Hoe overwin je de angst voor vastgevroren autoportieren?

Unsplash: Juha Lakaniemi

Veel automobilisten vermijden de carwash in vorstperiodes uit angst dat de deuren en sloten van hun voertuig de volgende ochtend vastgevroren zijn. Wasstraat-exploitanten kunnen dit probleem alleen oplossen door dit misverstand bij klanten te ontkrachten of in ieder geval advies te geven over preventieve maatregelen.

De meeste carwashklanten verdiepen zich minder in het wassen van hun auto dan experts uit de branche. Ze komen al snel tot de conclusie dat het wassen van hun auto’s in de winter niet aan te raden is. Dit met de gedachte dat ze een schadepost als gevolg van gescheurde deurrubbers willen voorkomen.

Tips voor carwashklanten

Mocht het in de winter gebeuren dat de deuren van een voertuig echt vastgevroren zijn, dan maken veel chauffeurs instinctief een grote fout. Ze proberen de deur los te trekken, vaak met de gebruikelijke schade. Precies het tegenovergestelde is beter: de autodeur moet voorzichtig tegen het voertuig worden gedrukt om het ijs tussen het voertuig en het afdichtingsrubber te breken.

Het is ook handig om een ​​kleine hoeveelheid ontdooimiddel voor deursloten buiten het voertuig te bewaren. Veel klanten bewaren dit in het handschoenenkastje en kunnen er dan niet bij als ze het nodig hebben.

Wees zichtbaar als expert

Experts in de autobranche kennen deze trucs en adviezen. Maar slechts enkele experts zetten hun expertise effectief in. Ze zien over het hoofd hoe ze zulke schijnbaar eenvoudige trucjes kunnen gebruiken om de aandacht van klanten te trekken en hoe ze goede klantenservice kunnen bieden met interesse in de problemen van de klant.

Klanten stellen het op prijs als ze van experts waardevolle tips krijgen om schade en kosten aan het voertuig te voorkomen. Het is daarom raadzaam om klanten over dit onderwerp aan te spreken via laagdrempelige communicatiekanalen zoals publicaties op sociale media. Ook zijn expertinterviews met lokale media denkbaar. Onderwerpen als deze vallen zeker in smaak wanneer radioluisteraars ’s ochtends in een ijskoude auto naar hun werk moeten rijden. Dit soort acties voor klantcommunicatie kosten weliswaar tijd, maar kunnen ook kosteloos worden geïmplementeerd.

Lees ook:

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.