carwash, wasstraat

Amerikaanse autodealers gaan concurrentie aan met carwashes

ongebruikt

De carwashsector heeft te maken met veel concurrentie en soms uit onverwachte hoek. In Amerika maken bijvoorbeeld steeds meer occasiondealers gebruik van wasinstallaties om klanten een schone auto te kunnen bieden. Bill Hoaglin van D&S Car Wash Equipment Co. en directeur Harry Schleeter van Broadway Car Wash Equipment vertellen meer over deze ontwikkeling.

Het handmatig wassen van de wagen daalt in populariteit in Amerika. De dreigende waterschaarste en de kosten om vervuild water te zuiveren, weerhouden steeds meer Amerikanen ervan om zelf hun auto te wassen. Veel consumenten kiezen liever voor een bezoek aan de wasstraat. Juist de wasgelegenheden die gebruik maken van snelle en effectieve faciliteiten trekken veel klanten. Een ontwikkeling die steeds vaker plaatsvindt is het feit dat veel autodealers zich ook op het wassen van wagens richten. Om de service te verhogen, worden wasfaciliteiten gebouwd. Als klanten hun auto naar hun dealer brengen voor onderhoud en deze weer gerepareerd en schoon terugkrijgen, verhoogt dat de klanttevredenheid.

“Mensen waarderen het als ze hun auto weer schoon terugkrijgen nadat deze bij de dealer is afgegeven. Het verbeteren van de dienstverleningen en inzetten op klantbeleving is ontzettend belangrijk geworden. Occasiondealers die hun klanten snel, efficiënt en moeiteloos helpen gooien hoge ogen”, laat Schleeter Professional CarWashing And Detailing weten. Daarnaast krijgen consumenten die een auto bij een dealer kopen een coupon waarmee ze gratis door de wasstraat kunnen.

Gebruiksvriendelijk

Arbeidskosten zijn een andere reden voor occasiondealers om voor de installatie van een autowasinstallatie te kiezen. “De auto door de wasstraat halen, gaat veel sneller dan handmatig wassen. Het kost ook veel minder tijd en manuren en dat is interessant”, stelt Hoaglin. Het terugdringen van arbeidskosten en -uren is een belangrijk punt voor veel autodealers en wasgelegenheden. Het automatiseren van het wasproces dankzij technologische ontwikkelingen staat hoog op de agenda van veel wasgelegenheden.

In vergelijking met wasgelegenheden die gebruik maken van de nieuwste apparatuur, gebruiken autodealers die wasfaciliteiten hebben de meest basale tools. “Dan moet je onder meer aan zeep, een spons, was en een droger denken. Deze ondernemingen beschikken niet over lavabogen, schuim en de nieuwste chemie, omdat de consument vaak geen toegang heeft tot deze wasfaciliteiten. Het gaat er vooral om dat de installatie gebruiksvriendelijk is en door iedereen binnen het bedrijf eenvoudig te bedienen is. Zowel de salesmanager als de schoonmaker moet het systeem kunnen aansturen. Daarnaast moet de installatie niet al te kostbaar zijn, omdat er niet veel winst op gemaakt wordt. Het is een extra service en niet zozeer een winstgevende investering”, weet Schleeter.

Abonnementen

Wasgelegenheden kunnen op deze ontwikkeling inspelen door een uitgebreider wasprogramma te bieden en door beleving op de voorgrond te zetten. “Door gebruik te maken van bijvoorbeeld lavabogen bied je de klant iets bijzonders. Ook kun je met meer specialistische materialen en technieken meerwaarde bieden en auto’s nog schoner maken”, zegt Hoaglin. “Een ander punt om je als wasgelegenheid te onderscheiden, is door gebruik te maken van abonnementen. Als klanten maandelijks een vast bedrag betalen, ben je gegarandeerd van omzet.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Amerikaanse autodealers gaan concurrentie aan met carwashes | CarwashPro
carwash, wasstraat

Amerikaanse autodealers gaan concurrentie aan met carwashes

ongebruikt

De carwashsector heeft te maken met veel concurrentie en soms uit onverwachte hoek. In Amerika maken bijvoorbeeld steeds meer occasiondealers gebruik van wasinstallaties om klanten een schone auto te kunnen bieden. Bill Hoaglin van D&S Car Wash Equipment Co. en directeur Harry Schleeter van Broadway Car Wash Equipment vertellen meer over deze ontwikkeling.

Het handmatig wassen van de wagen daalt in populariteit in Amerika. De dreigende waterschaarste en de kosten om vervuild water te zuiveren, weerhouden steeds meer Amerikanen ervan om zelf hun auto te wassen. Veel consumenten kiezen liever voor een bezoek aan de wasstraat. Juist de wasgelegenheden die gebruik maken van snelle en effectieve faciliteiten trekken veel klanten. Een ontwikkeling die steeds vaker plaatsvindt is het feit dat veel autodealers zich ook op het wassen van wagens richten. Om de service te verhogen, worden wasfaciliteiten gebouwd. Als klanten hun auto naar hun dealer brengen voor onderhoud en deze weer gerepareerd en schoon terugkrijgen, verhoogt dat de klanttevredenheid.

“Mensen waarderen het als ze hun auto weer schoon terugkrijgen nadat deze bij de dealer is afgegeven. Het verbeteren van de dienstverleningen en inzetten op klantbeleving is ontzettend belangrijk geworden. Occasiondealers die hun klanten snel, efficiënt en moeiteloos helpen gooien hoge ogen”, laat Schleeter Professional CarWashing And Detailing weten. Daarnaast krijgen consumenten die een auto bij een dealer kopen een coupon waarmee ze gratis door de wasstraat kunnen.

Gebruiksvriendelijk

Arbeidskosten zijn een andere reden voor occasiondealers om voor de installatie van een autowasinstallatie te kiezen. “De auto door de wasstraat halen, gaat veel sneller dan handmatig wassen. Het kost ook veel minder tijd en manuren en dat is interessant”, stelt Hoaglin. Het terugdringen van arbeidskosten en -uren is een belangrijk punt voor veel autodealers en wasgelegenheden. Het automatiseren van het wasproces dankzij technologische ontwikkelingen staat hoog op de agenda van veel wasgelegenheden.

In vergelijking met wasgelegenheden die gebruik maken van de nieuwste apparatuur, gebruiken autodealers die wasfaciliteiten hebben de meest basale tools. “Dan moet je onder meer aan zeep, een spons, was en een droger denken. Deze ondernemingen beschikken niet over lavabogen, schuim en de nieuwste chemie, omdat de consument vaak geen toegang heeft tot deze wasfaciliteiten. Het gaat er vooral om dat de installatie gebruiksvriendelijk is en door iedereen binnen het bedrijf eenvoudig te bedienen is. Zowel de salesmanager als de schoonmaker moet het systeem kunnen aansturen. Daarnaast moet de installatie niet al te kostbaar zijn, omdat er niet veel winst op gemaakt wordt. Het is een extra service en niet zozeer een winstgevende investering”, weet Schleeter.

Abonnementen

Wasgelegenheden kunnen op deze ontwikkeling inspelen door een uitgebreider wasprogramma te bieden en door beleving op de voorgrond te zetten. “Door gebruik te maken van bijvoorbeeld lavabogen bied je de klant iets bijzonders. Ook kun je met meer specialistische materialen en technieken meerwaarde bieden en auto’s nog schoner maken”, zegt Hoaglin. “Een ander punt om je als wasgelegenheid te onderscheiden, is door gebruik te maken van abonnementen. Als klanten maandelijks een vast bedrag betalen, ben je gegarandeerd van omzet.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.