carwash, wasstraat, Hogering

Carwash Hogering gaat beginnen met bouw in Almere

Na enkele tegenslagen is de kogel dan eindelijk door de kerk, medio 2019 opent Carwash Hogering haar deuren in Almere. De wasstraat moet de langste van de Benelux worden en de tweede langste van Europa. De totale lengte van de machine zal 68,5 meter lang worden, als leverancier is gekozen voor DICO.

Volgende week wordt begonnen met de fundering en het heiwerk. “Er komen 35 stofzuigplaatsen en waarschijnlijk ook nog 12 extra buiten. Ik heb 7500 vierkante meter grond aangekocht, naast één van de grootste Esso Stations. We gaan aan water-recycling doen en een waterput slaan voor een bron. Het moet echt duurzaam worden”, aldus Fred Komen, ondernemer en eigenaar van de waslocatie. Inmiddels is hij ook in overleg met de leverancier van de wasstraat om er gelijktijdig nog een extra tunnel naast te plaatsen.

DICO machine

Voor wasstraatleverancier DICO is het een enorm mooi project. “De machine wordt echt de top. Het is bijna een kopie van de wasstraat in Troisdorf, waar ons hoofdkantoor gevestigd is”, zegt Theo Heikamp, mede-eigenaar van DICO in Nederland. Carwash Hogering wordt volgens hem op enkele punten zelfs mooier dan degene in Duitsland. “We gaan nog meer met led-lichten en schuimbogen doen dan daar. Het moet echt een top beleving worden”, zegt hij. Bovendien is de wasstraat geheel elektrolytisch gepolijst. Deze afwerking is veel gladder dan gestraald of gebeitst waardoor het reinigen van de machine ook veel eenvoudiger is. Daarnaast is de wasstraat is helemaal elektrisch aangedreven, hetgeen enorm veel energie bespaart en bovenal veel nauwkeuriger wast.

Uiteindelijk wordt het volgens hem dan ook een grote showroom voor wasstraten van DICO. “Het eerste gedeelte van de wasstraat wordt een lange inweekzone voor de chemie. Daarna worden de zijkanten flink afgespoten door hogedruk door onder andere een meelopende hogedruk wielreiniger.” Wat de wasstraat verder uniek maakt is de drie rondom-wasstations. Volgens Heikamp zijn dat er in de meeste wasstraten maximaal twee. Het is daardoor makkelijk om één machine uit te zetten bij een goedkoper programma. Datzelfde geldt bij het nadrogen. “Hiervoor zijn drie borstels en een mitter. Bij een goedkoper programma kunnen we de borstels uitzetten en alleen de mitter gebruiken. Hierdoor krijgen wassers met een duurder programma ook echt het idee dat ze meer waar voor hun geld krijgen.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash Hogering gaat beginnen met bouw in Almere | CarwashPro
carwash, wasstraat, Hogering

Carwash Hogering gaat beginnen met bouw in Almere

Na enkele tegenslagen is de kogel dan eindelijk door de kerk, medio 2019 opent Carwash Hogering haar deuren in Almere. De wasstraat moet de langste van de Benelux worden en de tweede langste van Europa. De totale lengte van de machine zal 68,5 meter lang worden, als leverancier is gekozen voor DICO.

Volgende week wordt begonnen met de fundering en het heiwerk. “Er komen 35 stofzuigplaatsen en waarschijnlijk ook nog 12 extra buiten. Ik heb 7500 vierkante meter grond aangekocht, naast één van de grootste Esso Stations. We gaan aan water-recycling doen en een waterput slaan voor een bron. Het moet echt duurzaam worden”, aldus Fred Komen, ondernemer en eigenaar van de waslocatie. Inmiddels is hij ook in overleg met de leverancier van de wasstraat om er gelijktijdig nog een extra tunnel naast te plaatsen.

DICO machine

Voor wasstraatleverancier DICO is het een enorm mooi project. “De machine wordt echt de top. Het is bijna een kopie van de wasstraat in Troisdorf, waar ons hoofdkantoor gevestigd is”, zegt Theo Heikamp, mede-eigenaar van DICO in Nederland. Carwash Hogering wordt volgens hem op enkele punten zelfs mooier dan degene in Duitsland. “We gaan nog meer met led-lichten en schuimbogen doen dan daar. Het moet echt een top beleving worden”, zegt hij. Bovendien is de wasstraat geheel elektrolytisch gepolijst. Deze afwerking is veel gladder dan gestraald of gebeitst waardoor het reinigen van de machine ook veel eenvoudiger is. Daarnaast is de wasstraat is helemaal elektrisch aangedreven, hetgeen enorm veel energie bespaart en bovenal veel nauwkeuriger wast.

Uiteindelijk wordt het volgens hem dan ook een grote showroom voor wasstraten van DICO. “Het eerste gedeelte van de wasstraat wordt een lange inweekzone voor de chemie. Daarna worden de zijkanten flink afgespoten door hogedruk door onder andere een meelopende hogedruk wielreiniger.” Wat de wasstraat verder uniek maakt is de drie rondom-wasstations. Volgens Heikamp zijn dat er in de meeste wasstraten maximaal twee. Het is daardoor makkelijk om één machine uit te zetten bij een goedkoper programma. Datzelfde geldt bij het nadrogen. “Hiervoor zijn drie borstels en een mitter. Bij een goedkoper programma kunnen we de borstels uitzetten en alleen de mitter gebruiken. Hierdoor krijgen wassers met een duurder programma ook echt het idee dat ze meer waar voor hun geld krijgen.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.