Bovag, WinterWasWeken, Washin7

WinterWasWeken nu al groter succes dan vorige editie

De WinterWasWeken-actie van brancheorganisatie Bovag doet het nu al beter dan vorig jaar. Volgens woordvoerder Tom Huyskens zijn na zo’n twee weken al meer dan 32.000 codes online ingevuld. “We hebben de actie dan ook verder uitgebreid.” Bovag deed dit door onder andere door de prijzenpot te vergroten. Daarnaast is er meer keuze na het invullen van de code. “Vorig jaar kon je kiezen voor een gratis krantenabonnement. Dit jaar kan ook gekozen worden voor korting op een wellness arrangement of korting op een wintersportvakantie.” 

Huyskens denkt niet dat het alleen aan het prijzenpakket ligt dat de actie zo goed loopt. “We merken dat de autowasbedrijven zelf ook erg actief met de actie aan de slag gaan. Vorig jaar hebben veel ondernemers het succes van de actie ondervonden.” Ook het weer zit volgens hem meer mee dan een jaar eerder. “Vorig jaar lag er rond deze tijd sneeuw. Mensen hebben het autowassen meer op de radar. Behalve donderdag dan, met het weeralarm”,  zegt hij lachend.

Resultaten

Ongeveer even veel ondernemers doen dit jaar mee aan de actie van Bovag. “Na afloop krijgen de ondernemers de gegevens van de klanten die bij hen hebben gewassen en de code hebben ingevuld. Op die manier werkt de actie meerdere kanten op.” De ondernemer krijgt gegevens en kan zo de data- en klantenbestanden aanvullen. De klant maakt kans op mooie prijzen. “Vorig jaar hadden we vooral grote prijzen. Nu hebben we ook meer kleinere prijzen en krijgt de klant sowieso al iets leuks zonder er veel voor te hoeven doen.”

In totaal doen er tussen de tachtig en honderd bedrijven mee volgens Huyskens. Dit jaar wordt er ook door Bovag meer aandacht aan de actie gegeven dan vorig jaar. “Vorig jaar hadden we commercials op de radio bij 538, Radio2 en wat regionale zenders van 9 tot en met 18 januari. Dit jaar zijn we te horen bij 538, Slam, Sublime FM, 100%NL, Sky Radio, Radio10 en Veronica en loopt de actie van 8 tot en met 31 januari. In totaal komen onze commercials meer dan achthonderd keer voorbij”, zegt hij. Ook via Facebook is de response groot. Het gesponsorde bericht is al bij meer dan een miljoen mensen onder de aandacht gebracht. “De conversie is groot. 75.000 mensen klikten al door naar de actiepagina.”

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.