Skodarijders worden automatisch geïnformeerd over carwashacties

Autofabrikant Skoda breidt zijn connectiviteitsdiensten uit met een plug-in voor carwashes. De bestuurder krijgt via locatie-gebaseerde diensten informatie over lopende wasacties in de omgeving.

Automerk Skoda biedt haar klanten locatie-gebaseerde aanbiedingen via een app in de auto, Skoda Connect. Via de het infotainment-systeem kan de bestuurder nu ook info krijgen over het actuele wasaanbod. In dezelfde app zit bijvoorbeeld ook informatie over actuele aanbiedingen van benzinestations en supermarkten. Het doel van Skoda is om specifieke suggesties te doen aan de klant, die voortvloeien uit voertuigdata, de gps-locatie en andere gegevens zoals het actuele weerbericht.

Routebeschrijving en e-mail

Als een voertuig van een klant zich in de buurt van een deelnemende carwash bevindt, ontvangt de bestuurder tijdens het rijden actuele informatie. Hij krijgt meteen een route naar de bestemming op het navigatiesysteem en een e-mailoverdracht met de promotiecode of een QR-code mogelijk. Bij de wasstraat laat de klant de promotiecode zien en hij (of zij) kan wassen voor de bijbehorende aanbieding.

Deze nieuwe inhoud van de connectiviteitsdienst is momenteel alleen beschikbaar voor de Tsjechische markt. Een uitbreiding naar de internationale en dus ook Nederlandse markt staat in de planning, maar Skoda geeft nog geen precieze informatie over de datum. In Tsjechië zijn er al een aantal samenwerkingspartners gevonden, zoals Automyčka Express, een exploitant van carwashes.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.