitale prijskaartjes bijdragen aan betere verkopen en ten opzichte van de papieren prijskaartjes een enorm efficiencyverschil opleveren. “Dit hadden we veel eerder moeten doen”, besluit Rauwers.

Lopende band

Vanaf de start van Loogman in 1959 heeft het bedrijf een sterke naam opgebouwd. In Nederland bezit het bedrijf op dit moment acht wasstraten, twee tankstations, een golfbaan met brasserie en een opslagverhuur. Loogman is uniek met zijn tankstraten. Dit betreft een lopende band waarop een auto die er op staat kan worden afgetankt. De tankstraat maakt het mogelijk meer auto’s per uur te tanken. Klanten kunnen ook tanken op basis van hun kenteken.

Panasonic is op 15 en 16 november aanwezig op de Tankstation Vakbeurs 2023. Ze staan in hal 3, standnummer 3.02.603. Kom jij naar de beurs? Registreer je gratis via deze link.

Auteur: Belinda Meijers

Bron: TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.