Extra service

Nog steeds vraag naar wasmachines bij carwash en tankstation

Voor een carwash is het interessant om extra services aan te bieden. Niet alleen om meer klanten aan te trekken, maar ook om van de carwash een plek te maken waar mensen graag hun tijd besteden. Wasmachines kunnen daarin een belangrijk onderdeel zijn, passend binnen de trend om een toekomstbestendige en duurzame wasstraat te creëren.

Vanuit de consument is er nog steeds vraag naar wasmachines op gunstig gelegen carwash- en tankstationlocaties. De 24/7 zelfbedieningswasmachines voor buiten bieden de klant snelle wasdiensten met grote capaciteit en energiebesparing. De machines kunnen worden gebruikt om in korte tijd groot en afwijkend textiel te wassen, maar ook het dagelijkse wasgoed kan erin.

Die aanwezige klantvraag leidt ertoe dat er nog steeds maandelijks nieuwe wasserettes worden geplaatst bij autowascentra. Dat ziet ook ME Group, leverancier van verschillende zelfbedieningsautomaten. De voornaamste reden waarom ondernemers ervoor kiezen om het wasmachineconcept toe te voegen aan een locatie, is dat het meer traffic kan opleveren, zegt marketing manager Don Pico. “Voor een carwash en tankstation is het een extra service waarmee je klanten kan aantrekken.”

Volgens hem maakt het ook deel uit van een grotere trend: “Ondernemers kijken naar de mogelijkheden om meer klanten te krijgen en te behouden. We zien daarom ook dat er steeds vaker de keuze wordt gemaakt om een plek te creëren waar mensen langer willen verblijven. Onze wasserettes dragen daar uitstekend aan bij.” Naast extra traffic bestaat het verdienmodel voor ondernemers uit een vergoeding van de omzet van de wasserette.

‘Deeleconomie stimuleren’

De wasmachines gaan mee met de tijd. Zo is ME Group bezig met de ontwikkeling van een app waarmee klanten een loyaliteitskaart kan worden aangeboden. “Zo hopen wij nog meer terugkerende klanten te krijgen en acties op te zetten in samenwerking met carwashes en tankstations.” Daarnaast zijn de wasmachines een duurzame service, die volgens het bedrijf goed passen bij een toekomstbestendige wasstraat. “Onze wasmachines zijn duurzaam en uitgerust met zonnepanelen. En vanwege de grote capaciteit van de wasmachine stimuleer je ook nog eens de deeleconomie.”

ME Group heeft een stand op de Tankstation Vakbeurs, op 15 en 16 november in Jaarbeurs Utrecht. Bekijk hier welke bedrijven nog meer aanwezig zullen zijn en meld je gratis aan

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nog steeds vraag naar wasmachines bij carwash en tankstation | CarwashPro
Extra service

Nog steeds vraag naar wasmachines bij carwash en tankstation

Voor een carwash is het interessant om extra services aan te bieden. Niet alleen om meer klanten aan te trekken, maar ook om van de carwash een plek te maken waar mensen graag hun tijd besteden. Wasmachines kunnen daarin een belangrijk onderdeel zijn, passend binnen de trend om een toekomstbestendige en duurzame wasstraat te creëren.

Vanuit de consument is er nog steeds vraag naar wasmachines op gunstig gelegen carwash- en tankstationlocaties. De 24/7 zelfbedieningswasmachines voor buiten bieden de klant snelle wasdiensten met grote capaciteit en energiebesparing. De machines kunnen worden gebruikt om in korte tijd groot en afwijkend textiel te wassen, maar ook het dagelijkse wasgoed kan erin.

Die aanwezige klantvraag leidt ertoe dat er nog steeds maandelijks nieuwe wasserettes worden geplaatst bij autowascentra. Dat ziet ook ME Group, leverancier van verschillende zelfbedieningsautomaten. De voornaamste reden waarom ondernemers ervoor kiezen om het wasmachineconcept toe te voegen aan een locatie, is dat het meer traffic kan opleveren, zegt marketing manager Don Pico. “Voor een carwash en tankstation is het een extra service waarmee je klanten kan aantrekken.”

Volgens hem maakt het ook deel uit van een grotere trend: “Ondernemers kijken naar de mogelijkheden om meer klanten te krijgen en te behouden. We zien daarom ook dat er steeds vaker de keuze wordt gemaakt om een plek te creëren waar mensen langer willen verblijven. Onze wasserettes dragen daar uitstekend aan bij.” Naast extra traffic bestaat het verdienmodel voor ondernemers uit een vergoeding van de omzet van de wasserette.

‘Deeleconomie stimuleren’

De wasmachines gaan mee met de tijd. Zo is ME Group bezig met de ontwikkeling van een app waarmee klanten een loyaliteitskaart kan worden aangeboden. “Zo hopen wij nog meer terugkerende klanten te krijgen en acties op te zetten in samenwerking met carwashes en tankstations.” Daarnaast zijn de wasmachines een duurzame service, die volgens het bedrijf goed passen bij een toekomstbestendige wasstraat. “Onze wasmachines zijn duurzaam en uitgerust met zonnepanelen. En vanwege de grote capaciteit van de wasmachine stimuleer je ook nog eens de deeleconomie.”

ME Group heeft een stand op de Tankstation Vakbeurs, op 15 en 16 november in Jaarbeurs Utrecht. Bekijk hier welke bedrijven nog meer aanwezig zullen zijn en meld je gratis aan

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.