Halloween, Blinq, Apeldoorn, carwash

Horrorcarwash van Blinq in Apeldoorn groot succes

Mike van Woudenberg organiseerde voor het eerst een Halloween-evenement voor zijn carwash in Apeldoorn. De horrorcarwash bleek, enkele dagen na de gebeurtenis, een enorm succes. “Als ik iets doe, dan doe ik het ook goed”, legt de ondernemer uit. Volgens hem was het leuk om de verwachtingen van de bezoekers te overtreffen. “Bij veel evenementen zijn wat mensen verkleed en dat is het, wij hebben het toch wel echt een stuk grootser aangepakt”, legt hij uit. 

Vier jaar geleden wilde Van Woudenberg eens wat anders. “Ik denk dat ik de eerste in Nederland ben geweest die de discocarwash heeft geïntroduceerd. Ook hierbij wilde ik echt verwachtingen overtreffen.” Niet simpel wat lampen op het stofzuigerplein, dat was te klein voor hem. “We hadden een professionele dj en danseressen het complete plaatje. Nu vier jaar later doen heel veel wasstraten het en ben ik er eigenlijk wel klaar mee, tijd voor nieuwe evenementen”, zegt hij lachend.

Theaterschool

Voor het evenement werd samengewerkt met een lokale theaterschool. “We wilde wel echt meer bieden dan een aantal medewerkers in kostuums. Sommige mensen zaten vanaf 16:00 uur in de schminck terwijl het evenement pas om 20:00 begon. We hebben echt ons best gedaan.” De organisatie lag voor een groot gedeelte bij Tim Koolhof, een kennis van de ondernemer met een evenementenbureau. “We hebben het hele terrein aangekleed. Daarnaast hebben we gebruik gemaakt van vlammenwerpers en projecties op bijvoorbeeld de ramen”, zegt hij.

Tijdens het twee uur durende evenement heeft hij zo’n 150 auto’s gewassen. “We hebben ze ook echt gedoseerd. Natuurlijk kon ik proberen zoveel mogelijk auto’s te wassen, maar dat gaat ten koste van de beleving. Ik wilde dat iedereen kon schrikken. Niet dat de inzittende alles al zouden zien nog voor ze bij een bepaald punt aan zouden komen. ” Uiteindelijk verdiende de ondernemer niets aan het evenement. Hij moest er zelfs geld op inleggen. “Het ging me ook niet om het verdienen. Ik wilde wat anders, wat origineels waar mensen nog lang over praten.”

Uitdaging

De ondernemer is stiekem al aan het nadenken over een volgende editie. “Het wordt nog een uitdaging om dit te overtreffen. Daarnaast wordt het logistiek gezien ook wel echt een ding. De impact was wel echt groot. De videos werden tienduizenden keren bekeken. Ik verwacht dan ook dat een volgende editie nog meer animo zou zijn.” Toch kijkt hij nog niet zo ver voorruit. Ik heb nog geen echt concrete plannen momenteel, maar dat zou volgende week zo maar eens anders kunnen zijn.”

De ondernemer is sowieso wel van het proberen. “In eerste instantie was het de bedoeling dat bezoekers kaarten via Event Bright zouden kopen. Echter kwam ik erachter dat mensen daar nog niet klaar voor waren. We hebben slechts 50 kaarten daar verkocht. Toen hebben we het ook toegestaan om op de avond kaarten te kopen, het resultaat is bekend”, zegt hij lachend. De marketeer van origine haalde naar eigenzeggen eerder al het landelijke nieuws door een hardloopwedstrijd door een zijn carwash te leiden. “Had dat eens op twitter opgevangen. Iemand opperde het idee, ik werkte het uit. Zo probeer ik wel vaker nieuwe dingen.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Horrorcarwash van Blinq in Apeldoorn groot succes | CarwashPro
Halloween, Blinq, Apeldoorn, carwash

Horrorcarwash van Blinq in Apeldoorn groot succes

Mike van Woudenberg organiseerde voor het eerst een Halloween-evenement voor zijn carwash in Apeldoorn. De horrorcarwash bleek, enkele dagen na de gebeurtenis, een enorm succes. “Als ik iets doe, dan doe ik het ook goed”, legt de ondernemer uit. Volgens hem was het leuk om de verwachtingen van de bezoekers te overtreffen. “Bij veel evenementen zijn wat mensen verkleed en dat is het, wij hebben het toch wel echt een stuk grootser aangepakt”, legt hij uit. 

Vier jaar geleden wilde Van Woudenberg eens wat anders. “Ik denk dat ik de eerste in Nederland ben geweest die de discocarwash heeft geïntroduceerd. Ook hierbij wilde ik echt verwachtingen overtreffen.” Niet simpel wat lampen op het stofzuigerplein, dat was te klein voor hem. “We hadden een professionele dj en danseressen het complete plaatje. Nu vier jaar later doen heel veel wasstraten het en ben ik er eigenlijk wel klaar mee, tijd voor nieuwe evenementen”, zegt hij lachend.

Theaterschool

Voor het evenement werd samengewerkt met een lokale theaterschool. “We wilde wel echt meer bieden dan een aantal medewerkers in kostuums. Sommige mensen zaten vanaf 16:00 uur in de schminck terwijl het evenement pas om 20:00 begon. We hebben echt ons best gedaan.” De organisatie lag voor een groot gedeelte bij Tim Koolhof, een kennis van de ondernemer met een evenementenbureau. “We hebben het hele terrein aangekleed. Daarnaast hebben we gebruik gemaakt van vlammenwerpers en projecties op bijvoorbeeld de ramen”, zegt hij.

Tijdens het twee uur durende evenement heeft hij zo’n 150 auto’s gewassen. “We hebben ze ook echt gedoseerd. Natuurlijk kon ik proberen zoveel mogelijk auto’s te wassen, maar dat gaat ten koste van de beleving. Ik wilde dat iedereen kon schrikken. Niet dat de inzittende alles al zouden zien nog voor ze bij een bepaald punt aan zouden komen. ” Uiteindelijk verdiende de ondernemer niets aan het evenement. Hij moest er zelfs geld op inleggen. “Het ging me ook niet om het verdienen. Ik wilde wat anders, wat origineels waar mensen nog lang over praten.”

Uitdaging

De ondernemer is stiekem al aan het nadenken over een volgende editie. “Het wordt nog een uitdaging om dit te overtreffen. Daarnaast wordt het logistiek gezien ook wel echt een ding. De impact was wel echt groot. De videos werden tienduizenden keren bekeken. Ik verwacht dan ook dat een volgende editie nog meer animo zou zijn.” Toch kijkt hij nog niet zo ver voorruit. Ik heb nog geen echt concrete plannen momenteel, maar dat zou volgende week zo maar eens anders kunnen zijn.”

De ondernemer is sowieso wel van het proberen. “In eerste instantie was het de bedoeling dat bezoekers kaarten via Event Bright zouden kopen. Echter kwam ik erachter dat mensen daar nog niet klaar voor waren. We hebben slechts 50 kaarten daar verkocht. Toen hebben we het ook toegestaan om op de avond kaarten te kopen, het resultaat is bekend”, zegt hij lachend. De marketeer van origine haalde naar eigenzeggen eerder al het landelijke nieuws door een hardloopwedstrijd door een zijn carwash te leiden. “Had dat eens op twitter opgevangen. Iemand opperde het idee, ik werkte het uit. Zo probeer ik wel vaker nieuwe dingen.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.