Carwash Uden, actie

Parkeren en wassen een gouden combi voor Carwash Uden

Carwash Uden is gestart met een speciale parkeeractie. De wasstraat biedt in samenwerking met de gemeente mensen die in het centrum parkeren sinds 17 april korting op een wasbeurt. Iedereen die een parkeerticket koopt kan nog dezelfde dag de auto wassen met korting. “Een gouden actie, na ongeveer een maand is mijn omzet echt al flink gestegen en heb ik er veel nieuwe klanten bij”, aldus eigenaar Wim van der Aa.

In zijn zoektocht naar een originele actie om zijn wasstraat te promoten, zocht hij een connectie met de binnenstad van Uden. “Aangezien in het centrum van de stad betaald moet worden om te parkeren, ben ik eens gaan kijken of en hoe ik daar een actie mee kon bedenken.” Hij kwam erachter dat normaliter alleen de achterkant van parkeerbonnetjes worden bedrukt en dat ook de voorkant bedrukt kan worden.

Mogelijkheden

De ondernemer nam contact op met de leverancier van de parkeerautomaten om uit te zoeken wat precies mogelijk was. “Toen ik hoorde dat het mogelijk was om de andere kant te bedrukken ben ik er mee naar de gemeente gegaan. Uiteraard had ik alles al uitgezocht, daardoor reageerde de gemeente eigenlijk ook meteen heel enthousiast”, zegt hij. Volgens hem was de gemeente verrast dat iemand een dergelijke actie wilde doen en deze al meteen zo goed had voorbereid.

Sinds 17 april is zijn actie live en stromen de positieve reacties via Facebook binnen. “Ik ben nu een maand bezig en de actie is nu al enorm geslaagd. Het aantal wassingen dat ik doe, is enorm gestegen.” Precieze cijfers heeft hij wel, maar wil hij liever niet delen. “Ik zie precies wie met een bonnetje hierheen komt om te wassen, alles is dus meetbaar.” Parkeerders krijgen €2,- korting op het duurste programma als ze nog dezelfde dag de auto bij zijn wasstraat komen wassen.

Schone auto’s

De actie waarmee Van der Aa kwam, paste precies binnen de groene gedachte van de gemeente. “Schone auto’s en duurzaam omgaan met mobiliteit vinden ze belangrijk. We hebben bijvoorbeeld al een groot car sharing-project hier in de gemeente. Schone auto’s, je kan het op meerdere manieren opvatten natuurlijk”, zegt hij lachend. Wel benadrukt hij dat zijn wasstraat ook zeer groen bezig is. “We vinden het milieu belangrijk daarom recyclen we ons water. Om dat te doen hebben we 24 Bas-bioreactoren.”

De ondernemer is van plan om de actie minimaal een jaar te laten lopen. “We krijgen nu ook mensen over de vloer die nog niet eerder bij ons waren geweest. We krijgen ongeveer 75 procent nieuwe klanten door de actie.” Hij bedoelt daarmee klanten die nog geen waspas bij hem hebben. Want ook degene met een pas krijgen €2,- korting op de korting die ze al krijgen.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.