Bas Autowas, Zwolle

BasPas groot succes; al bijna 10.000 wassers hebben de pas

De waspas die onlangs door Bas Autowas in Zwolle werd ingevoerd, is een groot succes. Nadat eigenaar Maarten van Boven het gevoel kreeg wat achter te lopen op het gebied van klantenbinding, maakte hij met het klantenkortingssysteem een grote inhaalslag. “We zitten al bijna tegen de 10.000 eigenaars van een waspas aan”, vertelt hij enthousiast.

Klanten die over de BasPas beschikken, krijgen op twee manieren korting. Wanneer op de klantenkaart een bedrag wordt gezet, krijgen ze er een bepaald percentage bij. Daarnaast krijgen klanten met de pas altijd een vaste korting op de programma’s die worden afgenomen. “Niet alleen bij de consument is de pas vanaf het begin een succes. Veel zakelijke gebruikers zien het gemak er ook in. Eigenaars van bedrijven krijgen heel inzichtelijk wat de wasfrequentie van verschillende gebruikers is.”

Gegevens

Het systeem werkt twee kanten op, volgens Van Boven. Aan de ene kant wordt het voor hem inzichtelijk gemaakt hoe vaak bepaalde klanten de auto wassen. Aan de andere kant kan de klant ook duidelijk zien hoe vaak er gewassen wordt. “Als de pas geregistreerd is, kunnen mensen heel inzichtelijk zien of het bijvoorbeeld weer tijd is om naar de wasstraat te gaan. Ook kunnen ze zien dat ze bijvoorbeeld wel vaak zijn geweest.”

Wanneer klanten de geboortedatum invullen, krijgen ze met de verjaardag ook nog een leuke extra. “Met de verjaardag mogen mensen een dag voor, op en erna de auto gratis in onze wasstraat wassen.” Een extra leuke promotie vinden vooral zijn klanten. Sowieso zijn deze volgens hem erg enthousiast. “Je ziet het aan de aantallen. De mensen zien er echt de voordelen van in.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BasPas groot succes; al bijna 10.000 wassers hebben de pas | CarwashPro
Bas Autowas, Zwolle

BasPas groot succes; al bijna 10.000 wassers hebben de pas

De waspas die onlangs door Bas Autowas in Zwolle werd ingevoerd, is een groot succes. Nadat eigenaar Maarten van Boven het gevoel kreeg wat achter te lopen op het gebied van klantenbinding, maakte hij met het klantenkortingssysteem een grote inhaalslag. “We zitten al bijna tegen de 10.000 eigenaars van een waspas aan”, vertelt hij enthousiast.

Klanten die over de BasPas beschikken, krijgen op twee manieren korting. Wanneer op de klantenkaart een bedrag wordt gezet, krijgen ze er een bepaald percentage bij. Daarnaast krijgen klanten met de pas altijd een vaste korting op de programma’s die worden afgenomen. “Niet alleen bij de consument is de pas vanaf het begin een succes. Veel zakelijke gebruikers zien het gemak er ook in. Eigenaars van bedrijven krijgen heel inzichtelijk wat de wasfrequentie van verschillende gebruikers is.”

Gegevens

Het systeem werkt twee kanten op, volgens Van Boven. Aan de ene kant wordt het voor hem inzichtelijk gemaakt hoe vaak bepaalde klanten de auto wassen. Aan de andere kant kan de klant ook duidelijk zien hoe vaak er gewassen wordt. “Als de pas geregistreerd is, kunnen mensen heel inzichtelijk zien of het bijvoorbeeld weer tijd is om naar de wasstraat te gaan. Ook kunnen ze zien dat ze bijvoorbeeld wel vaak zijn geweest.”

Wanneer klanten de geboortedatum invullen, krijgen ze met de verjaardag ook nog een leuke extra. “Met de verjaardag mogen mensen een dag voor, op en erna de auto gratis in onze wasstraat wassen.” Een extra leuke promotie vinden vooral zijn klanten. Sowieso zijn deze volgens hem erg enthousiast. “Je ziet het aan de aantallen. De mensen zien er echt de voordelen van in.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.