Tanken en wassen

Argos tankstation plaatst nieuwe rollover in eigen design

Veel vaste klanten combineren tanken met wassen Foto's: Van den IJssel

Argos tankstation Van den IJssel in Berkel en Rodenrijs heeft een nieuwe rollover geplaatst. Het is de vijfde machine van WashTec die door de jaren heen in gebruik is genomen. De rollover komt in combinatie met twee wasboxen. ‘Zo heeft de klant altijd keuze’, zegt eigenaar Van den IJssel.

Robin van den IJssel is al 25 jaar eigenaar van het tankstation. Hij is de vierde generatie die het familiebedrijf runt. En onder zijn leiding is er altijd een combinatie geweest van tanken en wassen. Met naast het tankstation aan de Wilgenlaan een rollover en twee wasboxen.

Er is wederom gekozen voor een machine van WashTec, ook ‘omdat de hal dan niet aangepast hoefde te worden’, zegt Van den IJssel. “Dat scheelt ingrijpende verbouwingen, want deze nieuwe machine kon er zo in. Bovendien ben ik van mening dat dit wel één van de betere machines is.” Het is een Softcare Pro2, die op maat is uitgevoerd in het design van Argos. Daarbij wordt er gebruikgemaakt van de chemie van AUWA.

De nieuwe rollover is in dezelfde washal geplaatst, op dezelfde rails. Wel is er een uitstap-onderbreking in de wielgeleiding toegepast, zodat het beter in de hal past en mensen er niet onnodig over struikelen. De rollover is voorzien van allerlei extra’s. “We hebben mooie verlichting erop, met LED. En de machines van WashTec wassen goed. We hebben er nooit gekkigheid mee gehad en er is weinig stilstand geweest.” Het plafond in de hal hebben ze onlangs zelf zwart geverfd. “Dan blijft het netjes, ondanks het opspattende water en vuil.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

De nieuwe rollover is in dezelfde hal geplaatst.
Het is een Softcare Pro2, die op maat is uitgevoerd in het design van Argos.
Er zit onder andere LED-verlichting op de machine.
Toegang is via een eigen wasapp of met een ticket verkrijgbaar in de shop.

Easy Car Wash-app

Klanten kunnen in de shop een ticket halen voor een wasbeurt of krijgen via de Easy Car Wash-app toegang tot de rollover. Klanten kunnen via deze app ook zien hoelang de wasbeurt nog duurt. Volgens Van den IJssel wordt er al veel gebruikgemaakt van deze wasapp. “Ook zijn er al klanten die daarmee een abonnement hebben afgesloten.”

Of hij met de app een toekomst ziet in 24/7 open zijn, daar gelooft Van den IJssel niet in. “Dan blijft de hal open staan en krijg je alleen maar gedoe. Of er is een storing ‘s avonds laat en dan word je weer gebeld. Ook kunnen we het niet maken tegenover de buurt. We zitten best dichtbij een woonwijk, en zo’n rollover maakt toch wel wat geluid. Dus nee, daar zien wij niets in.”

Vaste klant

Ondanks de app komt het overgrote deel van de klanten nog steeds naar binnen voor een wasticket. “Wij hebben vooral vaste klanten die bij ons komen wassen, en die combineren het bijna altijd met een tankbeurt. Dus die komen sowieso in de shop om af te rekenen.”

Van den IJssel ziet wel een verschil tussen klanten die kiezen voor de rollover of voor de wasbox. “Je hebt klanten die altijd fanatiek zelf de auto gaan wassen. Maar dat zijn vooral mensen die met pensioen zijn of veel vrije tijd hebben. Dan is het gewoon een soort van hobby geworden. Lekker even rustig de auto wassen. Terwijl je met de machine zo klaar bent. Dat zien anderen weer als een voordeel: erin en eruit.” Veel vragen over de rollover zijn er doorgaans niet. “Het gros van onze vaste klanten weet wel hoe het werkt. Bijna sporadisch wordt er om hulp gevraagd, maar dan helpen we ook graag.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Argos tankstation plaatst nieuwe rollover in eigen design | CarwashPro
Tanken en wassen

Argos tankstation plaatst nieuwe rollover in eigen design

Veel vaste klanten combineren tanken met wassen Foto's: Van den IJssel

Argos tankstation Van den IJssel in Berkel en Rodenrijs heeft een nieuwe rollover geplaatst. Het is de vijfde machine van WashTec die door de jaren heen in gebruik is genomen. De rollover komt in combinatie met twee wasboxen. ‘Zo heeft de klant altijd keuze’, zegt eigenaar Van den IJssel.

Robin van den IJssel is al 25 jaar eigenaar van het tankstation. Hij is de vierde generatie die het familiebedrijf runt. En onder zijn leiding is er altijd een combinatie geweest van tanken en wassen. Met naast het tankstation aan de Wilgenlaan een rollover en twee wasboxen.

Er is wederom gekozen voor een machine van WashTec, ook ‘omdat de hal dan niet aangepast hoefde te worden’, zegt Van den IJssel. “Dat scheelt ingrijpende verbouwingen, want deze nieuwe machine kon er zo in. Bovendien ben ik van mening dat dit wel één van de betere machines is.” Het is een Softcare Pro2, die op maat is uitgevoerd in het design van Argos. Daarbij wordt er gebruikgemaakt van de chemie van AUWA.

De nieuwe rollover is in dezelfde washal geplaatst, op dezelfde rails. Wel is er een uitstap-onderbreking in de wielgeleiding toegepast, zodat het beter in de hal past en mensen er niet onnodig over struikelen. De rollover is voorzien van allerlei extra’s. “We hebben mooie verlichting erop, met LED. En de machines van WashTec wassen goed. We hebben er nooit gekkigheid mee gehad en er is weinig stilstand geweest.” Het plafond in de hal hebben ze onlangs zelf zwart geverfd. “Dan blijft het netjes, ondanks het opspattende water en vuil.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

De nieuwe rollover is in dezelfde hal geplaatst.
Het is een Softcare Pro2, die op maat is uitgevoerd in het design van Argos.
Er zit onder andere LED-verlichting op de machine.
Toegang is via een eigen wasapp of met een ticket verkrijgbaar in de shop.

Easy Car Wash-app

Klanten kunnen in de shop een ticket halen voor een wasbeurt of krijgen via de Easy Car Wash-app toegang tot de rollover. Klanten kunnen via deze app ook zien hoelang de wasbeurt nog duurt. Volgens Van den IJssel wordt er al veel gebruikgemaakt van deze wasapp. “Ook zijn er al klanten die daarmee een abonnement hebben afgesloten.”

Of hij met de app een toekomst ziet in 24/7 open zijn, daar gelooft Van den IJssel niet in. “Dan blijft de hal open staan en krijg je alleen maar gedoe. Of er is een storing ‘s avonds laat en dan word je weer gebeld. Ook kunnen we het niet maken tegenover de buurt. We zitten best dichtbij een woonwijk, en zo’n rollover maakt toch wel wat geluid. Dus nee, daar zien wij niets in.”

Vaste klant

Ondanks de app komt het overgrote deel van de klanten nog steeds naar binnen voor een wasticket. “Wij hebben vooral vaste klanten die bij ons komen wassen, en die combineren het bijna altijd met een tankbeurt. Dus die komen sowieso in de shop om af te rekenen.”

Van den IJssel ziet wel een verschil tussen klanten die kiezen voor de rollover of voor de wasbox. “Je hebt klanten die altijd fanatiek zelf de auto gaan wassen. Maar dat zijn vooral mensen die met pensioen zijn of veel vrije tijd hebben. Dan is het gewoon een soort van hobby geworden. Lekker even rustig de auto wassen. Terwijl je met de machine zo klaar bent. Dat zien anderen weer als een voordeel: erin en eruit.” Veel vragen over de rollover zijn er doorgaans niet. “Het gros van onze vaste klanten weet wel hoe het werkt. Bijna sporadisch wordt er om hulp gevraagd, maar dan helpen we ook graag.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.