Partner

Brushcom presenteert nieuwe borstel in Las Vegas

De Hover is ontworpen om verbeterde wrijving op de auto te creëren Foto's: Brushcom

De Nederlandse borstelleverancier Brushcom presenteert volgende maand zijn nieuwste product op de Car Wash Show Las Vegas: de Hover. “Het is onze innovatieve wasborsteloplossing voor de VS.”

Na het succes van de Rotor droogborstel in de USA heeft Brushcom de volgende stap gezet. Het Nederlandse borstelbedrijf zocht naar verbeteringen voor de stervormige borstel, die veel wordt gebruikt in de VS.

“De Hover is eigenlijk ontstaan tijdens de coronaperiode”, zegt Lance van Hees, sales engineer bij Brushcom, in een interview met CarwashPro.com. “Op het TalkCarWash Facebook-forum lazen we regelmatig dat operators problemen hadden met de Star-schuimborstels. Dit varieerde van prestatie- tot veiligheidsproblemen. Bovendien waren we op zoek naar verbeteringen aan de esthetiek van de producten. Vooral als ze lang verpakt zijn geweest, hebben ze de neiging om in die vorm te blijven. Toen zijn we gaan nadenken over een 2.0 model.” Brushcom zette een aantal engineers en marketingmensen bij elkaar aan de tekentafel en nadat er een prototype was ontworpen gingen ze verder in de productiehal. “We zijn er toen mee gaan knutselen”, lacht Van Hees. “Door te knippen en plakken kwamen we op de Hover, onze upgrade voor de stervormige penselen.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

De Hover is specifiek op de Amerikaanse markt gericht.

Uniek

De Hover is een andere borstel die specifiek op de Amerikaanse markt is gericht. “Schuim wordt vaker gebruikt dan in de Europese markt, waar stof nog toonaangevend is”, weet Van Hees. “De Amerikanen waren op zoek naar een lichtgewicht schuimsegment dat je eenvoudig achteraf kunt inbouwen.” De stervormige borstel-delen worden gebruikt voor zowel zij- als bovenborstels. Die schuif je over een schacht en daarna was je de auto met de zijkanten van het schuimmateriaal. “We ontdekten dat er wat innovatiepunten waren. Het is veel beter om de voorkant van het schuimmateriaal te gebruiken, omdat je dan veel meer oppervlak gebruikt. Vanuit die filosofie zijn we verder gegaan en kwamen we uit op de Hover.”

“De Hover is ontworpen om verbeterde wrijving op de auto te creëren. Uitgangspunt was dat de Hover een één-op-één retrofit product zou zijn, beschikbaar voor alle machinemerken. Het wast met veel meer oppervlakte en wrijving dankzij het unieke ontwerp. We hebben ook veiligheidsbumpers in het ontwerp toegevoegd, deze helpen operators om de borstel in te stellen. Deze innovaties zorgen voor betere wasresultaten.”

Volgens Brushcom is de nieuwe borstel complementair aan de Rotor. “De Rotor is de droogoplossing voor de Amerikaanse markt en de Hover is de wasoplossing voor de VS.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Close-up van de Hover borstel.

Van prototype tot volwaardig product

Wie vorig jaar de stand van Brushcom op de Car Wash Show in Nashville bezocht, zag al een prototype van de Hover. Het product is dus niet helemaal nieuw. “Maar nu hebben we een afgewerkt en gepatenteerd product om aan iedereen te laten zien”, zegt Van Hees.

Brushcom belooft binnenkort met nog meer nieuwe innovaties te komen. Laminaties zijn hierbij een belangrijke sleutel. Dit zijn combinaties van allerlei verschillende materialen. “We stoppen nooit met ontwikkelen. We willen snel autowassen naar een hoger niveau tillen door betere borstels te maken. We zoeken dus constant naar gaten in de markt en proberen daar dan een oplossing voor te bedenken.”

Brushcom staat dit jaar ook op de beursvloer van Car Wash Show Europe, op 21 en 22 september in Amsterdam. Benieuwd welke exposanten er nog meer aanwezig zullen zijn? Neem alvast een kijkje op onze website: www.carwashshoweurope.com

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Brushcom presenteert nieuwe borstel in Las Vegas | CarwashPro
Partner

Brushcom presenteert nieuwe borstel in Las Vegas

De Hover is ontworpen om verbeterde wrijving op de auto te creëren Foto's: Brushcom

De Nederlandse borstelleverancier Brushcom presenteert volgende maand zijn nieuwste product op de Car Wash Show Las Vegas: de Hover. “Het is onze innovatieve wasborsteloplossing voor de VS.”

Na het succes van de Rotor droogborstel in de USA heeft Brushcom de volgende stap gezet. Het Nederlandse borstelbedrijf zocht naar verbeteringen voor de stervormige borstel, die veel wordt gebruikt in de VS.

“De Hover is eigenlijk ontstaan tijdens de coronaperiode”, zegt Lance van Hees, sales engineer bij Brushcom, in een interview met CarwashPro.com. “Op het TalkCarWash Facebook-forum lazen we regelmatig dat operators problemen hadden met de Star-schuimborstels. Dit varieerde van prestatie- tot veiligheidsproblemen. Bovendien waren we op zoek naar verbeteringen aan de esthetiek van de producten. Vooral als ze lang verpakt zijn geweest, hebben ze de neiging om in die vorm te blijven. Toen zijn we gaan nadenken over een 2.0 model.” Brushcom zette een aantal engineers en marketingmensen bij elkaar aan de tekentafel en nadat er een prototype was ontworpen gingen ze verder in de productiehal. “We zijn er toen mee gaan knutselen”, lacht Van Hees. “Door te knippen en plakken kwamen we op de Hover, onze upgrade voor de stervormige penselen.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

De Hover is specifiek op de Amerikaanse markt gericht.

Uniek

De Hover is een andere borstel die specifiek op de Amerikaanse markt is gericht. “Schuim wordt vaker gebruikt dan in de Europese markt, waar stof nog toonaangevend is”, weet Van Hees. “De Amerikanen waren op zoek naar een lichtgewicht schuimsegment dat je eenvoudig achteraf kunt inbouwen.” De stervormige borstel-delen worden gebruikt voor zowel zij- als bovenborstels. Die schuif je over een schacht en daarna was je de auto met de zijkanten van het schuimmateriaal. “We ontdekten dat er wat innovatiepunten waren. Het is veel beter om de voorkant van het schuimmateriaal te gebruiken, omdat je dan veel meer oppervlak gebruikt. Vanuit die filosofie zijn we verder gegaan en kwamen we uit op de Hover.”

“De Hover is ontworpen om verbeterde wrijving op de auto te creëren. Uitgangspunt was dat de Hover een één-op-één retrofit product zou zijn, beschikbaar voor alle machinemerken. Het wast met veel meer oppervlakte en wrijving dankzij het unieke ontwerp. We hebben ook veiligheidsbumpers in het ontwerp toegevoegd, deze helpen operators om de borstel in te stellen. Deze innovaties zorgen voor betere wasresultaten.”

Volgens Brushcom is de nieuwe borstel complementair aan de Rotor. “De Rotor is de droogoplossing voor de Amerikaanse markt en de Hover is de wasoplossing voor de VS.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Close-up van de Hover borstel.

Van prototype tot volwaardig product

Wie vorig jaar de stand van Brushcom op de Car Wash Show in Nashville bezocht, zag al een prototype van de Hover. Het product is dus niet helemaal nieuw. “Maar nu hebben we een afgewerkt en gepatenteerd product om aan iedereen te laten zien”, zegt Van Hees.

Brushcom belooft binnenkort met nog meer nieuwe innovaties te komen. Laminaties zijn hierbij een belangrijke sleutel. Dit zijn combinaties van allerlei verschillende materialen. “We stoppen nooit met ontwikkelen. We willen snel autowassen naar een hoger niveau tillen door betere borstels te maken. We zoeken dus constant naar gaten in de markt en proberen daar dan een oplossing voor te bedenken.”

Brushcom staat dit jaar ook op de beursvloer van Car Wash Show Europe, op 21 en 22 september in Amsterdam. Benieuwd welke exposanten er nog meer aanwezig zullen zijn? Neem alvast een kijkje op onze website: www.carwashshoweurope.com

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.