Bovag, Pardoes, ledendag, nationale autowasdag, goede doel,

Bovag: Ledendag belangrijk voor netwerk carwashondernemers

De jaarlijkse Bovag leden-bezoeken-ledendag werd door ongeveer negentig carwashondernemers bijgewoond. Het centrale thema van de dag was marketing. Volgens directeur van de carwash- en autopoetsafdeling van Bovag, Erik Stern, waren de ondernemers positief verrast. “Mensen deden leuk mee met de workshop die we dit jaar hadden georganiseerd, daarnaast was iedereen positief over het bezoek dat we brachten aan Shell De Wetering.” Carwashpro doet verslag van het evenement.

De dag wordt afgetrapt met een officieel gedeelte waarin enkele projecten van Bovag worden besproken. Een jurist van de brancheverenging geeft ter herinnering een presentatie over de nieuwe privacywetgeving. Daarnaast worden thema’s besproken waar de Bovag aankomende tijd onderzoek naar gaat doen namens de branche. Het officiële gedeelte wordt vervolgens afsloten met een presentatie over de nieuwe opzet van de Nationale Autowasdag. “De opkomst lag in lijn der verwachting, we hadden zo’n negentig leden die de dag hebben bijgewoond”, zegt Stern. Naast het netwerken is het volgens hem belangrijk de leden op zo’n dag te informeren over wat Bovag voor ze doet en welke problemen ondernemers tegenkomen, zodat de brancheorganisatie dat op de agenda kan zetten.

Nationale Autowasdag

Alle aanwezige Bovag-leden zijn zeer positief over de nieuwe opzet van de Nationale Autowasdag op 30 juni aanstaande. Stern wordt in zijn presentatie bijgestaan door Pardoes, de mascotte van de Efteling. Dit jaar is er niet gekozen voor een kortingsactie, maar voor een actie voor het goede doel Villa Pardoes. Als ondernemer en oud-bestuurslid is Frank Vekemans van Washin7 flink bij de actie betrokken geweest. “We hebben met de rotaryclub een keer een actie gehouden voor Villa Pardoes, dat werd toen zo goed ontvangen dat ik heb geopperd om dit namens de wasbedrijven ook te doen”, legt hij uit.

Vekemans hoopt dat het weer een beetje meehelpt op de actiedag. “Als het de hele zaterdag regent, dan gaan uiteraard minder mensen de auto wassen. Helaas hebben we daar geen invloed op.” Mocht het wel een mooie dag worden op 30 juni, dan verwacht de ondernemer wel dat een bedrag van ongeveer 40.000 euro haalbaar moet zijn. “Ik heb al van ondernemers gehoord dat ze meer willen doneren per wassing dan de afgesproken euro per wasbeurt.”

Bedrijfsbezoek

Het bedrijfsbezoek vindt dit jaar plaats bij Shell De Wetering, een tankstation vlak aan de snelweg bij Utrecht. Speciaal aan het station is het verkorte bad voor interieurreiniging, eerder schreven we daar al dit artikel over. De aanwezige ondernemers zijn onder de indruk van de wasstraat en vooral de prijsstelling van de wasbeurten. Dennis Kok heeft de hoge prijzen bepaald. “Ik durf best te zeggen dat we de duurste wasstraat van Nederland zijn.” Volgens hem mag een goede wasbeurt ook best wat meer kosten.

Toen de carwashbranche na de economische crisis weer aantrok, merkte Shell De Wetering er in eerste instantie nog te weinig van. Kok hield daarom een enquête om te kijken wat mensen die de auto wassen echt belangrijk vinden. “Er kwam uit dat schone velgen heel belangrijk zijn, we zijn daarom overgestapt op andere chemie.” Daarnaast werd gekozen voor een verkorte binnenreinigingsbaan. Er werd meer dan 6 ton geïnvesteerd in de vernieuwingen. “Voor de verbouwing deden we zo’n 60.000 wassingen, het eerste jaar daarna 71.000 en we zijn hard op weg naar de 95.000 wassingen dit jaar.” Volgens hem neemt 35 procent van de wassers het duurste wasprogramma van €19,50, ongeveer 8 procent kiest ook voor de interieurreiniging van €36,50.

Netwerkdag

Volgens ondernemer Nandor Trumpi is het vooral leuk om collega’s weer eens te ontmoeten op de Bovagdag. “Het is leuk om van elkaar te leren en nieuwe ondernemers te leren kennen. Daarnaast kwamen er wel interessante sprekers die me zeker uit mijn comfort zone hielpen.” Een idee dat bij hem bleef hangen is dat van een andere ondernemer. “Die geeft een kleine korting op benzine na het wassen, daar ga ik eens wat dieper induiken. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen”, zegt hij lachend. Hij hoopt dat het weer tijdens de Nationale Autowasdag een beetje meezit. “Ik vind het een goede actie, dus doe zeker mee. Helaas is het maar één dag, dus zal het weer echt mee moeten werken.”

Een kleine kritische noot is er van ondernemer Jochem Broers. “Het is wel goed om te horen wat de Bovag precies voor ons doet, echter mis ik toch nog wel echt het stukje poetsen.” Hij denkt dat dit komt omdat het percentage leden met een poetsbedrijf nog heel laag is. “Wij hebben wat dat betreft niets te klagen. We zitten redelijk vol en gaan het wasgedeelte binnenkort uitbreiden. Deze dag is daarom wel heel handig. Heb met meerdere mensen afgesproken om er eens te gaan kijken.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bovag: Ledendag belangrijk voor netwerk carwashondernemers | CarwashPro
Bovag, Pardoes, ledendag, nationale autowasdag, goede doel,

Bovag: Ledendag belangrijk voor netwerk carwashondernemers

De jaarlijkse Bovag leden-bezoeken-ledendag werd door ongeveer negentig carwashondernemers bijgewoond. Het centrale thema van de dag was marketing. Volgens directeur van de carwash- en autopoetsafdeling van Bovag, Erik Stern, waren de ondernemers positief verrast. “Mensen deden leuk mee met de workshop die we dit jaar hadden georganiseerd, daarnaast was iedereen positief over het bezoek dat we brachten aan Shell De Wetering.” Carwashpro doet verslag van het evenement.

De dag wordt afgetrapt met een officieel gedeelte waarin enkele projecten van Bovag worden besproken. Een jurist van de brancheverenging geeft ter herinnering een presentatie over de nieuwe privacywetgeving. Daarnaast worden thema’s besproken waar de Bovag aankomende tijd onderzoek naar gaat doen namens de branche. Het officiële gedeelte wordt vervolgens afsloten met een presentatie over de nieuwe opzet van de Nationale Autowasdag. “De opkomst lag in lijn der verwachting, we hadden zo’n negentig leden die de dag hebben bijgewoond”, zegt Stern. Naast het netwerken is het volgens hem belangrijk de leden op zo’n dag te informeren over wat Bovag voor ze doet en welke problemen ondernemers tegenkomen, zodat de brancheorganisatie dat op de agenda kan zetten.

Nationale Autowasdag

Alle aanwezige Bovag-leden zijn zeer positief over de nieuwe opzet van de Nationale Autowasdag op 30 juni aanstaande. Stern wordt in zijn presentatie bijgestaan door Pardoes, de mascotte van de Efteling. Dit jaar is er niet gekozen voor een kortingsactie, maar voor een actie voor het goede doel Villa Pardoes. Als ondernemer en oud-bestuurslid is Frank Vekemans van Washin7 flink bij de actie betrokken geweest. “We hebben met de rotaryclub een keer een actie gehouden voor Villa Pardoes, dat werd toen zo goed ontvangen dat ik heb geopperd om dit namens de wasbedrijven ook te doen”, legt hij uit.

Vekemans hoopt dat het weer een beetje meehelpt op de actiedag. “Als het de hele zaterdag regent, dan gaan uiteraard minder mensen de auto wassen. Helaas hebben we daar geen invloed op.” Mocht het wel een mooie dag worden op 30 juni, dan verwacht de ondernemer wel dat een bedrag van ongeveer 40.000 euro haalbaar moet zijn. “Ik heb al van ondernemers gehoord dat ze meer willen doneren per wassing dan de afgesproken euro per wasbeurt.”

Bedrijfsbezoek

Het bedrijfsbezoek vindt dit jaar plaats bij Shell De Wetering, een tankstation vlak aan de snelweg bij Utrecht. Speciaal aan het station is het verkorte bad voor interieurreiniging, eerder schreven we daar al dit artikel over. De aanwezige ondernemers zijn onder de indruk van de wasstraat en vooral de prijsstelling van de wasbeurten. Dennis Kok heeft de hoge prijzen bepaald. “Ik durf best te zeggen dat we de duurste wasstraat van Nederland zijn.” Volgens hem mag een goede wasbeurt ook best wat meer kosten.

Toen de carwashbranche na de economische crisis weer aantrok, merkte Shell De Wetering er in eerste instantie nog te weinig van. Kok hield daarom een enquête om te kijken wat mensen die de auto wassen echt belangrijk vinden. “Er kwam uit dat schone velgen heel belangrijk zijn, we zijn daarom overgestapt op andere chemie.” Daarnaast werd gekozen voor een verkorte binnenreinigingsbaan. Er werd meer dan 6 ton geïnvesteerd in de vernieuwingen. “Voor de verbouwing deden we zo’n 60.000 wassingen, het eerste jaar daarna 71.000 en we zijn hard op weg naar de 95.000 wassingen dit jaar.” Volgens hem neemt 35 procent van de wassers het duurste wasprogramma van €19,50, ongeveer 8 procent kiest ook voor de interieurreiniging van €36,50.

Netwerkdag

Volgens ondernemer Nandor Trumpi is het vooral leuk om collega’s weer eens te ontmoeten op de Bovagdag. “Het is leuk om van elkaar te leren en nieuwe ondernemers te leren kennen. Daarnaast kwamen er wel interessante sprekers die me zeker uit mijn comfort zone hielpen.” Een idee dat bij hem bleef hangen is dat van een andere ondernemer. “Die geeft een kleine korting op benzine na het wassen, daar ga ik eens wat dieper induiken. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen”, zegt hij lachend. Hij hoopt dat het weer tijdens de Nationale Autowasdag een beetje meezit. “Ik vind het een goede actie, dus doe zeker mee. Helaas is het maar één dag, dus zal het weer echt mee moeten werken.”

Een kleine kritische noot is er van ondernemer Jochem Broers. “Het is wel goed om te horen wat de Bovag precies voor ons doet, echter mis ik toch nog wel echt het stukje poetsen.” Hij denkt dat dit komt omdat het percentage leden met een poetsbedrijf nog heel laag is. “Wij hebben wat dat betreft niets te klagen. We zitten redelijk vol en gaan het wasgedeelte binnenkort uitbreiden. Deze dag is daarom wel heel handig. Heb met meerdere mensen afgesproken om er eens te gaan kijken.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.