Overname

Favagrossa neemt Brushcom over

Het Nederlandse bedrijf Brushcom ontwikkelt, produceert en levert al meer dan vijftien jaar op maat gemaakte borstels voor carwashes Foto: ProMedia

Favagrossa heeft de overname van Brushcom aangekondigd. De Nederlandse specialist in carwashborstels zal als zelfstandig merk blijven opereren onder de vlag van Favagrossa. “Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal voor onze toekomst en versterkt de positie in de dynamische wereld van hoog-volume machinaal autowassen”, aldus Brushcom.

Favagrossa Srl – gevestigd in Italië – produceert industriële borstels voor autowasstraten en is wereldwijd marktleider in de carwashindustrie. Met deze overname consolideert Favagrossa zijn positie op de markt, terwijl het ook zijn catalogus- en commerciële netwerk in Noord-Europa uitbreidt. Leonardo Favagrossa, CEO van het bedrijf: “Ik ben erg enthousiast over de synergie die uit deze overname voortkomt. Brushcom zal ons helpen een andere markt te targeten die volledig gericht is op wasapparatuur met grote volumes. Echt op maat gemaakte borstels ontworpen volgens de behoeften van de klant.”

Vooruitdenken

Brushcom, opgericht door Wim Muskens in 2007, had als doel om als onafhankelijke speler borstelmateriaal te leveren aan carwashbedrijven. Anno 2024 is Brushcom uitgegroeid tot een toonaangevende fabrikant en Europees marktleider in borstelmateriaal voor hoog-volume carwashsystemen. Eigenaar van Brushcom Roel Muskens over de overname: “Ik ben bijzonder enthousiast over deze nieuwe samenwerking. De carwashindustrie ondergaat een snelle evolutie. Carwashbedrijven zijn succesvol en het aantal locaties en ketens groeit gestaag. De technische ontwikkelingen volgen elkaar in een razend tempo op. Door de krachten te bundelen met Favagrossa, met meer dan zestig jaar ervaring en een indrukwekkend portfolio van meer dan dertig internationale patenten, tilt Brushcom haar groeiambities naar een hoger niveau.”

“Ondernemen is vooruitdenken. Hoe blijven we relevant, innovatief en zijn we in staat in de behoefte van onze klant te blijven voorzien. Dit is een mooie uitdaging, vooral gezien de toenemende vraag van (maatwerk) borstelmateriaal, met name in de VS. Samen met Favagrossa heeft Brushcom meer groeimogelijkheden, innovatiekracht en waarde creatie om voorop te blijven lopen in de wereld van ‘express’ machinaal autowassen. Deze overname legt daarmee een solide basis voor de toekomst.”

De samenwerking

Brushcom is sinds 1 januari 2024 een 100 procent dochter van Favagrossa. Roel Muskens blijft eindverantwoordelijk voor Brushcom en het hoofdkantoor blijft gevestigd in Oss. Brushcom zal als zelfstandig merk blijven opereren onder de vlag van Favagrossa. “Onze missie blijft onveranderd, sterker nog, samen met Favagrossa kunnen wij ons nog beter inzetten om de markt van het allerbeste borstelmateriaal te voorzien. En als onderdeel van Favagrossa in de Brush World Group wordt Brushcom in één klap wereldwijd marktleider in de levering van borstelmateriaal voor carwashsystemen”, aldus Muskens.

De nieuwe Brush World Group – waaronder beide merken zullen opereren – zal volgende week officieel worden gepresenteerd op de vakbeurzen UNITI expo in Stuttgart en ICA in Nashville.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Favagrossa neemt Brushcom over | CarwashPro
Overname

Favagrossa neemt Brushcom over

Het Nederlandse bedrijf Brushcom ontwikkelt, produceert en levert al meer dan vijftien jaar op maat gemaakte borstels voor carwashes Foto: ProMedia

Favagrossa heeft de overname van Brushcom aangekondigd. De Nederlandse specialist in carwashborstels zal als zelfstandig merk blijven opereren onder de vlag van Favagrossa. “Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal voor onze toekomst en versterkt de positie in de dynamische wereld van hoog-volume machinaal autowassen”, aldus Brushcom.

Favagrossa Srl – gevestigd in Italië – produceert industriële borstels voor autowasstraten en is wereldwijd marktleider in de carwashindustrie. Met deze overname consolideert Favagrossa zijn positie op de markt, terwijl het ook zijn catalogus- en commerciële netwerk in Noord-Europa uitbreidt. Leonardo Favagrossa, CEO van het bedrijf: “Ik ben erg enthousiast over de synergie die uit deze overname voortkomt. Brushcom zal ons helpen een andere markt te targeten die volledig gericht is op wasapparatuur met grote volumes. Echt op maat gemaakte borstels ontworpen volgens de behoeften van de klant.”

Vooruitdenken

Brushcom, opgericht door Wim Muskens in 2007, had als doel om als onafhankelijke speler borstelmateriaal te leveren aan carwashbedrijven. Anno 2024 is Brushcom uitgegroeid tot een toonaangevende fabrikant en Europees marktleider in borstelmateriaal voor hoog-volume carwashsystemen. Eigenaar van Brushcom Roel Muskens over de overname: “Ik ben bijzonder enthousiast over deze nieuwe samenwerking. De carwashindustrie ondergaat een snelle evolutie. Carwashbedrijven zijn succesvol en het aantal locaties en ketens groeit gestaag. De technische ontwikkelingen volgen elkaar in een razend tempo op. Door de krachten te bundelen met Favagrossa, met meer dan zestig jaar ervaring en een indrukwekkend portfolio van meer dan dertig internationale patenten, tilt Brushcom haar groeiambities naar een hoger niveau.”

“Ondernemen is vooruitdenken. Hoe blijven we relevant, innovatief en zijn we in staat in de behoefte van onze klant te blijven voorzien. Dit is een mooie uitdaging, vooral gezien de toenemende vraag van (maatwerk) borstelmateriaal, met name in de VS. Samen met Favagrossa heeft Brushcom meer groeimogelijkheden, innovatiekracht en waarde creatie om voorop te blijven lopen in de wereld van ‘express’ machinaal autowassen. Deze overname legt daarmee een solide basis voor de toekomst.”

De samenwerking

Brushcom is sinds 1 januari 2024 een 100 procent dochter van Favagrossa. Roel Muskens blijft eindverantwoordelijk voor Brushcom en het hoofdkantoor blijft gevestigd in Oss. Brushcom zal als zelfstandig merk blijven opereren onder de vlag van Favagrossa. “Onze missie blijft onveranderd, sterker nog, samen met Favagrossa kunnen wij ons nog beter inzetten om de markt van het allerbeste borstelmateriaal te voorzien. En als onderdeel van Favagrossa in de Brush World Group wordt Brushcom in één klap wereldwijd marktleider in de levering van borstelmateriaal voor carwashsystemen”, aldus Muskens.

De nieuwe Brush World Group – waaronder beide merken zullen opereren – zal volgende week officieel worden gepresenteerd op de vakbeurzen UNITI expo in Stuttgart en ICA in Nashville.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.