Hoe krijg ik mijn wasstraat beter gevuld in de daluren?

Voor carwashexploitanten blijft de eeuwige vraag: hoe krijg ik meer carwashklanten in de daluren van de openingstijden? Tijdens piekmomenten is weinig omzetstijging mogelijk, zodat het economisch potentieel ligt in de tijden dat er geen grote toestroom is van klanten. Er zijn verschillende manieren om de bezettingsgraad omhoog te krijgen.

In de autowasbranche wordt dinsdag beschouwd als de slechtste dag van de week in termen van verkoop. In het weekend staan ​​er echter lange wachtrijen. Over een week gezien is de stroom van klanten zeer ongelijk verdeeld. Telkens weer zoeken exploitanten naar manieren om dit probleem aan te pakken.

Aantrekkelijke wasprogramma’s

Digitale wassystemen maken het mogelijk om in zeer korte tijd speciale wasprogramma’s in te stellen. Dit betekent dat de ‘rainwash’, zonder focus op drogen, net zo snel kan worden geïmplementeerd als een wasaanbieding voor specifieke doelgroepen. Hierbij richten autowasbedrijven zich bijvoorbeeld op gepensioneerden en senioren of vrouwen.

Ondanks alle specialistische kennis die de carwashbranche in huis heeft, kan het snel gebeuren dat operators de voorkennis van carwashklanten uit het oog verliezen. Zeer weinig klanten kennen de exacte openingstijden van een wasstraat. Een maatregel die gemakkelijk te implementeren is, is daarom de open communicatie van de rustige momenten. Hoezeer exploitanten ook last hebben van deze tijden, sommige klanten geven toch de voorkeur aan deze momenten omdat ze dan geen wachttijden hoeven te verwachten. Maar klanten weten simpelweg niet wanneer deze rustige momenten dan zijn.

Piekmomenten, zoals het recente Sahara-stof, zijn ideaal om klanten naar de daluren te lokken. Zeker is dat tot op heden veel klanten hun voertuig nog niet hebben gewassen, ondanks het zichtbare vuil. Simpelweg omdat ze zichzelf de tijd willen besparen om voor de wasstraat te gaan staan wachten.

klanten omleiden

Hoe meer een carwash aanwezig is op bijvoorbeeld social media, hoe sneller een bedrijf via dergelijke kanalen direct en tijdig zijn klanten kan bereiken. In dergelijke gevallen zullen veel klanten waarschijnlijk een nuttig advies aannemen om naar de tijden net voor het einde van de openingstijden over te schakelen. Door de positieve ervaring van wassen zonder wachten is er een zekere kans dat klanten deze daluren ook in de toekomst blijven gebruiken voor het wassen.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe krijg ik mijn wasstraat beter gevuld in de daluren? | CarwashPro

Hoe krijg ik mijn wasstraat beter gevuld in de daluren?

Voor carwashexploitanten blijft de eeuwige vraag: hoe krijg ik meer carwashklanten in de daluren van de openingstijden? Tijdens piekmomenten is weinig omzetstijging mogelijk, zodat het economisch potentieel ligt in de tijden dat er geen grote toestroom is van klanten. Er zijn verschillende manieren om de bezettingsgraad omhoog te krijgen.

In de autowasbranche wordt dinsdag beschouwd als de slechtste dag van de week in termen van verkoop. In het weekend staan ​​er echter lange wachtrijen. Over een week gezien is de stroom van klanten zeer ongelijk verdeeld. Telkens weer zoeken exploitanten naar manieren om dit probleem aan te pakken.

Aantrekkelijke wasprogramma’s

Digitale wassystemen maken het mogelijk om in zeer korte tijd speciale wasprogramma’s in te stellen. Dit betekent dat de ‘rainwash’, zonder focus op drogen, net zo snel kan worden geïmplementeerd als een wasaanbieding voor specifieke doelgroepen. Hierbij richten autowasbedrijven zich bijvoorbeeld op gepensioneerden en senioren of vrouwen.

Ondanks alle specialistische kennis die de carwashbranche in huis heeft, kan het snel gebeuren dat operators de voorkennis van carwashklanten uit het oog verliezen. Zeer weinig klanten kennen de exacte openingstijden van een wasstraat. Een maatregel die gemakkelijk te implementeren is, is daarom de open communicatie van de rustige momenten. Hoezeer exploitanten ook last hebben van deze tijden, sommige klanten geven toch de voorkeur aan deze momenten omdat ze dan geen wachttijden hoeven te verwachten. Maar klanten weten simpelweg niet wanneer deze rustige momenten dan zijn.

Piekmomenten, zoals het recente Sahara-stof, zijn ideaal om klanten naar de daluren te lokken. Zeker is dat tot op heden veel klanten hun voertuig nog niet hebben gewassen, ondanks het zichtbare vuil. Simpelweg omdat ze zichzelf de tijd willen besparen om voor de wasstraat te gaan staan wachten.

klanten omleiden

Hoe meer een carwash aanwezig is op bijvoorbeeld social media, hoe sneller een bedrijf via dergelijke kanalen direct en tijdig zijn klanten kan bereiken. In dergelijke gevallen zullen veel klanten waarschijnlijk een nuttig advies aannemen om naar de tijden net voor het einde van de openingstijden over te schakelen. Door de positieve ervaring van wassen zonder wachten is er een zekere kans dat klanten deze daluren ook in de toekomst blijven gebruiken voor het wassen.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.