Advertorial

Cartec geeft antwoord op de vraag: hoe zorg je ervoor dat de klant terugkomt naar de carwash?

Ook de juiste instrumenten in de carwash zijn van belang Foto: Cartec

Cartec is dit jaar op 9 en 10 november aanwezig op de Tankstation & Carwash Vakbeurs. Daar geeft de leverancier antwoord op de vraag: hoe zorg je ervoor dat klanten de carwash bezoeken en later ook weer terugkomen? “De goede locatie en de service zijn sterk bepalend.”

“Dat is het eerste wat de klant ziet en als prettig ervaart, dankzij de inspanning van de ondernemer en zijn personeel”, vervolgt Cartec. “Daarnaast zijn het de juiste instrumenten in de carwash, waaronder de juiste was-chemie. Daardoor geniet de klant van het eindresultaat; een schone en blinkende auto en een diepe glans. Daar komen de klanten voor terug.”

Om dat te kunnen bewerkstelligen is er achter de schermen veel werk te verzetten bij een carwash. De technische carwash-specialist binnen Cartec, Erwin Krijt, heeft 11 jaar operationele ervaring opgedaan bij een succesvolle carwash-onderneming. Daar heeft hij zich op allerlei manieren in kunnen zetten: “Van het meedraaien bij de kassa en de voorwas tot het klimmen in de put als er iets kapot was.”

Hij ontwikkelde zich en vergaarde steeds meer technische kennis: “99 procent van de technische problemen loste ik op. Dat ging zelfs zo goed dat ze me vroegen om dat ook in andere vestigingen te doen.”

Met een goed gevoel naar de wasstraat

Over meer beleving creëren in een wasstraat denkt Erwin graag mee met de klanten. “Zorg sowieso voor een schone wasstraat, dat werkt fijn en trekt klanten aan.” Zo adviseert hij bijvoorbeeld om het geheel te upgraden met een lavaboog, extra wax en mooie lampen. “Dan krijgen en beleven klanten echt meer voor hun geld en geef je je wasstraat een heuse upgrade.”

Voor Cartec bezoekt Erwin dagelijks verschillende waslocaties. “Sommige uitdagingen die ik tegenkom komen voort uit waterrecycling en door onjuiste waterdruk in een machine. Het is dan enerzijds de bedoeling dat het probleem wordt opgelost en anderzijds dat het een duurzame oplossing is zodat het niet weer gebeurt.” De problemen die ontstaan kunnen volgens Cartec verregaande gevolgen hebben voor het resultaat van de carwash en daarmee de klantbeleving. Het is dus belangrijk om de wasstraat regelmatig gedetailleerd te controleren op factoren die het eindresultaat negatief (kunnen) beïnvloeden.

Verschillende aspecten

De werkzaamheden in een wasstraat zijn vaak uiteenlopend. Met zijn ervaring adviseert en helpt Erwin de klant graag. “Om de medewerkers in de wasstraten handigheidjes mee te geven vind ik leuk. Kijk bijvoorbeeld een keer per dag alle nozzles na en check of ze goed sproeien.” De diepere materie van de chemie spreekt hem ook aan. “Het weten waarom een boog niet schuimt en waarom de waterdruk wegvalt. Het technische aspect is erg interessant.”

Het bedienen en ondersteunen van de verschillende soorten wasstraten in de Benelux vergt pro-activiteit, maar ook een goede reactiesnelheid, vervolgt Cartec. Door regelmatig de machine na te lopen, het verbruik te controleren en de pH-waarden na te meten kunnen sommige problemen in een vroeg stadium verholpen worden.

Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat er ad hoc een probleem ontstaat die met spoed opgelost moet worden. Dan is het belangrijk dat de technisch specialist zo snel mogelijk bij de carwash langskomt, zodat de carwash hier zo min mogelijk door verhindert raakt. “Cartec wil flexibel zijn en de klant ontzorgen van A tot Z. Hier hoort de juiste technische ondersteuning ook bij.”

Nederlands familiebedrijf

Cartec is inmiddels al 35 jaar totaalleverancier in de carwash- en care markt. Het bedrijf ontwikkelt en produceert de producten in het kleine dorpje Benthuizen, nabij Zoetermeer. Dit maakt dat de Nederlandse markt als thuismarkt van Cartec goed wordt vertegenwoordigd door een groot dealernetwerk, dat reikt over de hele Benelux.

Sinds een aantal jaar heeft Cartec ook een eigen carwash-chemie lijn ontwikkeld. “Als Cartec geloven we in de kracht van eenvoud voor onze productlijnen. Een compacte lijn met duidelijke namen, kleuren, geuren en producten van de hoogste kwaliteit”, aldus Jos Willemsen, operationeel directeur van het bedrijf.

Kennismaken met Cartec? Kom op 9 en 10 november langs op de beurs, stand 4.02B!

Ben jij al aangemeld voor de Tankstation & Carwash Vakbeurs? Toegang tot de beurs is voor tankstation, oliemaatschappijen, carwashondernemers en brandstofhandelaren gratis, inschrijven kan hier.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Cartec geeft antwoord op de vraag: hoe zorg je ervoor dat de klant terugkomt naar de carwash? | CarwashPro
Advertorial

Cartec geeft antwoord op de vraag: hoe zorg je ervoor dat de klant terugkomt naar de carwash?

Ook de juiste instrumenten in de carwash zijn van belang Foto: Cartec

Cartec is dit jaar op 9 en 10 november aanwezig op de Tankstation & Carwash Vakbeurs. Daar geeft de leverancier antwoord op de vraag: hoe zorg je ervoor dat klanten de carwash bezoeken en later ook weer terugkomen? “De goede locatie en de service zijn sterk bepalend.”

“Dat is het eerste wat de klant ziet en als prettig ervaart, dankzij de inspanning van de ondernemer en zijn personeel”, vervolgt Cartec. “Daarnaast zijn het de juiste instrumenten in de carwash, waaronder de juiste was-chemie. Daardoor geniet de klant van het eindresultaat; een schone en blinkende auto en een diepe glans. Daar komen de klanten voor terug.”

Om dat te kunnen bewerkstelligen is er achter de schermen veel werk te verzetten bij een carwash. De technische carwash-specialist binnen Cartec, Erwin Krijt, heeft 11 jaar operationele ervaring opgedaan bij een succesvolle carwash-onderneming. Daar heeft hij zich op allerlei manieren in kunnen zetten: “Van het meedraaien bij de kassa en de voorwas tot het klimmen in de put als er iets kapot was.”

Hij ontwikkelde zich en vergaarde steeds meer technische kennis: “99 procent van de technische problemen loste ik op. Dat ging zelfs zo goed dat ze me vroegen om dat ook in andere vestigingen te doen.”

Met een goed gevoel naar de wasstraat

Over meer beleving creëren in een wasstraat denkt Erwin graag mee met de klanten. “Zorg sowieso voor een schone wasstraat, dat werkt fijn en trekt klanten aan.” Zo adviseert hij bijvoorbeeld om het geheel te upgraden met een lavaboog, extra wax en mooie lampen. “Dan krijgen en beleven klanten echt meer voor hun geld en geef je je wasstraat een heuse upgrade.”

Voor Cartec bezoekt Erwin dagelijks verschillende waslocaties. “Sommige uitdagingen die ik tegenkom komen voort uit waterrecycling en door onjuiste waterdruk in een machine. Het is dan enerzijds de bedoeling dat het probleem wordt opgelost en anderzijds dat het een duurzame oplossing is zodat het niet weer gebeurt.” De problemen die ontstaan kunnen volgens Cartec verregaande gevolgen hebben voor het resultaat van de carwash en daarmee de klantbeleving. Het is dus belangrijk om de wasstraat regelmatig gedetailleerd te controleren op factoren die het eindresultaat negatief (kunnen) beïnvloeden.

Verschillende aspecten

De werkzaamheden in een wasstraat zijn vaak uiteenlopend. Met zijn ervaring adviseert en helpt Erwin de klant graag. “Om de medewerkers in de wasstraten handigheidjes mee te geven vind ik leuk. Kijk bijvoorbeeld een keer per dag alle nozzles na en check of ze goed sproeien.” De diepere materie van de chemie spreekt hem ook aan. “Het weten waarom een boog niet schuimt en waarom de waterdruk wegvalt. Het technische aspect is erg interessant.”

Het bedienen en ondersteunen van de verschillende soorten wasstraten in de Benelux vergt pro-activiteit, maar ook een goede reactiesnelheid, vervolgt Cartec. Door regelmatig de machine na te lopen, het verbruik te controleren en de pH-waarden na te meten kunnen sommige problemen in een vroeg stadium verholpen worden.

Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat er ad hoc een probleem ontstaat die met spoed opgelost moet worden. Dan is het belangrijk dat de technisch specialist zo snel mogelijk bij de carwash langskomt, zodat de carwash hier zo min mogelijk door verhindert raakt. “Cartec wil flexibel zijn en de klant ontzorgen van A tot Z. Hier hoort de juiste technische ondersteuning ook bij.”

Nederlands familiebedrijf

Cartec is inmiddels al 35 jaar totaalleverancier in de carwash- en care markt. Het bedrijf ontwikkelt en produceert de producten in het kleine dorpje Benthuizen, nabij Zoetermeer. Dit maakt dat de Nederlandse markt als thuismarkt van Cartec goed wordt vertegenwoordigd door een groot dealernetwerk, dat reikt over de hele Benelux.

Sinds een aantal jaar heeft Cartec ook een eigen carwash-chemie lijn ontwikkeld. “Als Cartec geloven we in de kracht van eenvoud voor onze productlijnen. Een compacte lijn met duidelijke namen, kleuren, geuren en producten van de hoogste kwaliteit”, aldus Jos Willemsen, operationeel directeur van het bedrijf.

Kennismaken met Cartec? Kom op 9 en 10 november langs op de beurs, stand 4.02B!

Ben jij al aangemeld voor de Tankstation & Carwash Vakbeurs? Toegang tot de beurs is voor tankstation, oliemaatschappijen, carwashondernemers en brandstofhandelaren gratis, inschrijven kan hier.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.