Buitenland

Mr. Wash bouwt nieuwe carwash in Duisburg

Illustraties: Mr. Wash Autoservice AG

In Duisburg wordt een nieuwe Mr. Wash carwashlocatie gebouwd. Op een voormalig industrieterrein zal tegen de zomer van 2025 een autowasplaats met schakelbanden voor het wassen en de interieurreiniging worden gebouwd. Voor het eerst zal er ook een lopende band voor de hand wax komen, voor het polijsten van de auto.

Met bijna veertig vestigingen in Duitsland is Mr. Wash een grote speler in de Duitse autowasbranche. Veel grote steden hebben minstens één Mr. Wash-carwash. Duisburg wordt in de zomer van 2025 als 39e locatie aan de lijst toegevoegd. De start van de bouw is gepland op 1 augustus 2024. De faciliteit zal in eerste instantie ongeveer 250.000 auto’s wassen, maar is ontworpen om maximaal 400.000 voertuigen te reinigen. De nieuwbouw op een perceel van 10.940 vierkante meter gaat zo’n 21 miljoen euro kosten.

Afwijking van nieuwe normen

Sinds de opening van de locatie in Mülheim an der Ruhr heeft ‘mister Wash himself’ Richard Enning zijn eigen normen aangepast. “We hebben gewerkt aan de besturing van de allround apparaten en zijn voortdurend bezig met het verfijnen van de technologie. In Mühlheim verloopt de gehele systeembesturing digitaal via een netwerk en kan het via het IP-adres worden aangestuurd. Dit betekent dat we zelfs de elektriciteit van de her rotatie terug in het systeem kunnen voeden”, legt Enning uit in een interview met CarwashPro.de. Hij legt verder uit dat Mühlheim tot nu toe de enige centrale is die autonoom werkt om elektriciteit op te wekken. “In Duisburg konden we dit niet implementeren omdat we daar aanzienlijk minder ruimte beschikbaar hebben.”

Er is nog een structurele bijzonderheid in Duisburg: het hele terrein moet structureel worden afgedicht. De reden ligt in het eerdere gebruik van een industrieel bedrijf en aan de bouwvergunning was de eis verbonden dat er geen infiltratiegebieden mochten worden gecreëerd. “Het idee was om te voorkomen dat onbekende stoffen uit de bodem in het grondwater terechtkomen”, zegt Enning. “Maar we zullen nog steeds een manier vinden om onze locatie een beetje ‘groen’ te maken, ook al kunnen we geen bomen planten.”

De nieuwbouw op een perceel van 10.940 vierkante meter gaat zo’n 21 miljoen euro kosten.

Schakelbanden in de wasstraat

Voor het eerst zullen er drie soorten schakelbanden in de faciliteit aanwezig zijn. Twee banden zullen naast elkaar worden gebruikt voor het wassen van auto’s, twee extra banden zullen worden gebruikt voor het reinigen van het interieur en er komt voor het eerst nog een band voor de hand wax. Deze band is aanzienlijk korter dan de andere banden en loopt ook veel langzamer. Per voertuig zijn 15 minuten gepland.

Waarom Mr. Wash voor vervolgwerkzaamheden na het wassen vertrouwt op banden in plaats van parkeerplaatsen, is te danken aan zeer pragmatische ruimteredenen. “Voor ons worden schakelbanden steeds effectiever omdat we de ruimte beter kunnen benutten. Wanneer voertuigen geparkeerd staan, moeten we altijd rekening houden met onbruikbare manoeuvreerruimtes. Op deze manier bespaar je ruimte”, legt Richard Enning uit.

Vraag naar vaste tarieven blijft stijgen

Ook in Duisburg komt er een speciale klantenstrook voor de vast tarief-klanten die zonder wachten de wasstraat binnen kunnen rijden. De voertuigen worden van binnenuit discreet gemarkeerd met een barcode en de markering wordt vastgelegd. “Dit aanbod is voor beide partijen de moeite waard en de vraag blijft toenemen”, bevestigt Enning. Bij Mr. Wash is het vaste tarief altijd beschikbaar met vooruitbetaling voor drie of twaalf maanden. Veel klanten zouden hun vaste tarief keer op keer verlengen.

Ook in Duisburg komt er een speciale klantenstrook voor de vast tarief-klanten die zonder wachten de wasstraat binnen kunnen rijden.

Werknemersgerichte werktijden

Het aanbod van Mr. Wash heeft beperkte openingstijden, waarbij Happy Hour altijd tussen 18.00 en 19.00 uur loopt. “We doen de interieurschoonmaak in één ploegendienst, omdat het voor ons belangrijk was om aan de werktijden te voldoen.” In Duisburg zullen ongeveer 80 mensen werkzaam zijn, waarvan 50 tot 55 in vaste dienst.

Stille opening

Nieuwe Mr. Wash locaties worden altijd gelanceerd volgens het stille openingsprincipe. “In Mühlheim zijn we op woensdag rustig opengegaan en op zaterdag zijn er ruim 1.000 auto’s gewassen. Dit komt doordat het aanbod op veel locaties al bekend is en klanten altijd dezelfde hoogwaardige schoonmaak- en interieurreiniging krijgen”, licht Enning het besluit toe. Op dezelfde manier lijkt meneer Wash op zijn klanten te vertrouwen als er kortetermijnaanbiedingen komen. Zo is er bijvoorbeeld een voorbereide Sahara-wasbeurt die spontaan wordt aangeboden voor auto’s die onder het stof zitten. Hier gebruikt Mr. Wash zijn digitale informatieschermen als reclamemedium en kondigt deze aan langs drukke straten.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mr. Wash bouwt nieuwe carwash in Duisburg | CarwashPro
Buitenland

Mr. Wash bouwt nieuwe carwash in Duisburg

Illustraties: Mr. Wash Autoservice AG

In Duisburg wordt een nieuwe Mr. Wash carwashlocatie gebouwd. Op een voormalig industrieterrein zal tegen de zomer van 2025 een autowasplaats met schakelbanden voor het wassen en de interieurreiniging worden gebouwd. Voor het eerst zal er ook een lopende band voor de hand wax komen, voor het polijsten van de auto.

Met bijna veertig vestigingen in Duitsland is Mr. Wash een grote speler in de Duitse autowasbranche. Veel grote steden hebben minstens één Mr. Wash-carwash. Duisburg wordt in de zomer van 2025 als 39e locatie aan de lijst toegevoegd. De start van de bouw is gepland op 1 augustus 2024. De faciliteit zal in eerste instantie ongeveer 250.000 auto’s wassen, maar is ontworpen om maximaal 400.000 voertuigen te reinigen. De nieuwbouw op een perceel van 10.940 vierkante meter gaat zo’n 21 miljoen euro kosten.

Afwijking van nieuwe normen

Sinds de opening van de locatie in Mülheim an der Ruhr heeft ‘mister Wash himself’ Richard Enning zijn eigen normen aangepast. “We hebben gewerkt aan de besturing van de allround apparaten en zijn voortdurend bezig met het verfijnen van de technologie. In Mühlheim verloopt de gehele systeembesturing digitaal via een netwerk en kan het via het IP-adres worden aangestuurd. Dit betekent dat we zelfs de elektriciteit van de her rotatie terug in het systeem kunnen voeden”, legt Enning uit in een interview met CarwashPro.de. Hij legt verder uit dat Mühlheim tot nu toe de enige centrale is die autonoom werkt om elektriciteit op te wekken. “In Duisburg konden we dit niet implementeren omdat we daar aanzienlijk minder ruimte beschikbaar hebben.”

Er is nog een structurele bijzonderheid in Duisburg: het hele terrein moet structureel worden afgedicht. De reden ligt in het eerdere gebruik van een industrieel bedrijf en aan de bouwvergunning was de eis verbonden dat er geen infiltratiegebieden mochten worden gecreëerd. “Het idee was om te voorkomen dat onbekende stoffen uit de bodem in het grondwater terechtkomen”, zegt Enning. “Maar we zullen nog steeds een manier vinden om onze locatie een beetje ‘groen’ te maken, ook al kunnen we geen bomen planten.”

De nieuwbouw op een perceel van 10.940 vierkante meter gaat zo’n 21 miljoen euro kosten.

Schakelbanden in de wasstraat

Voor het eerst zullen er drie soorten schakelbanden in de faciliteit aanwezig zijn. Twee banden zullen naast elkaar worden gebruikt voor het wassen van auto’s, twee extra banden zullen worden gebruikt voor het reinigen van het interieur en er komt voor het eerst nog een band voor de hand wax. Deze band is aanzienlijk korter dan de andere banden en loopt ook veel langzamer. Per voertuig zijn 15 minuten gepland.

Waarom Mr. Wash voor vervolgwerkzaamheden na het wassen vertrouwt op banden in plaats van parkeerplaatsen, is te danken aan zeer pragmatische ruimteredenen. “Voor ons worden schakelbanden steeds effectiever omdat we de ruimte beter kunnen benutten. Wanneer voertuigen geparkeerd staan, moeten we altijd rekening houden met onbruikbare manoeuvreerruimtes. Op deze manier bespaar je ruimte”, legt Richard Enning uit.

Vraag naar vaste tarieven blijft stijgen

Ook in Duisburg komt er een speciale klantenstrook voor de vast tarief-klanten die zonder wachten de wasstraat binnen kunnen rijden. De voertuigen worden van binnenuit discreet gemarkeerd met een barcode en de markering wordt vastgelegd. “Dit aanbod is voor beide partijen de moeite waard en de vraag blijft toenemen”, bevestigt Enning. Bij Mr. Wash is het vaste tarief altijd beschikbaar met vooruitbetaling voor drie of twaalf maanden. Veel klanten zouden hun vaste tarief keer op keer verlengen.

Ook in Duisburg komt er een speciale klantenstrook voor de vast tarief-klanten die zonder wachten de wasstraat binnen kunnen rijden.

Werknemersgerichte werktijden

Het aanbod van Mr. Wash heeft beperkte openingstijden, waarbij Happy Hour altijd tussen 18.00 en 19.00 uur loopt. “We doen de interieurschoonmaak in één ploegendienst, omdat het voor ons belangrijk was om aan de werktijden te voldoen.” In Duisburg zullen ongeveer 80 mensen werkzaam zijn, waarvan 50 tot 55 in vaste dienst.

Stille opening

Nieuwe Mr. Wash locaties worden altijd gelanceerd volgens het stille openingsprincipe. “In Mühlheim zijn we op woensdag rustig opengegaan en op zaterdag zijn er ruim 1.000 auto’s gewassen. Dit komt doordat het aanbod op veel locaties al bekend is en klanten altijd dezelfde hoogwaardige schoonmaak- en interieurreiniging krijgen”, licht Enning het besluit toe. Op dezelfde manier lijkt meneer Wash op zijn klanten te vertrouwen als er kortetermijnaanbiedingen komen. Zo is er bijvoorbeeld een voorbereide Sahara-wasbeurt die spontaan wordt aangeboden voor auto’s die onder het stof zitten. Hier gebruikt Mr. Wash zijn digitale informatieschermen als reclamemedium en kondigt deze aan langs drukke straten.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.