wasstraat, carwash, loogman

WinterWasWeken dit jaar succesvoller dan vorige editie

De WinterWasWeken zijn dit jaar succesvoller verlopen dan vorig jaar. Vorige editie werd ongeveer 9 procent van de uitgedeelde codes verzilverd, afgelopen editie steeg dat naar 20 procent. Het was tot 12 februari mogelijk voor klanten om hun wincodes online te verzilveren en daarmee kans te maken op prijzen. Volgens Tom Huyskens van Bovag zijn er dit jaar wel wat minder codes verspreid. “Vorig jaar zijn er 450.000 kanskaarten verspreid, dit jaar 331.000. Daarvan werden er dus met 65.304 wel meer ingewisseld dan de 40.000 van vorig jaar.”

Het lagere totaal aantal kaarten heeft er volgens Huyskens waarschijnlijk mee te maken dat de deelnemende bedrijven dit jaar gerichter te werk zijn gegaan en vorig jaar wellicht toch iets te veel ‘waste’ hadden ingeslagen. “Dit jaar wisten ze natuurlijk wat hen te wachten zou staan, vorig jaar was de eerste keer dat de WinterWasWeken in deze stijl werden georganiseerd”, legt hij uit.

Prijzen

“Volgens het bureau dat deze actie heeft opgetuigd en begeleid, is de 20 procent een extreem hoge responsscore. Dat ligt uiteraard aan de hogere winkansen dit jaar, aangezien er veel meer prijzen dan alleen een auto, iPad en reischeque te winnen waren”, zegt Huyskens. In totaal zijn de 65 prijzen op het eerste gezicht netjes verdeeld over de deelnemende BOVAG-leden (qua hoofdvestigingen). Volgende week weet hij precies wie, wat, waar heeft gewonnen. “Het cadeautje voor klanten was deze keer ook niet alleen een krantenabonnement, maar men kon ook kiezen voor een wellnessbon en kortingscheque voor een vakantie”, licht Huyskens toe.

Hij noemt het dan ook een daverend succes. “De BOVAG-leden krijgen nu bovendien ook de contactgegevens van 65.000 consumenten die toestemming hebben verleend om op latere momenten door het betreffende autowasbedrijf te worden benaderd.” Volgens Huyskens is de kans dan ook groot dat de BOVAG WinterWasWeken ook in 2019 weer een vervolg gaan krijgen.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.