‘Administratieve rompslomp is voorbij dankzij wassen op rekening’

Century Wasstraat bindt de strijd aan met declaratiebonnetjes. Sinds kort kan er bij deze Groningse wasgelegenheid door bedrijven op rekening worden gewassen. Ondernemers kunnen ervoor kiezen om hun voertuigen met korting en op basis van kentekenherkenning te laten reinigen en daarvoor maandelijks een factuur te ontvangen.

Het aanvragen van wassen op rekening gaat heel eenvoudig, stelt voorman Evert Greven van het wasteam: “De klant hoeft alleen een aantal bedrijfsgegevens en zijn kenteken(s) in te sturen. Dankzij een slim besturingssysteem kan via kentekenherkenning gewassen worden. Bij het eerste bezoek wordt een snapshot van de nummerplaat gemaakt. Die foto komt in ons systeem te staan en dient als herkenningspunt voor volgende wasbeurten. Uiteraard leven wij de GDPR-richtlijnen strikt na. Het bedrijf krijgt vervolgens maandelijks een factuur waarin alle bezoeken aan onze wasgelegenheid verzameld zijn. Dat verschilt per bedrijf. Sommige organisaties laten maandelijks bijvoorbeeld meerdere auto’s wassen, terwijl andere ondernemers het bij één voertuig houden.”

Gebruiksgemak staat centraal bij de Century Wasstraat. “Het grote voordeel van wassen op rekening is dat je niet meer met allerlei bonnetjes in de weer hoeft te zijn. Vaak raken mensen die kwijt of worden ze naar verloop van tijd onleesbaar. De tijd van administratieve rompslomp is dus voorbij dankzij wassen op rekening, want je ontvangt maandelijks een overzichtelijke factuur. Een bijkomend voordeel is dat bedrijven via dit systeem korting krijgen op onze wasprogramma’s.”

In goede aarde

De invoering van deze betaalservice valt in goede aarde bij de klanten van de Century Wasstraat. “Onze klanten zijn erg tevreden met deze oplossing”, verduidelijkt de voorman. “Klanten worden ontzorgd en hoeven zich niet meer druk te maken over administratieve zaken. Het systeem is waterdicht en accepteert alleen de ingevoerde kentekens. Een bedrijfseigenaar bepaalt welke auto’s er gewassen mogen worden. Als een voertuig gewassen moet worden, maar het kenteken staat niet in ons systeem, dan kan de bedrijfseigenaar ons bellen en voegen we het kenteken direct toe. Maar het is dus niet mogelijk om zonder toestemming op naam van een bedrijf je auto te wassen.”

Voor de medewerkers van de wasgelegenheid is het systeem erg eenvoudig in gebruik. Als het bedrijf is toegevoegd, kan er meteen gewassen worden en is er in feite geen omkijken meer naar, stelt Greven: “Ik merk dat er steeds meer ondernemers interesse tonen in deze dienst. Ze delen hun enthousiasme, waardoor het nieuws als een lopend vuurtje rond gaat. Ondertussen maken wij zelf ook reclame voor deze vorm van dienstverlening. Dat werpt zijn vruchten af.”

Voordeelpas

Bedrijven kunnen op rekening wassen. Voor particulieren bestaat een andere service. Voor hen bestaat de Century Voordeelpas. Tijdens de openingstijden van de wasstraat kan men een voordeelpas ophalen aan de kassa van de wasstraat. De pas moet dan online geregistreerd en geactiveerd worden.

“Op een geregistreerde pas kan de klant een bedrag zetten, waarbij wij een bonusbedrag cadeau doen. Het bonusvoordeel kan hierbij oplopen tot twaalf gratis wasbeurten. Geld op de pas zetten kan online via iDeal of met behulp van een medewerker aan de kassa. Het is ook mogelijk om van een fysieke pas een digitale pas te maken, omdat de pas met een QR-code werkt. De klant kan zijn smartphone dus inzetten als digitale voordeelpas. Vergeet een klant zijn pas of zijn smartphone? Eenmaal bekend in ons systeem kunnen wij een klant altijd terugvinden en kunnen wij het wasprogramma gewoon afboeken”, besluit Greven.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Administratieve rompslomp is voorbij dankzij wassen op rekening’ | CarwashPro

‘Administratieve rompslomp is voorbij dankzij wassen op rekening’

Century Wasstraat bindt de strijd aan met declaratiebonnetjes. Sinds kort kan er bij deze Groningse wasgelegenheid door bedrijven op rekening worden gewassen. Ondernemers kunnen ervoor kiezen om hun voertuigen met korting en op basis van kentekenherkenning te laten reinigen en daarvoor maandelijks een factuur te ontvangen.

Het aanvragen van wassen op rekening gaat heel eenvoudig, stelt voorman Evert Greven van het wasteam: “De klant hoeft alleen een aantal bedrijfsgegevens en zijn kenteken(s) in te sturen. Dankzij een slim besturingssysteem kan via kentekenherkenning gewassen worden. Bij het eerste bezoek wordt een snapshot van de nummerplaat gemaakt. Die foto komt in ons systeem te staan en dient als herkenningspunt voor volgende wasbeurten. Uiteraard leven wij de GDPR-richtlijnen strikt na. Het bedrijf krijgt vervolgens maandelijks een factuur waarin alle bezoeken aan onze wasgelegenheid verzameld zijn. Dat verschilt per bedrijf. Sommige organisaties laten maandelijks bijvoorbeeld meerdere auto’s wassen, terwijl andere ondernemers het bij één voertuig houden.”

Gebruiksgemak staat centraal bij de Century Wasstraat. “Het grote voordeel van wassen op rekening is dat je niet meer met allerlei bonnetjes in de weer hoeft te zijn. Vaak raken mensen die kwijt of worden ze naar verloop van tijd onleesbaar. De tijd van administratieve rompslomp is dus voorbij dankzij wassen op rekening, want je ontvangt maandelijks een overzichtelijke factuur. Een bijkomend voordeel is dat bedrijven via dit systeem korting krijgen op onze wasprogramma’s.”

In goede aarde

De invoering van deze betaalservice valt in goede aarde bij de klanten van de Century Wasstraat. “Onze klanten zijn erg tevreden met deze oplossing”, verduidelijkt de voorman. “Klanten worden ontzorgd en hoeven zich niet meer druk te maken over administratieve zaken. Het systeem is waterdicht en accepteert alleen de ingevoerde kentekens. Een bedrijfseigenaar bepaalt welke auto’s er gewassen mogen worden. Als een voertuig gewassen moet worden, maar het kenteken staat niet in ons systeem, dan kan de bedrijfseigenaar ons bellen en voegen we het kenteken direct toe. Maar het is dus niet mogelijk om zonder toestemming op naam van een bedrijf je auto te wassen.”

Voor de medewerkers van de wasgelegenheid is het systeem erg eenvoudig in gebruik. Als het bedrijf is toegevoegd, kan er meteen gewassen worden en is er in feite geen omkijken meer naar, stelt Greven: “Ik merk dat er steeds meer ondernemers interesse tonen in deze dienst. Ze delen hun enthousiasme, waardoor het nieuws als een lopend vuurtje rond gaat. Ondertussen maken wij zelf ook reclame voor deze vorm van dienstverlening. Dat werpt zijn vruchten af.”

Voordeelpas

Bedrijven kunnen op rekening wassen. Voor particulieren bestaat een andere service. Voor hen bestaat de Century Voordeelpas. Tijdens de openingstijden van de wasstraat kan men een voordeelpas ophalen aan de kassa van de wasstraat. De pas moet dan online geregistreerd en geactiveerd worden.

“Op een geregistreerde pas kan de klant een bedrag zetten, waarbij wij een bonusbedrag cadeau doen. Het bonusvoordeel kan hierbij oplopen tot twaalf gratis wasbeurten. Geld op de pas zetten kan online via iDeal of met behulp van een medewerker aan de kassa. Het is ook mogelijk om van een fysieke pas een digitale pas te maken, omdat de pas met een QR-code werkt. De klant kan zijn smartphone dus inzetten als digitale voordeelpas. Vergeet een klant zijn pas of zijn smartphone? Eenmaal bekend in ons systeem kunnen wij een klant altijd terugvinden en kunnen wij het wasprogramma gewoon afboeken”, besluit Greven.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.