Dibo, roll-over

DiBO intensiveert samenwerking Aquarama; focus op veroveren roll-overmarkt

Het van oorsprong Belgische DiBO gaat zich aankomend jaar flink op de roll-overmarkt storten. De samenwerking met fabrikant Aquarama wordt daarvoor geïntensiveerd en groots kenbaar gemaakt. Het bedrijf uit Arendonk zet de nieuwe plannen kracht bij door het aannemen van een oude bekende, Marc Cumps (59), zeer bekend met de Belgische carwashmarkt en al 12 jaar actief in de branche, gaat van DiBO een vaste naam maken in de markt. 

Cumps is blij dat hij terug is in de voor hem bekende markt. “Voorheen was ik altijd actief voor Washtec. Ik heb negen jaar machines voor en in België verkocht. Datzelfde ga ik nu doen voor DiBO. We gaan voet aan de grond krijgen in België en ons doel is dan ook om voor het einde van dit jaar bij de top-3 spelers te horen als het om roll-overs gaat”, zegt hij ferm.

Belgische markt

De nieuwe verkoper van DiBO schat dat de Belgische markt enkele honderden roll-over machines telt. “Het is wel een andere markt dan in Nederland. Daar is die markt nog een heel stuk groter. Bij ons is het enerzijds het hele lage segment en anderzijds het hoge segment, het midden is er niet zo.” Hij denkt dat er rond de 25 machines per jaar bijkomen. “Hopelijk zijn enkele daarvan straks dus van ons.”

De doelstelling voor Cumps is dan ook helder. “We willen na dit jaar zeker bij de top op het gebied van roll-overs horen. Een markt die nu gedomineerd wordt door Pearl-Wash en Eco-Wash, zij vertegenwoordigen respectievelijk Christ en Istobal. Ik denk dat er zeker plek is voor ons”, zegt hij.

Onderscheidend

Hoe Cumps denkt dat hij de nieuwe doelstelling gaat behalen? “Simpel, we hebben in ons gamma vijf ijzersterke machines waarmee we de hele markt ook kunnen voorzien. De machines waar we vooral op gaan inzetten zijn onze DiBO S4, een instapmodel voor het lage segment en onze S111 machine, de absolute top onder de roll-over machines.” Volgens hem is het wasresultaat van deze dubbelportaals machines ongekend.

De kwaliteit van de machines is volgens hem te vergelijken met degelijke Duitse tegenhangers. “Waar onze machines zich in onderscheiden is de snelheid. Ons gemiddelde programma in het hoge segment duurt zo’n vier minuten. De meest uitgebreide wassing slechts acht.” Hij stelt dat in vergelijking de meeste anderen hier meer dan 12 minuten over doen. Hij voegt er wel nog aan toe dat de resultaten vergelijkbaar zijn. De snelheid die de machines van DiBO hebben is volgens hem heel belangrijk.

Belangrijke beurs

Wat volgens Cumps een cruciaal punt wordt met betrekking tot de Belgische carwashmarkt is de beurs die van 25 tot en met 29 maart gehouden wordt in Brussel. “Hier staan we met onze low-end machine. Dit instapmodel willen we echt op de markt gaan zetten.” Speciaal daarom werd een mooie aanbieding geïntroduceerd. “We plaatsen van nu tot eind dit jaar de S4 machine voor maar 35.000 euro. Ons instapmodel all-in. Een echte introductieprijs.”

Volgens hem geldt de aanbieding ook voor Nederlandse klanten. “Het is echt een koopje. Garantie, plaatsing, alles zit erbij. We willen met deze bodemprijs onze naam in de markt zetten en echt een begrip worden. De lage prijs is daarom dan ook echt om aan ons te wennen, een opstapje naar meer”, legt hij uit. Als er eenmaal wat machines staan is het volgens hem goed om meer aan marketing te gaan doen. “DiBO moet zowel in Nederland als in België een begrip gaan worden als het gaat om roll-overs.”

Uitdaging

Volgens het nieuwe Belgische personeelslid blijft het een prachtige uitdaging om in de waswereld te werken. Er komen als maar meer voertuigen bij op de wegen en ook die moeten schoon blijven. “Het is ook heel erg leuk om te zien hoe de mentaliteit van mensen aan het veranderen is en om daarop in te springen.” Hij doelt op het feit dat de auto wassen vroeger echt een leuke activiteit voor op de zaterdagmorgen was. “Met een emmer met sop de wagen goed schoonmaken was leuk, nu wil men veel meer quality time met het gezin. Het leven is druk genoeg en toch moet die auto schoon. Daar komen wij om de hoek kijken.”

De uit de regio Tienen afkomstige Cumps herkent het vanuit zijn eigen situatie. “De auto moet gewoon zo snel mogelijk schoon. Het is leuk dat we daar aan kunnen bijdragen.” De snelheid van de roll-over machines is volgens hem dus heel belangrijk. Na bijna 12 jaar actief te zijn in de branche verveelt de markt hem nog niet. “Ik ben ook wel echt een liefhebber van auto’s, vooral het reinigen ervan is interessant. Het is leuk om mee te denken over hoe alles moet werken, het boeit me enorm.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DiBO intensiveert samenwerking Aquarama; focus op veroveren roll-overmarkt | CarwashPro
Dibo, roll-over

DiBO intensiveert samenwerking Aquarama; focus op veroveren roll-overmarkt

Het van oorsprong Belgische DiBO gaat zich aankomend jaar flink op de roll-overmarkt storten. De samenwerking met fabrikant Aquarama wordt daarvoor geïntensiveerd en groots kenbaar gemaakt. Het bedrijf uit Arendonk zet de nieuwe plannen kracht bij door het aannemen van een oude bekende, Marc Cumps (59), zeer bekend met de Belgische carwashmarkt en al 12 jaar actief in de branche, gaat van DiBO een vaste naam maken in de markt. 

Cumps is blij dat hij terug is in de voor hem bekende markt. “Voorheen was ik altijd actief voor Washtec. Ik heb negen jaar machines voor en in België verkocht. Datzelfde ga ik nu doen voor DiBO. We gaan voet aan de grond krijgen in België en ons doel is dan ook om voor het einde van dit jaar bij de top-3 spelers te horen als het om roll-overs gaat”, zegt hij ferm.

Belgische markt

De nieuwe verkoper van DiBO schat dat de Belgische markt enkele honderden roll-over machines telt. “Het is wel een andere markt dan in Nederland. Daar is die markt nog een heel stuk groter. Bij ons is het enerzijds het hele lage segment en anderzijds het hoge segment, het midden is er niet zo.” Hij denkt dat er rond de 25 machines per jaar bijkomen. “Hopelijk zijn enkele daarvan straks dus van ons.”

De doelstelling voor Cumps is dan ook helder. “We willen na dit jaar zeker bij de top op het gebied van roll-overs horen. Een markt die nu gedomineerd wordt door Pearl-Wash en Eco-Wash, zij vertegenwoordigen respectievelijk Christ en Istobal. Ik denk dat er zeker plek is voor ons”, zegt hij.

Onderscheidend

Hoe Cumps denkt dat hij de nieuwe doelstelling gaat behalen? “Simpel, we hebben in ons gamma vijf ijzersterke machines waarmee we de hele markt ook kunnen voorzien. De machines waar we vooral op gaan inzetten zijn onze DiBO S4, een instapmodel voor het lage segment en onze S111 machine, de absolute top onder de roll-over machines.” Volgens hem is het wasresultaat van deze dubbelportaals machines ongekend.

De kwaliteit van de machines is volgens hem te vergelijken met degelijke Duitse tegenhangers. “Waar onze machines zich in onderscheiden is de snelheid. Ons gemiddelde programma in het hoge segment duurt zo’n vier minuten. De meest uitgebreide wassing slechts acht.” Hij stelt dat in vergelijking de meeste anderen hier meer dan 12 minuten over doen. Hij voegt er wel nog aan toe dat de resultaten vergelijkbaar zijn. De snelheid die de machines van DiBO hebben is volgens hem heel belangrijk.

Belangrijke beurs

Wat volgens Cumps een cruciaal punt wordt met betrekking tot de Belgische carwashmarkt is de beurs die van 25 tot en met 29 maart gehouden wordt in Brussel. “Hier staan we met onze low-end machine. Dit instapmodel willen we echt op de markt gaan zetten.” Speciaal daarom werd een mooie aanbieding geïntroduceerd. “We plaatsen van nu tot eind dit jaar de S4 machine voor maar 35.000 euro. Ons instapmodel all-in. Een echte introductieprijs.”

Volgens hem geldt de aanbieding ook voor Nederlandse klanten. “Het is echt een koopje. Garantie, plaatsing, alles zit erbij. We willen met deze bodemprijs onze naam in de markt zetten en echt een begrip worden. De lage prijs is daarom dan ook echt om aan ons te wennen, een opstapje naar meer”, legt hij uit. Als er eenmaal wat machines staan is het volgens hem goed om meer aan marketing te gaan doen. “DiBO moet zowel in Nederland als in België een begrip gaan worden als het gaat om roll-overs.”

Uitdaging

Volgens het nieuwe Belgische personeelslid blijft het een prachtige uitdaging om in de waswereld te werken. Er komen als maar meer voertuigen bij op de wegen en ook die moeten schoon blijven. “Het is ook heel erg leuk om te zien hoe de mentaliteit van mensen aan het veranderen is en om daarop in te springen.” Hij doelt op het feit dat de auto wassen vroeger echt een leuke activiteit voor op de zaterdagmorgen was. “Met een emmer met sop de wagen goed schoonmaken was leuk, nu wil men veel meer quality time met het gezin. Het leven is druk genoeg en toch moet die auto schoon. Daar komen wij om de hoek kijken.”

De uit de regio Tienen afkomstige Cumps herkent het vanuit zijn eigen situatie. “De auto moet gewoon zo snel mogelijk schoon. Het is leuk dat we daar aan kunnen bijdragen.” De snelheid van de roll-over machines is volgens hem dus heel belangrijk. Na bijna 12 jaar actief te zijn in de branche verveelt de markt hem nog niet. “Ik ben ook wel echt een liefhebber van auto’s, vooral het reinigen ervan is interessant. Het is leuk om mee te denken over hoe alles moet werken, het boeit me enorm.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.