Vier redenen waarom That’s Lease voor een roll-over koos

Recentelijk schafte autoleasemaatschappij That’s Lease een roll-over van WashTec aan. Na de verhuizing naar een grotere locatie in Sassenheim was er plaats voor een wasinstallatie. Hoewel het aantal wassingen redelijk gering is, is directeur Henk Griffioen erg tevreden met het systeem en werkt het nu al kostenbesparend. 

Sinds de oprichting in 2011 is het autoleasebedrijf naar ruim 1.400 leasecontracten voor personenauto’s en bedrijfsauto’s gegroeid. “That’s Lease is een echt familiebedrijf waar mijn vrouw en zoon ook werken. Onze expertise ligt in operationele lease constructies voor zakelijke rijders. We doen niet aan financial of private lease, omdat dit niet bij ons past. Wel zijn er plannen om later ook fietsen te gaan leasen”, vertelt Griffioen. Het gaat het bedrijf voor de wind dus werd het tijd voor een grotere locatie. Sinds 23 april 2020 betrekt de onderneming een nieuw pand waar een roll-over van WashTec is geïnstalleerd. Het gaat om de Easy Wash 23.

De keuze voor WashTec was vrij snel gemaakt, stelt Griffioen: “Ik kende managing director Peter van der Veen van WashTec nog van de IVA Driebergen Business School waar we beide hebben opgezeten. Een aantal oud-studenten komt nog regelmatig bij elkaar en ik heb uit mijn netwerk geput. Het contact met Van der Veen is altijd goed geweest en ik was bekend met de roll-overs van dit bedrijf omdat ik er zelf vaak mijn auto mee was. De kwaliteit was goed en het design sprak mij ook erg aan.”

Meer mogelijkheden

Van der Veen gaf aan dat het behalen van een bepaald aantal wassingen noodzakelijk was om de kosten uit de roll-over te halen. Griffioen ziet dat echter anders: “Die 2.500 wassingen per jaar ga ik niet halen, maar dat wil niet zeggen dat de aanschaf van deze wasinstallatie daarom niet interessant is. Integendeel. Ik zie veel meer mogelijkheden dan het behalen van een bepaalde hoeveelheid wasbeurten.”

De reden waarom de wasinstallatie is aangeschaft is volgens Griffioen vierledig: “De eerste en belangrijkste reden was om ons wagenpark schoon te houden. Een tweede reden om voor een roll-over te kiezen, was om het wasproces te versnellen. Voorheen maakten we de auto’s handmatig schoon en dat kostte behoorlijk wat tijd. Soms kozen we er voor om naar de roll-over in de buurt te gaan, maar dan stonden we in de rij te wachten. Het kon efficiënter.”

Meer omzet

Op de oude locatie ontbrak het aan ruimte voor een eigen roll-over. Na de verhuizing was dat euvel echter snel verholpen. “De derde reden waarom er een roll-over moest komen, omdat dit simpelweg de klanttevredenheid verhoogt en daardoor meer omzet oplevert”, verduidelijkt Griffioen. “Het wagenpark ziet er schoner uit dan ooit. Voorheen stonden onze auto’s in de buitenlucht waar ze sneller vies werden. Nu we een eigen installatie hebben, zijn onze klanten verzekerd van blinkende wagens. Het wassen van de auto zit standaard in het leasetarief wat betekent dat klanten twee keer per maand hun voertuig mogen wassen bij ons. Dat is overzichtelijk, omdat we nu precies weten wanneer en hoe vaak een auto door de roll-over is gegaan. We hoeven niet meer met bonnetjes te werken.”

De vierde reden waarom ervoor gekozen is om op het bedrijfsterrein te kunnen wassen met een eigen installatie is om klanten uit te nodigen. “We bieden een voucher aan waarmee klanten gratis hun auto bij ons kunnen wassen. Klanten komen voortaan naar ons toe en dat levert ons veel voordelen op. Onze sales managers hoeven de deur niet meer uit wat ons flink wat reis-, brandstof- en parkeerkosten bespaart. In ruil voor een gratis wasbeurt van nog geen tientje komen klanten naar Sassenheim toe. Zij vinden het interessant om onze nieuwe locatie te bezoeken en met een schone auto – of vloot – weg te gaan. Het scheelt ons enorm in de kosten.”

Eenvoud

De eisen die aan de roll-over werden gesteld waren niet erg zwaar. Eenvoud was erg belangrijk bij de keuze van de installatie. “Ik werk graag volgens de K.E.E.S. methode. Dat houdt in dat een concept Klein, Eenvoudig en Simpel moet zijn. Als een idee of visie niet beschreven kan worden op een half A4’tje is het te ingewikkeld. Het doel van de roll-over is dat de auto’s er schoon uitkomen. Meer niet. Schuim en verlichting zijn niet belangrijk. De enige harde eisen die we hadden dat imperials ook door de roll-over gewassen konden worden. Een andere wens was dat er extra hoge druk op de wielborstels kwam, zodat deze mooi schoon werden. Over de chemie van AUWA dat onderdeel is van WashTec zijn we ook zeer te spreken. Het product doet zijn werk uitstekend en daar draait het tenslotte om.” 

Om de roll-over te kunnen plaatsen, moest de betonnen vloer aangepakt worden. Ook de wanden van de washal moesten opgeknapt worden. Daarvoor vroeg Griffioen opnieuw hulp van zijn netwerk. In dit geval zijn klanten. “Ik heb de hulp ingeschakeld van mijn klanten die voornamelijk op hetzelfde industrieterrein werkzaam zijn als wij gevestigd zijn. Ondernemers moeten elkaar helpen, vind ik. Zo is de ondergrond vernieuwd en zijn de wanden opgeknapt.”

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vier redenen waarom That’s Lease voor een roll-over koos | CarwashPro

Vier redenen waarom That’s Lease voor een roll-over koos

Recentelijk schafte autoleasemaatschappij That’s Lease een roll-over van WashTec aan. Na de verhuizing naar een grotere locatie in Sassenheim was er plaats voor een wasinstallatie. Hoewel het aantal wassingen redelijk gering is, is directeur Henk Griffioen erg tevreden met het systeem en werkt het nu al kostenbesparend. 

Sinds de oprichting in 2011 is het autoleasebedrijf naar ruim 1.400 leasecontracten voor personenauto’s en bedrijfsauto’s gegroeid. “That’s Lease is een echt familiebedrijf waar mijn vrouw en zoon ook werken. Onze expertise ligt in operationele lease constructies voor zakelijke rijders. We doen niet aan financial of private lease, omdat dit niet bij ons past. Wel zijn er plannen om later ook fietsen te gaan leasen”, vertelt Griffioen. Het gaat het bedrijf voor de wind dus werd het tijd voor een grotere locatie. Sinds 23 april 2020 betrekt de onderneming een nieuw pand waar een roll-over van WashTec is geïnstalleerd. Het gaat om de Easy Wash 23.

De keuze voor WashTec was vrij snel gemaakt, stelt Griffioen: “Ik kende managing director Peter van der Veen van WashTec nog van de IVA Driebergen Business School waar we beide hebben opgezeten. Een aantal oud-studenten komt nog regelmatig bij elkaar en ik heb uit mijn netwerk geput. Het contact met Van der Veen is altijd goed geweest en ik was bekend met de roll-overs van dit bedrijf omdat ik er zelf vaak mijn auto mee was. De kwaliteit was goed en het design sprak mij ook erg aan.”

Meer mogelijkheden

Van der Veen gaf aan dat het behalen van een bepaald aantal wassingen noodzakelijk was om de kosten uit de roll-over te halen. Griffioen ziet dat echter anders: “Die 2.500 wassingen per jaar ga ik niet halen, maar dat wil niet zeggen dat de aanschaf van deze wasinstallatie daarom niet interessant is. Integendeel. Ik zie veel meer mogelijkheden dan het behalen van een bepaalde hoeveelheid wasbeurten.”

De reden waarom de wasinstallatie is aangeschaft is volgens Griffioen vierledig: “De eerste en belangrijkste reden was om ons wagenpark schoon te houden. Een tweede reden om voor een roll-over te kiezen, was om het wasproces te versnellen. Voorheen maakten we de auto’s handmatig schoon en dat kostte behoorlijk wat tijd. Soms kozen we er voor om naar de roll-over in de buurt te gaan, maar dan stonden we in de rij te wachten. Het kon efficiënter.”

Meer omzet

Op de oude locatie ontbrak het aan ruimte voor een eigen roll-over. Na de verhuizing was dat euvel echter snel verholpen. “De derde reden waarom er een roll-over moest komen, omdat dit simpelweg de klanttevredenheid verhoogt en daardoor meer omzet oplevert”, verduidelijkt Griffioen. “Het wagenpark ziet er schoner uit dan ooit. Voorheen stonden onze auto’s in de buitenlucht waar ze sneller vies werden. Nu we een eigen installatie hebben, zijn onze klanten verzekerd van blinkende wagens. Het wassen van de auto zit standaard in het leasetarief wat betekent dat klanten twee keer per maand hun voertuig mogen wassen bij ons. Dat is overzichtelijk, omdat we nu precies weten wanneer en hoe vaak een auto door de roll-over is gegaan. We hoeven niet meer met bonnetjes te werken.”

De vierde reden waarom ervoor gekozen is om op het bedrijfsterrein te kunnen wassen met een eigen installatie is om klanten uit te nodigen. “We bieden een voucher aan waarmee klanten gratis hun auto bij ons kunnen wassen. Klanten komen voortaan naar ons toe en dat levert ons veel voordelen op. Onze sales managers hoeven de deur niet meer uit wat ons flink wat reis-, brandstof- en parkeerkosten bespaart. In ruil voor een gratis wasbeurt van nog geen tientje komen klanten naar Sassenheim toe. Zij vinden het interessant om onze nieuwe locatie te bezoeken en met een schone auto – of vloot – weg te gaan. Het scheelt ons enorm in de kosten.”

Eenvoud

De eisen die aan de roll-over werden gesteld waren niet erg zwaar. Eenvoud was erg belangrijk bij de keuze van de installatie. “Ik werk graag volgens de K.E.E.S. methode. Dat houdt in dat een concept Klein, Eenvoudig en Simpel moet zijn. Als een idee of visie niet beschreven kan worden op een half A4’tje is het te ingewikkeld. Het doel van de roll-over is dat de auto’s er schoon uitkomen. Meer niet. Schuim en verlichting zijn niet belangrijk. De enige harde eisen die we hadden dat imperials ook door de roll-over gewassen konden worden. Een andere wens was dat er extra hoge druk op de wielborstels kwam, zodat deze mooi schoon werden. Over de chemie van AUWA dat onderdeel is van WashTec zijn we ook zeer te spreken. Het product doet zijn werk uitstekend en daar draait het tenslotte om.” 

Om de roll-over te kunnen plaatsen, moest de betonnen vloer aangepakt worden. Ook de wanden van de washal moesten opgeknapt worden. Daarvoor vroeg Griffioen opnieuw hulp van zijn netwerk. In dit geval zijn klanten. “Ik heb de hulp ingeschakeld van mijn klanten die voornamelijk op hetzelfde industrieterrein werkzaam zijn als wij gevestigd zijn. Ondernemers moeten elkaar helpen, vind ik. Zo is de ondergrond vernieuwd en zijn de wanden opgeknapt.”

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.