BOVAG Nationale Autowasdag gaat voor goed doel en goed imago

De BOVAG Nationale Autowasdag is bedoeld om wasgelegenheden op een positieve manier te presenteren en het goede doel te steunen. Op 29 juni gaat een gedeelte van alle op deze dag uitgevoerde was- en poetsbeurten naar stichting Muziekids. Vorig jaar leverde dit initiatief Villa Pardoes duizenden euro’s op, waarmee deze stichting die zich inzet voor ernstig zieke kinderen enorm geholpen was. Branchemanager Erik Stern vertelt meer over de ambities van de branchevereniging.“

Je kunt de BOVAG Nationale Autowasdag als een grote collectieve actie zien om de carwashbranche in een positief daglicht te stellen”, verduidelijkt Stern. “In eerste instantie was het plan om een soort open dag voor wasgelegenheden te organiseren, maar vorig jaar hebben we voor het eerst voor een andere opzet gekozen. Dat bleek een succes te zijn. De Nationale Autowasdag is een publiekscampagne en een stuk marketing in één.”

Vorig jaar besloot de branchevereniging om een gedeelte van de opbrengsten van elke was- en poetsbeurt aan het goede doel te doneren. “In 2018 schonken we een euro van elke wassing die een deelnemende BOVAG-autowasbedrijf deed. Voor elke poetsbeurt droeg de deelnemer tien procent van de opbrengst af. Uiteindelijk heeft dat initiatief een bedrag van 34.515 euro opgeleverd. Dat geld is gedoneerd aan Villa Pardoes. Deze stichting zet zich in voor ernstig zieke kinderen. Ook dit jaar hopen we weer een dikke cheque aan een ander goed doel aan te bieden.”

Imago

Dit jaar is voor een nieuwe bestemming gekozen in de vorm van Muziekids. Deze stichting helpt zieke kinderen om hun zorgen te vergeten door hen muziek te laten maken in een studio. De jongeren kunnen daar zingen, instrumenten bespelen of zich een dagje DJ voelen. “Vorig jaar vroegen we onze leden of zij nog tips voor ons hadden en ons op goede doelen wilden wijzen die extra aandacht verdienden. Uit alle inzendingen en suggesties sprong Muziekids in het oog. Eén van onze leden maakte zich erg sterk voor deze stichting en dat trok de aandacht. Wat ons zo aanspreekt aan deze stichting is dat het een organisatie is die landelijk niet zo bekend is. Juist dit soort kleinere initiatieven verdienen juist extra aandacht en steun, omdat zij afhankelijk zijn van donaties.”

De reden dat de Nationale Autowasdag is opgericht was om het imago van de branche op te poetsen. “Inmiddels is het idee dat er in wasgelegenheden veel water verspild wordt en dat een bezoek aan de roll-over lakschade veroorzaakt, erg achterhaald. Gelukkig maar. Inmiddels beseffen mensen steeds meer dat waterrecycling en duurzaamheid onlosmakelijk verbonden zijn met carwashbedrijven. Ondernemers zijn aan allerlei wetten en regels gebonden als het gaat om de waterafvoer”, verduidelijkt Stern. “De auto naar de carwash brengen, is veel milieuvriendelijker dan de wagen op straat wassen waar al het vuil zo in het riool loopt. Het imago van autowasbedrijven is in de loop der jaren sterk verbeterd.”

Sympathiek

In eerste instantie was de opzet om een soort open dag te organiseren voor autowasbedrijven. “Het was een laagdrempelige manier om mensen kennis te laten maken met wasgelegenheden. Er komt heel wat techniek bij kijken in een wasgelegenheid en dat beseffen veel klanten niet. Zie het als een kijkje in de keuken. Ondernemers vinden het leuk om over hun bedrijf te vertellen dus leek dit een goed idee. Inmiddels is dit concept nog verder doorontwikkeld en laten we op deze dag zien dat de carwashbranche ook graag wat doet voor een ander”, stelt Stern.

Volgens Stern waren klanten die een carwash bezochten op de BOVAG Nationale Autowasdag erg te spreken over dit initiatief. “Bezoekers van wasgelegenheden vinden het een zeer sympathieke actie. Ondernemers ontvangen positieve feedback van klanten, terwijl tegelijkertijd een goed doel geholpen wordt. Het is een win-winsituatie. Deelnemende bedrijven krijgen van de BOVAG alle steun om hun deelname te belichten. Er wordt een communicatiepakket verstuurd die men op kan hangen. De Nationale Autowasdag moet een publiekstrekker worden.”

Inschrijven

Het streven van de branchevereniging is om een bedrag van minimaal 30.000 euro in te zamelen voor de Muziekids. Het succes van de actie is echter grotendeels afhankelijk van het weer, laat Stern weten. Autowasbedrijven die zijn aangesloten bij de de BOVAG en mee willen doen aan de Nationale Autowasdag kunnen zich nu inschrijven.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BOVAG Nationale Autowasdag gaat voor goed doel en goed imago | CarwashPro

BOVAG Nationale Autowasdag gaat voor goed doel en goed imago

De BOVAG Nationale Autowasdag is bedoeld om wasgelegenheden op een positieve manier te presenteren en het goede doel te steunen. Op 29 juni gaat een gedeelte van alle op deze dag uitgevoerde was- en poetsbeurten naar stichting Muziekids. Vorig jaar leverde dit initiatief Villa Pardoes duizenden euro’s op, waarmee deze stichting die zich inzet voor ernstig zieke kinderen enorm geholpen was. Branchemanager Erik Stern vertelt meer over de ambities van de branchevereniging.“

Je kunt de BOVAG Nationale Autowasdag als een grote collectieve actie zien om de carwashbranche in een positief daglicht te stellen”, verduidelijkt Stern. “In eerste instantie was het plan om een soort open dag voor wasgelegenheden te organiseren, maar vorig jaar hebben we voor het eerst voor een andere opzet gekozen. Dat bleek een succes te zijn. De Nationale Autowasdag is een publiekscampagne en een stuk marketing in één.”

Vorig jaar besloot de branchevereniging om een gedeelte van de opbrengsten van elke was- en poetsbeurt aan het goede doel te doneren. “In 2018 schonken we een euro van elke wassing die een deelnemende BOVAG-autowasbedrijf deed. Voor elke poetsbeurt droeg de deelnemer tien procent van de opbrengst af. Uiteindelijk heeft dat initiatief een bedrag van 34.515 euro opgeleverd. Dat geld is gedoneerd aan Villa Pardoes. Deze stichting zet zich in voor ernstig zieke kinderen. Ook dit jaar hopen we weer een dikke cheque aan een ander goed doel aan te bieden.”

Imago

Dit jaar is voor een nieuwe bestemming gekozen in de vorm van Muziekids. Deze stichting helpt zieke kinderen om hun zorgen te vergeten door hen muziek te laten maken in een studio. De jongeren kunnen daar zingen, instrumenten bespelen of zich een dagje DJ voelen. “Vorig jaar vroegen we onze leden of zij nog tips voor ons hadden en ons op goede doelen wilden wijzen die extra aandacht verdienden. Uit alle inzendingen en suggesties sprong Muziekids in het oog. Eén van onze leden maakte zich erg sterk voor deze stichting en dat trok de aandacht. Wat ons zo aanspreekt aan deze stichting is dat het een organisatie is die landelijk niet zo bekend is. Juist dit soort kleinere initiatieven verdienen juist extra aandacht en steun, omdat zij afhankelijk zijn van donaties.”

De reden dat de Nationale Autowasdag is opgericht was om het imago van de branche op te poetsen. “Inmiddels is het idee dat er in wasgelegenheden veel water verspild wordt en dat een bezoek aan de roll-over lakschade veroorzaakt, erg achterhaald. Gelukkig maar. Inmiddels beseffen mensen steeds meer dat waterrecycling en duurzaamheid onlosmakelijk verbonden zijn met carwashbedrijven. Ondernemers zijn aan allerlei wetten en regels gebonden als het gaat om de waterafvoer”, verduidelijkt Stern. “De auto naar de carwash brengen, is veel milieuvriendelijker dan de wagen op straat wassen waar al het vuil zo in het riool loopt. Het imago van autowasbedrijven is in de loop der jaren sterk verbeterd.”

Sympathiek

In eerste instantie was de opzet om een soort open dag te organiseren voor autowasbedrijven. “Het was een laagdrempelige manier om mensen kennis te laten maken met wasgelegenheden. Er komt heel wat techniek bij kijken in een wasgelegenheid en dat beseffen veel klanten niet. Zie het als een kijkje in de keuken. Ondernemers vinden het leuk om over hun bedrijf te vertellen dus leek dit een goed idee. Inmiddels is dit concept nog verder doorontwikkeld en laten we op deze dag zien dat de carwashbranche ook graag wat doet voor een ander”, stelt Stern.

Volgens Stern waren klanten die een carwash bezochten op de BOVAG Nationale Autowasdag erg te spreken over dit initiatief. “Bezoekers van wasgelegenheden vinden het een zeer sympathieke actie. Ondernemers ontvangen positieve feedback van klanten, terwijl tegelijkertijd een goed doel geholpen wordt. Het is een win-winsituatie. Deelnemende bedrijven krijgen van de BOVAG alle steun om hun deelname te belichten. Er wordt een communicatiepakket verstuurd die men op kan hangen. De Nationale Autowasdag moet een publiekstrekker worden.”

Inschrijven

Het streven van de branchevereniging is om een bedrag van minimaal 30.000 euro in te zamelen voor de Muziekids. Het succes van de actie is echter grotendeels afhankelijk van het weer, laat Stern weten. Autowasbedrijven die zijn aangesloten bij de de BOVAG en mee willen doen aan de Nationale Autowasdag kunnen zich nu inschrijven.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.