Mr. Wash tikt 1 miljoen wasbeurten aan

De vestiging van Mr. Wash in Bonn Foto: Mr. Wash

De Duitse wasketen Mr. Wash Autoservice AG kan terugkijken op een zeer succesvolle wasmaand. In maart werden er bijna 1 miljoen voertuigen gewassen op de meer dan dertig locaties van Mr. Wash. het wasrecord is grotendeels te danken aan stofwolken uit de Sahara, die de carwash-business een boost gaven.

Maart 2022 was een uitdagende maand voor de mobiliteitsindustrie. Automobielbedrijven maakten zich zorgen over de aanvoer van grondstoffen en bedrijven met chauffeurs als eindklant zagen de brandstofprijzen tot recordhoogte stijgen. Maar een zucht van verlichting werd gehoord in de autowasindustrie, toen grootschalige wolken van Saharastof boven grote delen van Europa werden aangekondigd.

Nieuw wasrecord

Daardoor kan een van de grootste carwashketens van Duitsland nu met plezier terugkijken op maart. Mr. Wash sloot vorige maand af met naar eigen zeggen, net geen miljoen voertuigen gewassen in één maand. “We kwamen nog 60.000 wasbeurten tekort op onze locaties in heel Duitsland”, geeft ceo Richard Enning toe.

(Tekst loopt door onder de foto.)

Vestiging van Mr. Wash in Bonn.

Voor Mr. Wash ligt verdere groei in het verschiet. Momenteel bouwt de keten twee nieuwe wasstraten. De eerste, in Mülheim an der Ruhr, tussen Duisburg en Essen, nadert zijn voltooiing. Deze locatie krijgt een bijzondere functie. Naast de wasstraat komt er ook een nieuwe productielocatie van Mr. Wash. Het bedrijf ontwikkelt en bouwt namelijk veel van zijn was- en interieurreinigingsinstallaties zelf. De bouw neemt naar verwachting nog ongeveer een jaar in beslag.

Verder ziet ook dit jaar nog een Mr. Wash het levenslicht in Berlijn. Daar is een bestaand gebouw aangekocht, waarvan de verbouwing dit jaar plaatsvindt.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mr. Wash tikt 1 miljoen wasbeurten aan | CarwashPro

Mr. Wash tikt 1 miljoen wasbeurten aan

De vestiging van Mr. Wash in Bonn Foto: Mr. Wash

De Duitse wasketen Mr. Wash Autoservice AG kan terugkijken op een zeer succesvolle wasmaand. In maart werden er bijna 1 miljoen voertuigen gewassen op de meer dan dertig locaties van Mr. Wash. het wasrecord is grotendeels te danken aan stofwolken uit de Sahara, die de carwash-business een boost gaven.

Maart 2022 was een uitdagende maand voor de mobiliteitsindustrie. Automobielbedrijven maakten zich zorgen over de aanvoer van grondstoffen en bedrijven met chauffeurs als eindklant zagen de brandstofprijzen tot recordhoogte stijgen. Maar een zucht van verlichting werd gehoord in de autowasindustrie, toen grootschalige wolken van Saharastof boven grote delen van Europa werden aangekondigd.

Nieuw wasrecord

Daardoor kan een van de grootste carwashketens van Duitsland nu met plezier terugkijken op maart. Mr. Wash sloot vorige maand af met naar eigen zeggen, net geen miljoen voertuigen gewassen in één maand. “We kwamen nog 60.000 wasbeurten tekort op onze locaties in heel Duitsland”, geeft ceo Richard Enning toe.

(Tekst loopt door onder de foto.)

Vestiging van Mr. Wash in Bonn.

Voor Mr. Wash ligt verdere groei in het verschiet. Momenteel bouwt de keten twee nieuwe wasstraten. De eerste, in Mülheim an der Ruhr, tussen Duisburg en Essen, nadert zijn voltooiing. Deze locatie krijgt een bijzondere functie. Naast de wasstraat komt er ook een nieuwe productielocatie van Mr. Wash. Het bedrijf ontwikkelt en bouwt namelijk veel van zijn was- en interieurreinigingsinstallaties zelf. De bouw neemt naar verwachting nog ongeveer een jaar in beslag.

Verder ziet ook dit jaar nog een Mr. Wash het levenslicht in Berlijn. Daar is een bestaand gebouw aangekocht, waarvan de verbouwing dit jaar plaatsvindt.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.