Interview

Kärcher kijkt terug op 40 jaar autoverzorging

Foto: CarwashPro.de

Het Duitse familiebedrijf Kärcher staat stil bij het feit dat het 40 jaar geleden is begonnen met autoverzorging en wasapparatuur. In die 40 jaar van hun bestaan ​​is het wassen van voertuigen in veel opzichten veranderd. Sandra Schäfer van de Duitse dochteronderneming van CarwashPro interviewde onlangs Kärcher over verleden en toekomst.

Kärcher heeft zijn hoofdkantoor in Winnenden, in het zuidwesten van Duitsland. Maar tegenwoordig heeft het kantoren over de hele wereld, waaronder in Italië, Roemenië, China, India, Brazilië, Mexico en de VS. Het bedrijf is uitgegroeid tot wereldmarktleider in reinigingstechnologie en had in 2021 zo’n 14.400 mensen in dienst. De omzet steeg in 2021 naar 3,1 miljard euro, een recordwaarde voor de Duitse fabrikant.

Kun je terugblikken op het begin van Kärcher op het gebied van het wassen van voertuigen? Hoe is het allemaal begonnen?
Kärcher: “De basis voor de autowasactiviteiten van het bedrijf werd in 1982 gelegd. In dat jaar ontwikkelde Kärcher de SHD-R 600, de eerste pomp voor zelfbedieningswasplaatsen. Deze werd in een complexe modulaire opbouw in de technische ruimte geïnstalleerd, afhankelijk van het aantal wasplaatsen. Het was geschikt voor de wasprogramma’s hogedruk wassen, borstelwassen, spoelen en glansdrogen. In de loop van de volgende jaren ontwikkelde Vehicle Wash zich als een nieuwe zelfstandige business unit van Kärcher en is sindsdien uitgebreid.”

Zie je een continue ontwikkeling die tot uiting komt in de producten van Kärcher?
“Het bedrijf Kärcher kenmerkt zich bovenal door een sterke vindingrijkheid en grote innovatiekracht. Gekoppeld aan de claim om altijd het beste reinigingsresultaat te behalen. Dit leidt tot een groot aantal innovatieve, efficiënte en succesvolle producten. Voorbeelden zijn de intelligente zijborstel K!Brush iQ, die zich aan verschillende voertuigvormen kan aanpassen, of de in hoogte verstelbare planeetwielwasser K!Planet iQ, die het hardnekkigste vuil zacht en effectief verwijdert.”

“Bovendien heeft Kärcher altijd de klant centraal. Aan hun behoeften moet zo goed mogelijk worden voldaan. Een goed voorbeeld hiervan is het Clean Park Eco, in Dettenhausen, Baden-Württemberg. De exploitant wilde de meest milieuvriendelijke self-carwash op de markt implementeren. Samen hebben Kärcher en de operator een passende oplossing gevonden. Elektriciteit wordt opgewekt door een fotovoltaïsch systeem, warm water wordt opgewekt door thermische zonne-energie en regenwater wordt gebruikt voor het wassen van voertuigen. Het water wordt via biologische zuivering hergebruikt en in circulatie gehouden.”

Hoe ben je erin geslaagd om klanten niet alleen over Kärcher-producten te laten praten, maar om ‘iets kärcheren’ tot een begrip te maken?
“We zijn zeer vereerd dat de term “kärchern” onderdeel is geworden van het vocabulaire van veel mensen – en zelfs in woordenboeken. Het merk Kärcher is voor veel mensen een begrip omdat ze elke dag positieve ervaringen hebben met het gebruik van onze apparatuur. Kärcher is niet alleen een schoonmaakspecialist, maar geeft ook al jaren vorm aan de schoonmaakmarkt met zijn innovaties en producten. Hierdoor worden we door onze klanten gezien als een sterk merk dat staat voor efficiënte reinigingsoplossingen en wordt de term “kärcher” gebruikt als synoniem voor reinigen met een hogedrukreiniger.”

Wat zijn momenteel de meest gevraagde marktoplossingen op het gebied van autowassen van uw bedrijf?
“Momenteel is er vooral veel vraag naar de CWB 3 Klean!Star iQ portaalwasinstallatie, de SB VC zelfbedieningsstofzuiger en de productgroep hogedrukreiniger. De portaalwasser is een krachtig systeem dat indruk maakt met zijn unieke, intelligente K!Brush iQ-zijborstel en de K!Planet iQ planetaire wielwasser, die verschillende velggeometrieën en -maten volledig kan bereiken om ideale reinigingsresultaten te bereiken. De zelfbedieningsstofzuigers maken handig en efficiënt stofzuigen mogelijk en worden bijvoorbeeld gebruikt bij tankstations, in zorgcentra en autodealers.”

Wat kunnen investeerders, operators en eindklanten in de nabije toekomst van Kärcher verwachten?
“Met de CW 1 Klean!Fit lanceert Kärcher een nieuwe, compacte portaalcarwash op instapniveau, waarmee het zijn bestaande portfolio voor het wassen van voertuigen aanvult. Daarnaast is er een gebruiksvriendelijk selfserviceportfolio en een breed scala aan oplossingen op het gebied van digitalisering, zoals het Charlie betalingssysteem.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kärcher kijkt terug op 40 jaar autoverzorging | CarwashPro
Interview

Kärcher kijkt terug op 40 jaar autoverzorging

Foto: CarwashPro.de

Het Duitse familiebedrijf Kärcher staat stil bij het feit dat het 40 jaar geleden is begonnen met autoverzorging en wasapparatuur. In die 40 jaar van hun bestaan ​​is het wassen van voertuigen in veel opzichten veranderd. Sandra Schäfer van de Duitse dochteronderneming van CarwashPro interviewde onlangs Kärcher over verleden en toekomst.

Kärcher heeft zijn hoofdkantoor in Winnenden, in het zuidwesten van Duitsland. Maar tegenwoordig heeft het kantoren over de hele wereld, waaronder in Italië, Roemenië, China, India, Brazilië, Mexico en de VS. Het bedrijf is uitgegroeid tot wereldmarktleider in reinigingstechnologie en had in 2021 zo’n 14.400 mensen in dienst. De omzet steeg in 2021 naar 3,1 miljard euro, een recordwaarde voor de Duitse fabrikant.

Kun je terugblikken op het begin van Kärcher op het gebied van het wassen van voertuigen? Hoe is het allemaal begonnen?
Kärcher: “De basis voor de autowasactiviteiten van het bedrijf werd in 1982 gelegd. In dat jaar ontwikkelde Kärcher de SHD-R 600, de eerste pomp voor zelfbedieningswasplaatsen. Deze werd in een complexe modulaire opbouw in de technische ruimte geïnstalleerd, afhankelijk van het aantal wasplaatsen. Het was geschikt voor de wasprogramma’s hogedruk wassen, borstelwassen, spoelen en glansdrogen. In de loop van de volgende jaren ontwikkelde Vehicle Wash zich als een nieuwe zelfstandige business unit van Kärcher en is sindsdien uitgebreid.”

Zie je een continue ontwikkeling die tot uiting komt in de producten van Kärcher?
“Het bedrijf Kärcher kenmerkt zich bovenal door een sterke vindingrijkheid en grote innovatiekracht. Gekoppeld aan de claim om altijd het beste reinigingsresultaat te behalen. Dit leidt tot een groot aantal innovatieve, efficiënte en succesvolle producten. Voorbeelden zijn de intelligente zijborstel K!Brush iQ, die zich aan verschillende voertuigvormen kan aanpassen, of de in hoogte verstelbare planeetwielwasser K!Planet iQ, die het hardnekkigste vuil zacht en effectief verwijdert.”

“Bovendien heeft Kärcher altijd de klant centraal. Aan hun behoeften moet zo goed mogelijk worden voldaan. Een goed voorbeeld hiervan is het Clean Park Eco, in Dettenhausen, Baden-Württemberg. De exploitant wilde de meest milieuvriendelijke self-carwash op de markt implementeren. Samen hebben Kärcher en de operator een passende oplossing gevonden. Elektriciteit wordt opgewekt door een fotovoltaïsch systeem, warm water wordt opgewekt door thermische zonne-energie en regenwater wordt gebruikt voor het wassen van voertuigen. Het water wordt via biologische zuivering hergebruikt en in circulatie gehouden.”

Hoe ben je erin geslaagd om klanten niet alleen over Kärcher-producten te laten praten, maar om ‘iets kärcheren’ tot een begrip te maken?
“We zijn zeer vereerd dat de term “kärchern” onderdeel is geworden van het vocabulaire van veel mensen – en zelfs in woordenboeken. Het merk Kärcher is voor veel mensen een begrip omdat ze elke dag positieve ervaringen hebben met het gebruik van onze apparatuur. Kärcher is niet alleen een schoonmaakspecialist, maar geeft ook al jaren vorm aan de schoonmaakmarkt met zijn innovaties en producten. Hierdoor worden we door onze klanten gezien als een sterk merk dat staat voor efficiënte reinigingsoplossingen en wordt de term “kärcher” gebruikt als synoniem voor reinigen met een hogedrukreiniger.”

Wat zijn momenteel de meest gevraagde marktoplossingen op het gebied van autowassen van uw bedrijf?
“Momenteel is er vooral veel vraag naar de CWB 3 Klean!Star iQ portaalwasinstallatie, de SB VC zelfbedieningsstofzuiger en de productgroep hogedrukreiniger. De portaalwasser is een krachtig systeem dat indruk maakt met zijn unieke, intelligente K!Brush iQ-zijborstel en de K!Planet iQ planetaire wielwasser, die verschillende velggeometrieën en -maten volledig kan bereiken om ideale reinigingsresultaten te bereiken. De zelfbedieningsstofzuigers maken handig en efficiënt stofzuigen mogelijk en worden bijvoorbeeld gebruikt bij tankstations, in zorgcentra en autodealers.”

Wat kunnen investeerders, operators en eindklanten in de nabije toekomst van Kärcher verwachten?
“Met de CW 1 Klean!Fit lanceert Kärcher een nieuwe, compacte portaalcarwash op instapniveau, waarmee het zijn bestaande portfolio voor het wassen van voertuigen aanvult. Daarnaast is er een gebruiksvriendelijk selfserviceportfolio en een breed scala aan oplossingen op het gebied van digitalisering, zoals het Charlie betalingssysteem.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.