Wasgelegenheid verandert in drank drive-thru: barwash?

De Amerikaanse ondernemer Eric Dayton runt al jarenlang wasgelegenheid The Wash in Wisconsin, maar hij was toe aan iets nieuws. Voorheen waren er twee ingangen voor evenveel wasstraten, maar die tijd is voorbij. Voortaan is één doorgang uitsluitend gereserveerd voor IN & OUT Beer and Liquor Drive Thru. In deze ‘barwash’ kunnen bezoekers alcohol kopen zonder uit hun wagen te stappen.

Bijna tien jaar lang stond Dayton aan het roer van de carwash, maar een jaar geleden vond hij dat er iets moest veranderen aan zijn bedrijfsvoering. Samen met zijn vriendin Danielle Faulkner bedacht hij het plan om naast de carwash een drive thru te plaatsen waar mensen snel en gemakkelijk alcohol op de kop kunnen tikken. Vlak voor Kerst opende IN & OUT Beer and Liquor Drive Thru haar deuren.

Het nieuwe concept werkt in feite als de drive-thru van een fast food restaurant. Snelle dienstverlening is de sleutel voor succes. Auto’s stoppen bij het raam waar een medewerker staat, plaatsen hun bestelling en krijgen vervolgens de gewenste producten aangereikt. “Je hoeft de auto niet uit wat erg prettig is als het extreem koud is”, verduidelijkt Faulkner.

Veel selfies

Faulkner denkt dat haar nieuwe onderneming zeker bestaansrecht heeft. “Mensen in de regio klaagden dat er geen slijterij meer in de buurt was. Ze misten een drankhandel en waren het zat om naar tankstations te rijden waar ze een parkeerplek moesten vinden en vervolgens in de rij voor de kassa moesten staan. Dat probleem is nu dus opgelost.”

Klanten kunnen bij de ‘barwash’ ook via een app hun bestellingen doorgeven. Een ritje door de drive-thru wordt door veel bezoekers dan ook als een echte beleving ervaren. “Er worden veel foto’s en selfies gemaakt. Veel mensen zijn zo blij als een kind in de snoepwinkel als ze de zaak binnenkomen. Daar doe ik het voor”, besluit Dayton.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wasgelegenheid verandert in drank drive-thru: barwash? | CarwashPro

Wasgelegenheid verandert in drank drive-thru: barwash?

De Amerikaanse ondernemer Eric Dayton runt al jarenlang wasgelegenheid The Wash in Wisconsin, maar hij was toe aan iets nieuws. Voorheen waren er twee ingangen voor evenveel wasstraten, maar die tijd is voorbij. Voortaan is één doorgang uitsluitend gereserveerd voor IN & OUT Beer and Liquor Drive Thru. In deze ‘barwash’ kunnen bezoekers alcohol kopen zonder uit hun wagen te stappen.

Bijna tien jaar lang stond Dayton aan het roer van de carwash, maar een jaar geleden vond hij dat er iets moest veranderen aan zijn bedrijfsvoering. Samen met zijn vriendin Danielle Faulkner bedacht hij het plan om naast de carwash een drive thru te plaatsen waar mensen snel en gemakkelijk alcohol op de kop kunnen tikken. Vlak voor Kerst opende IN & OUT Beer and Liquor Drive Thru haar deuren.

Het nieuwe concept werkt in feite als de drive-thru van een fast food restaurant. Snelle dienstverlening is de sleutel voor succes. Auto’s stoppen bij het raam waar een medewerker staat, plaatsen hun bestelling en krijgen vervolgens de gewenste producten aangereikt. “Je hoeft de auto niet uit wat erg prettig is als het extreem koud is”, verduidelijkt Faulkner.

Veel selfies

Faulkner denkt dat haar nieuwe onderneming zeker bestaansrecht heeft. “Mensen in de regio klaagden dat er geen slijterij meer in de buurt was. Ze misten een drankhandel en waren het zat om naar tankstations te rijden waar ze een parkeerplek moesten vinden en vervolgens in de rij voor de kassa moesten staan. Dat probleem is nu dus opgelost.”

Klanten kunnen bij de ‘barwash’ ook via een app hun bestellingen doorgeven. Een ritje door de drive-thru wordt door veel bezoekers dan ook als een echte beleving ervaren. “Er worden veel foto’s en selfies gemaakt. Veel mensen zijn zo blij als een kind in de snoepwinkel als ze de zaak binnenkomen. Daar doe ik het voor”, besluit Dayton.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.