Ontdek op het Carwash Professional Forum de kracht van teambuilding

Gratis afbeelding PikRepo

Het is voor veel ondernemers in de carwashbranche lastig om goed personeel te vinden. En als men eenmaal capabele medewerkers in huis heeft, komt de volgende uitdaging om de hoek kijken: hoe zorg je ervoor dat deze mensen als een team samenwerken? Op het Carwash Professional Forum 2020 dat op 26 maart in Keulen plaatsvindt, geeft coach Christoph Siep tools waarmee ondernemers direct aan de slag kunnen.

Siep is al jarenlang werkzaam als coach voor verschillende bedrijven in onder meer de carwashbranche. Daarnaast is hij al ruim twintig jaar actief als makelaar, dus hij is zeer vertrouwd met bedrijfsstructuren en weet wat er nodig is om een ​​functionerend team te creëren.

Wat erg belangrijk is, is dat werkgevers goed naar hun werknemers luisteren en zowel de sterke als zwakke punten van elk personeelslid in kaart brengen. Door goed op bepaalde gedragspatronen te letten, kunnen ondernemers zien wat voor vlees ze in de kuip hebben en kan men inschatten of die kandidaat bij de rest van het team past. Deze informatie is van onschatbare waarde en komt goed van pas tijdens volgende sollicitatiegesprekken.

Gedragspatronen herkennen

Maar hoe herken je gedragspatronen? Siep geeft in zijn presentatie tools waarmee ondernemers hun voordeel kunnen doen. Het is in elk geval essentieel dat er zorgvuldig wordt nagedacht over de teamsamenstelling. Lukraak mensen bij elkaar zetten, werkt namelijk averechts. “Als je bijvoorbeeld een creatief persoon die het beste gedijt bij veel vrijheid met een analytisch persoon laat samenwerken, gaat dat gegarandeerd fout. Vroeg of laat zullen beide partijen ongelukkig zijn met hun situatie, waardoor de efficiëntie afneemt en de productiviteit daalt”, verduidelijkt Siep.

Een andere factor naast gedrag is intrinsieke motivatie. Dit zijn de drijfveren waarom werknemers voor een bepaald bedrijf kiezen. Onder andere sfeer, collega’s en voorzieningen op de werkplek kunnen onder dit begrip geschaard worden. Het is aan werknemers om ervoor te zorgen dat deze factoren gewaarborgd worden.

Intrinsieke motivaties

Voor elke werknemer gelden andere intrinsieke motivaties en het is zaak deze te leren kennen. Door bijvoorbeeld aandacht te besteden aan een prettige lunchruimte en persoonlijke aandacht te geven aan het personeel voelen werknemers zich gehoord en gewaardeerd. Salaris is dan weer een extrinsieke motivator: ook belangrijk, maar niet zozeer doorslaggevend om ergens te blijven werken. Voldoening uit het werk halen, is doorslaggevend voor de meeste werknemers.

Soms kunnen conflicten ontstaan tussen werknemers omdat bijvoorbeeld hun intrinsieke motivaties botsen. Het is verstandig om hier als werkgever direct op in te springen en ervoor te zorgen dat de lucht geklaard wordt. Creëer een werkplek waar alle personeelsleden zich prettig voelen en houd rekening met behoeftes en wensen. Door snel in te spelen op botsende gedragspatronen kunnen grote problemen voorkomen worden. Maak duidelijk dat het om samenwerking gaat en dat het succes van de onderneming een team effort is. Het einddoel is om loyale werknemers als een geoliede machine te laten samenwerken.

Carwash Professional Forum 2020

Tijdens zijn lezing op het Carwash Professional Forum 2020 geeft Siep handvatten, zodat je weet hoe je tot de beste teamsamenstelling kunt komen. Naast deze coach zijn er meerdere sprekers actief op dit event. Zo worden er ook presentaties gegeven over marketing, conflictmanagement, de bedrijfspensioenwetgeving en verkooptechnieken.

Voor alle seminars geldt dat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Naast een viertal lezingen, is er tijdens dit event ook een paneldiscussie te volgen waarin carwash-professionals hun visie op het vak delen. In de middag staat een reis naar twee lokale wasgelegenheden gepland. Er wordt een bezoek gebracht aan Mr. Wash Köln Zollstock en Best Carwash in Troisdorf. Ook wordt de fabriek van DICO Waschstraßen bezocht. Uiteraard is er ook voldoende ruimte om te netwerken. Meer informatie over dit evenement is hier te vinden. De presentaties zijn volledig in het Duits.

Lees ook:

  • Carwash Professional Forum 2020 verduidelijkt pensioenwetgeving
  • Bezoek fabriek DICO tijdens Carwash Professional Forum 2020
  • Leer op het Carwash Professional Forum 2020 hoe je boze klanten tevreden huiswaarts stuurt
  • Eerste editie Carwash Professional Forum richt zich op soft skills
Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ontdek op het Carwash Professional Forum de kracht van teambuilding | CarwashPro

Ontdek op het Carwash Professional Forum de kracht van teambuilding

Gratis afbeelding PikRepo

Het is voor veel ondernemers in de carwashbranche lastig om goed personeel te vinden. En als men eenmaal capabele medewerkers in huis heeft, komt de volgende uitdaging om de hoek kijken: hoe zorg je ervoor dat deze mensen als een team samenwerken? Op het Carwash Professional Forum 2020 dat op 26 maart in Keulen plaatsvindt, geeft coach Christoph Siep tools waarmee ondernemers direct aan de slag kunnen.

Siep is al jarenlang werkzaam als coach voor verschillende bedrijven in onder meer de carwashbranche. Daarnaast is hij al ruim twintig jaar actief als makelaar, dus hij is zeer vertrouwd met bedrijfsstructuren en weet wat er nodig is om een ​​functionerend team te creëren.

Wat erg belangrijk is, is dat werkgevers goed naar hun werknemers luisteren en zowel de sterke als zwakke punten van elk personeelslid in kaart brengen. Door goed op bepaalde gedragspatronen te letten, kunnen ondernemers zien wat voor vlees ze in de kuip hebben en kan men inschatten of die kandidaat bij de rest van het team past. Deze informatie is van onschatbare waarde en komt goed van pas tijdens volgende sollicitatiegesprekken.

Gedragspatronen herkennen

Maar hoe herken je gedragspatronen? Siep geeft in zijn presentatie tools waarmee ondernemers hun voordeel kunnen doen. Het is in elk geval essentieel dat er zorgvuldig wordt nagedacht over de teamsamenstelling. Lukraak mensen bij elkaar zetten, werkt namelijk averechts. “Als je bijvoorbeeld een creatief persoon die het beste gedijt bij veel vrijheid met een analytisch persoon laat samenwerken, gaat dat gegarandeerd fout. Vroeg of laat zullen beide partijen ongelukkig zijn met hun situatie, waardoor de efficiëntie afneemt en de productiviteit daalt”, verduidelijkt Siep.

Een andere factor naast gedrag is intrinsieke motivatie. Dit zijn de drijfveren waarom werknemers voor een bepaald bedrijf kiezen. Onder andere sfeer, collega’s en voorzieningen op de werkplek kunnen onder dit begrip geschaard worden. Het is aan werknemers om ervoor te zorgen dat deze factoren gewaarborgd worden.

Intrinsieke motivaties

Voor elke werknemer gelden andere intrinsieke motivaties en het is zaak deze te leren kennen. Door bijvoorbeeld aandacht te besteden aan een prettige lunchruimte en persoonlijke aandacht te geven aan het personeel voelen werknemers zich gehoord en gewaardeerd. Salaris is dan weer een extrinsieke motivator: ook belangrijk, maar niet zozeer doorslaggevend om ergens te blijven werken. Voldoening uit het werk halen, is doorslaggevend voor de meeste werknemers.

Soms kunnen conflicten ontstaan tussen werknemers omdat bijvoorbeeld hun intrinsieke motivaties botsen. Het is verstandig om hier als werkgever direct op in te springen en ervoor te zorgen dat de lucht geklaard wordt. Creëer een werkplek waar alle personeelsleden zich prettig voelen en houd rekening met behoeftes en wensen. Door snel in te spelen op botsende gedragspatronen kunnen grote problemen voorkomen worden. Maak duidelijk dat het om samenwerking gaat en dat het succes van de onderneming een team effort is. Het einddoel is om loyale werknemers als een geoliede machine te laten samenwerken.

Carwash Professional Forum 2020

Tijdens zijn lezing op het Carwash Professional Forum 2020 geeft Siep handvatten, zodat je weet hoe je tot de beste teamsamenstelling kunt komen. Naast deze coach zijn er meerdere sprekers actief op dit event. Zo worden er ook presentaties gegeven over marketing, conflictmanagement, de bedrijfspensioenwetgeving en verkooptechnieken.

Voor alle seminars geldt dat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Naast een viertal lezingen, is er tijdens dit event ook een paneldiscussie te volgen waarin carwash-professionals hun visie op het vak delen. In de middag staat een reis naar twee lokale wasgelegenheden gepland. Er wordt een bezoek gebracht aan Mr. Wash Köln Zollstock en Best Carwash in Troisdorf. Ook wordt de fabriek van DICO Waschstraßen bezocht. Uiteraard is er ook voldoende ruimte om te netwerken. Meer informatie over dit evenement is hier te vinden. De presentaties zijn volledig in het Duits.

Lees ook:

  • Carwash Professional Forum 2020 verduidelijkt pensioenwetgeving
  • Bezoek fabriek DICO tijdens Carwash Professional Forum 2020
  • Leer op het Carwash Professional Forum 2020 hoe je boze klanten tevreden huiswaarts stuurt
  • Eerste editie Carwash Professional Forum richt zich op soft skills
Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.