Special

BOB Autowas kijkt terug op Halloween: ‘Leuke manier om vaste klant iets terug te geven’

Halloween in de wasstraat is ook een stukje teambuilding Foto's: BOB Autowas

Carwashes in Nederland hebben dit jaar flink uitgepakt met Halloween. En dat is niet voor niets. Want naast extra inkomsten levert het ook nog eens nieuwe klanten op, zegt een overduidelijke meerderheid van de ondernemers die op de Halloween-poll heeft gestemd. Opgedeeld in twee delen blikt CarwashPro samen met BOB Autowas en Loogman Carwash terug op het afgelopen Halloween-weekend en stelt de vraag: was het een succes? 

In dit tweede deel praten we bij met BOB Autowas. Ook daar is de Halloween-actie ‘enorm goed geslaagd’. Op drie locaties stonden er lange rijen voor de Haunted Carwash. En hoewel het in Dordrecht eerder is georganiseerd, was het een eerste keer voor de wasstraten in IJsselmonde en Schiedam. Naast de vele positieve reacties van klanten, zijn vooral ook de medewerkers erg enthousiast, zegt Mitzi Stemerdink, marketing medewerker binnen BOB Autowas.

In samenwerking met een lokaal bedrijf gespecialiseerd in spookhuizen is er vooraf een workshop georganiseerd, om de werknemers zo goed mogelijk voor te bereiden op de Halloween-avonden. “In die workshop kreeg iedereen de kans om uit de schulp te kruipen en lekker gek te doen, en te ervaren hoe je een echte scare actor kan zijn. Een stukje teambuilding, waar heel leuk op is gereageerd.”

(Tekst gaat verder onder de after movie van de Haunted Carwash)

Met deze actie probeert BOB Autowas onder andere nieuwe klanten te bereiken. De promotie is voornamelijk via social media gegaan, maar ook via lokale media, om zoveel mogelijk mensen naar de wasstraat te trekken. Toch ligt de focus niet alleen op nieuwe klanten, zegt Stemerdink. “We willen met onze acties vooral ook de vaste klanten en abonnementsklanten bereiken en hen iets leuks terug kunnen geven. Dat is voor ons net zo belangrijk.”

Korting voor vaste klant

Alle abonnements-wassers hebben een upgrade toegestuurd gekregen afhankelijk van het type abonnement. Dat kon een gratis interieurreiniging zijn bij een wasbeurt, een handwax of een upgrade naar een uitgebreider wasprogramma. Klanten die in het vaste klantenbestand staan maar geen abonnement hebben, konden onze Proteqt polish uitproberen met korting. “Op die manier hebben we iedereen iets aan kunnen bieden.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

De werknemers van BOB Autowas zijn getransformeerd tot de meest griezelige figuren.

Omdat het zo’n succes is geworden, denkt het team van BOB erover na om volgend jaar Halloween bij meerdere vestigingen te gaan organiseren. “Het heeft zo goed uitgepakt, dat we dit zeker verder willen gaan uitbreiden.” Ideeën voor kerst in een soortgelijke setting zijn er ook al, maar dat moet nog verder worden uitgewerkt.

Benieuwd hoe Loogman Carwash terugkijkt op Halloween in de wasstraat? Dat lees je hier in het eerste deel van deze Halloween-special.

Lees ook:

Nog een aantal dagen voordat de Tankstation en Carwash Vakbeurs van start gaat! Inschrijven voor deze beurs – op 9 en 10 november in Expo Houten – kan nog via tankstationvakbeurs.nl

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BOB Autowas kijkt terug op Halloween: ‘Leuke manier om vaste klant iets terug te geven’ | CarwashPro
Special

BOB Autowas kijkt terug op Halloween: ‘Leuke manier om vaste klant iets terug te geven’

Halloween in de wasstraat is ook een stukje teambuilding Foto's: BOB Autowas

Carwashes in Nederland hebben dit jaar flink uitgepakt met Halloween. En dat is niet voor niets. Want naast extra inkomsten levert het ook nog eens nieuwe klanten op, zegt een overduidelijke meerderheid van de ondernemers die op de Halloween-poll heeft gestemd. Opgedeeld in twee delen blikt CarwashPro samen met BOB Autowas en Loogman Carwash terug op het afgelopen Halloween-weekend en stelt de vraag: was het een succes? 

In dit tweede deel praten we bij met BOB Autowas. Ook daar is de Halloween-actie ‘enorm goed geslaagd’. Op drie locaties stonden er lange rijen voor de Haunted Carwash. En hoewel het in Dordrecht eerder is georganiseerd, was het een eerste keer voor de wasstraten in IJsselmonde en Schiedam. Naast de vele positieve reacties van klanten, zijn vooral ook de medewerkers erg enthousiast, zegt Mitzi Stemerdink, marketing medewerker binnen BOB Autowas.

In samenwerking met een lokaal bedrijf gespecialiseerd in spookhuizen is er vooraf een workshop georganiseerd, om de werknemers zo goed mogelijk voor te bereiden op de Halloween-avonden. “In die workshop kreeg iedereen de kans om uit de schulp te kruipen en lekker gek te doen, en te ervaren hoe je een echte scare actor kan zijn. Een stukje teambuilding, waar heel leuk op is gereageerd.”

(Tekst gaat verder onder de after movie van de Haunted Carwash)

Met deze actie probeert BOB Autowas onder andere nieuwe klanten te bereiken. De promotie is voornamelijk via social media gegaan, maar ook via lokale media, om zoveel mogelijk mensen naar de wasstraat te trekken. Toch ligt de focus niet alleen op nieuwe klanten, zegt Stemerdink. “We willen met onze acties vooral ook de vaste klanten en abonnementsklanten bereiken en hen iets leuks terug kunnen geven. Dat is voor ons net zo belangrijk.”

Korting voor vaste klant

Alle abonnements-wassers hebben een upgrade toegestuurd gekregen afhankelijk van het type abonnement. Dat kon een gratis interieurreiniging zijn bij een wasbeurt, een handwax of een upgrade naar een uitgebreider wasprogramma. Klanten die in het vaste klantenbestand staan maar geen abonnement hebben, konden onze Proteqt polish uitproberen met korting. “Op die manier hebben we iedereen iets aan kunnen bieden.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

De werknemers van BOB Autowas zijn getransformeerd tot de meest griezelige figuren.

Omdat het zo’n succes is geworden, denkt het team van BOB erover na om volgend jaar Halloween bij meerdere vestigingen te gaan organiseren. “Het heeft zo goed uitgepakt, dat we dit zeker verder willen gaan uitbreiden.” Ideeën voor kerst in een soortgelijke setting zijn er ook al, maar dat moet nog verder worden uitgewerkt.

Benieuwd hoe Loogman Carwash terugkijkt op Halloween in de wasstraat? Dat lees je hier in het eerste deel van deze Halloween-special.

Lees ook:

Nog een aantal dagen voordat de Tankstation en Carwash Vakbeurs van start gaat! Inschrijven voor deze beurs – op 9 en 10 november in Expo Houten – kan nog via tankstationvakbeurs.nl

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.