Kennissessie

Programma Car Wash Show Europe: vergroot jouw succes

Car Wash Show Europe 2019 Foto: CWSE 2019, ProMedia

Naast een volle beursvloer met exposanten van over de hele wereld heeft Car Wash Show Europe een uitgebreid programma met kennissessies. Verdeeld over twee dagen worden relevante thema’s besproken die betrekking hebben op de carwashbranche. Van het belang van een businessplan tot het vergroten van de klantloyaliteit en het aantrekken en behouden van goede werknemers. 

De kennissessies worden gehouden op 21 en 22 september op de mainstage van Car Wash Show Europe. Er zijn speciale breakfast sessions in de ochtend, waarbij de sessie wordt gecombineerd met een klein ontbijtje. Een groot deel van de sessies is in het Engels.

CarwashPro deelt een aantal highlights. Het volledige programma vind je hier.

New investor and the real return on investment
Kom er tijdens deze ontbijtsessie achter hoe je een businessplan voor een carwash kan opstellen, waarmee je het winstpotentieel kan maximaliseren. Robert Andre van het Amerikaanse Sonny’s houdt zich al jaren bezig met productinnovatie en geeft enkele praktijkvoorbeelden, waaronder vertrouwelijke financiële overzichten en statistieken van particuliere autowasstraten. Ook vertelt hij meer over het inschatten van projectkosten en het vermijden van veelvoorkomende valkuilen.

Build better car wash managers
Het valt niet te ontkennen dat goede managers essentieel zijn voor het succes van elk carwashbedrijf. Claire Moore van de Car Wash Association uit de VS praat je bij over het belang van goede managers voor elke carwash en over het ontwikkelen van vaardigheden om het succes van het management binnen de organisatie te vergroten.

The future of washing cars: can we keep using water?
Door de droge, hete zomers in Europa en de vele hitterecords wereldwijd komt er steeds meer aandacht voor duurzaam watergebruik. Voor autowasstraten is het van belang om vooruit te kijken, om zo ook in de toekomst auto’s te kunnen blijven wassen. Maar hoe groot is het probleem voor de branche en de noodzaak om daar als ondernemer iets aan te doen? En wat zijn de oplossingen? Waterexperts Stijn Schouterden van het Belgische BleuBlue en Klaus Steiner van het Oostenrijkse Inowa delen hun visie.

Finding great talent in a challenging workforce
Christian Walzel van Mr. Wash uit Duitsland gaat in deze sessie dieper in op de werving van goed personeel. Want hoe krijg je als carwash potentiële werknemers zover om voor het bedrijf te komen werken, en ook te blijven werken?

The secret to a top quality wash when the environmental requirements become stricter
Watergebruik, -besparing en -recycling zijn belangrijke thema’s in de branche en zullen de komende jaren nog belangrijker worden. Hoe reageren de chemieleveranciers hierop? Welke effecten heeft waterreductie op autowasmiddelen die in de wasstraat worden gebruikt? En hoe zit het met de kwaliteit van de chemie, in een tijd waarin het allemaal schoner, natuurvriendelijker en met minder water moet? Mack Ewing van Turtle Wax Pro en Reggy Cox van Ma-Fra vertellen er alles over.

Customer loyalty: how do you retain customers?
De carwashbranche heeft de afgelopen jaren een snelle ontwikkeling doorgemaakt en de concurrentie tussen carwashes is daardoor sterk toegenomen. De consument is grillig: de ene keer wast hij bij wasstraat a, de volgende keer wast hij bij wasstraat b. Hoe zorg je ervoor dat incidentele bezoekers vaste klanten worden? En op welke manieren kun je nieuwe klanten aantrekken en aan je binden? Hoe belangrijk is daarin een wasabonnement of een waspas? Anne Mauler van Soapy Joe’s Car Wash deelt het geheim voor klantloyaliteit.

Het grootste carwashevenement van Europa vindt op 21 en 22 september plaats in EXPO Greater Amsterdam. Ben jij erbij? Meld je hier aan en mis het niet!

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Programma Car Wash Show Europe: vergroot jouw succes | CarwashPro