Arie Schippers, Wasstraat, Schippersstop, Veldhoven

“Door mijn eigen waspas-systeem heb ik alle gegevens van de klant”

Gepubliceerd op 06-02-2017 om 12:12

De Schippersstop-spaarkaart is het gevolg van de behoefte van directeur Arie Schippers aan meer inzicht in de klant. “De meeste spaarsystemen bij tankstations en wasbedrijven registreren slechts een klein aantal gegevens van de consument. Het door onszelf ontwikkelde systeem gaat een stuk verder.” Hoe zijn spaarkaart werkt en wat de voordelen zijn leest u in het laatste gedeelte van de Schippersstop-special.

Het idee van Schippers ontstond uit een stukje binding dat hij met zijn klant miste. “Bijna alles is hier aanwezig, van carwash tot garage. Het probleem was alleen dat ik geen idee had wie mijn klanten waren. De meeste mensen betalen met pinpas, ik krijg daar helaas geen extra informatie door.” Hij bedacht een pas-systeem waarbij gebruikers zich gratis kunnen registreren en zo verschillende voordelen krijgen bij de producten en diensten die het bedrijf aanbiedt.

Het is een ideaal bindmiddel

“We hebben bijvoorbeeld een bandencentrum. Het systeem ziet dat een klant daar nog nooit is geweest en koppelt dit aan het win-systeem bij onze wasstraat.” Op die manier komt een klant op een leuke manier ook met dit gedeelte van het bedrijf in contact. Iedereen met de pas die door de wasstraat gaat ziet via een scherm een rad draaien en maakt zo kans op een speciale prijs.

“Het is een ideaal bindmiddel naar de klant toe.” Het aantal bedrijven dat aan het programma meewerkt, wordt steeds groter. “We zijn ook bezig met een lokaal theater. Dat mensen met de pas daar korting kunnen krijgen. De toepassingsmogelijkheden zijn heel breed.”

Tijdens één van onze acties werd een ton gewonnen

Tijdens iedere tankbeurt, maar ook bij andere services via het bedrijf, wordt geregistreerd wat de gebruiker van de pas doet. Bij ieder facet binnen Schippersstop krijgt de houder punten. “Hiermee sparen ze voor wastegoed in de wasstraat. De punten kunnen ook gebruikt worden in onze speciale cadeaushop.” Doordat de pas gratis is, is de drempel om er één te nemen laag volgens de ondernemer.

Met zijn systeem registreert de ondernemer ook wat voor merk auto de pashouder heeft. We hebben bijvoorbeeld wel eens een Ford-meeting hier of een rally van een ander merk. Iedereen met dat merk auto krijgt dan die dag korting. “Ik kan dan van tevoren een mail uitsturen, alleen naar de mensen met dat merk auto, dat ze die dag met korting kunnen wassen”, legt hij uit.

Afgelopen winter had de ondernemer een ‘was je rijk’-actie. “Iedere vaste wasser met een pas kreeg gratis een vijfde staatslot. Op één van de loten viel een ton. De klant ging dus uiteindelijk weg met een dikke 20.000 euro, dit gaan we zeker herhalen.” Over een tijdje voegt hij weer een nieuwe prijs toe aan het systeem. “Een bedrijf biedt Ferrari-ritten aan vanaf onze locatie. We willen onze wassers dus de gelegenheid geven om dit te winnen.”

waspas, carwash, schippersstop, veldhoven

tanken, schippersstop, carwash, waspas, veldhoven

Auteur: Thom Mandos

Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en tevens autoliefhebber.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.