Halloween Loogman Carwash
Special

Halloween is succesformule voor de carwash: ‘Files voor de wasstraat’

Loogman Carwash in Heerhugowaard was vorig jaar omgebouwd tot Horror Hospital Foto: Loogman Carwash

Carwashes in Nederland hebben dit jaar flink uitgepakt met Halloween. En dat is niet voor niets. Want naast extra inkomsten levert het ook nog eens nieuwe klanten op, zegt een overduidelijke meerderheid van de ondernemers die op de Halloween-poll heeft gestemd. Opgedeeld in twee delen blikt CarwashPro samen met BOB Autowas en Loogman Carwash terug op het afgelopen Halloween-weekend en stelt de vraag: was het een succes? 

We beginnen in dit eerste deel van de special met Loogman Carwash. Verspreid over twee dagen was de autowasstraat in Heerhugowaard omgebouwd tot Horror Hospital. Dit bleek een ‘mega succes’ te zijn. Lisa van Tintelen, assistent marketing manager binnen Loogman Carwash en mede verantwoordelijk voor de organisatie van het Halloween-event: “Vorig jaar hebben we het voor de eerste keer gedaan en toen was het al een succes. Maar dit keer kregen we zelfs al ver van tevoren de vraag of we het dit jaar weer zouden organiseren. Vanaf het moment dat de promotie is opgezet, barstte het los, en wisten we dat het druk zou gaan worden.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Griezelige taferelen bij Loogman Carwash.

‘Druk’ blijkt uiteindelijk een understatement. Op beide dagen stonden er files voor de wasstraat. Klanten moesten op de meest drukke momenten zelfs 2,5 uur wachten. Maar dat deed niets tekort aan de sfeer, zegt Van Tintelen. “Klanten zien het echt als een avondje uit en vinden het ook geen probleem om te wachten. De meesten zitten ook met hele gezinnen volledig geschminkt en verkleed in de auto. Dat is heel leuk om te zien.”

Winst is niet het doel

Naast dat het extra inkomsten opbrengt, komen er volgens Van Tintelen ook veel nieuwe klanten op af. “Vorig jaar ging het om ongeveer 40 procent nieuwe klanten. We hopen natuurlijk dat die nieuwe klant onze ‘Was app’ downloadt, loyaal wordt en bij ons blijft.” Desondanks is dat niet het doel van Loogman Carwash. “We hoeven er geen winst op te draaien of er een verdienmodel aan te hebben. ‘Loogman verrast’ is onze slogan, en dat is ook waar we het voor doen. We willen de klant verrassen.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Halloween Loogman Carwash
Lange rijen voor de wasstraat.

In de wintermaanden en in de dagen rondom kerst wil Loogman Carwash wederom groots uitpakken, met een ‘Wintershow’ in de wasstraat. “Dat wordt onze volgende verrassing.”

Ook bij BOB Autowas is de Halloween-actie ‘enorm goed geslaagd’. Daarover lees je in het tweede deel van deze Halloween-special. 

Lees ook:

Nog een aantal dagen voordat de Tankstation en Carwash Vakbeurs van start gaat! Inschrijven voor deze beurs – op 9 en 10 november in Expo Houten – kan nog via tankstationvakbeurs.nl

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Halloween is succesformule voor de carwash: ‘Files voor de wasstraat’ | CarwashPro
Halloween Loogman Carwash
Special

Halloween is succesformule voor de carwash: ‘Files voor de wasstraat’

Loogman Carwash in Heerhugowaard was vorig jaar omgebouwd tot Horror Hospital Foto: Loogman Carwash

Carwashes in Nederland hebben dit jaar flink uitgepakt met Halloween. En dat is niet voor niets. Want naast extra inkomsten levert het ook nog eens nieuwe klanten op, zegt een overduidelijke meerderheid van de ondernemers die op de Halloween-poll heeft gestemd. Opgedeeld in twee delen blikt CarwashPro samen met BOB Autowas en Loogman Carwash terug op het afgelopen Halloween-weekend en stelt de vraag: was het een succes? 

We beginnen in dit eerste deel van de special met Loogman Carwash. Verspreid over twee dagen was de autowasstraat in Heerhugowaard omgebouwd tot Horror Hospital. Dit bleek een ‘mega succes’ te zijn. Lisa van Tintelen, assistent marketing manager binnen Loogman Carwash en mede verantwoordelijk voor de organisatie van het Halloween-event: “Vorig jaar hebben we het voor de eerste keer gedaan en toen was het al een succes. Maar dit keer kregen we zelfs al ver van tevoren de vraag of we het dit jaar weer zouden organiseren. Vanaf het moment dat de promotie is opgezet, barstte het los, en wisten we dat het druk zou gaan worden.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Griezelige taferelen bij Loogman Carwash.

‘Druk’ blijkt uiteindelijk een understatement. Op beide dagen stonden er files voor de wasstraat. Klanten moesten op de meest drukke momenten zelfs 2,5 uur wachten. Maar dat deed niets tekort aan de sfeer, zegt Van Tintelen. “Klanten zien het echt als een avondje uit en vinden het ook geen probleem om te wachten. De meesten zitten ook met hele gezinnen volledig geschminkt en verkleed in de auto. Dat is heel leuk om te zien.”

Winst is niet het doel

Naast dat het extra inkomsten opbrengt, komen er volgens Van Tintelen ook veel nieuwe klanten op af. “Vorig jaar ging het om ongeveer 40 procent nieuwe klanten. We hopen natuurlijk dat die nieuwe klant onze ‘Was app’ downloadt, loyaal wordt en bij ons blijft.” Desondanks is dat niet het doel van Loogman Carwash. “We hoeven er geen winst op te draaien of er een verdienmodel aan te hebben. ‘Loogman verrast’ is onze slogan, en dat is ook waar we het voor doen. We willen de klant verrassen.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Halloween Loogman Carwash
Lange rijen voor de wasstraat.

In de wintermaanden en in de dagen rondom kerst wil Loogman Carwash wederom groots uitpakken, met een ‘Wintershow’ in de wasstraat. “Dat wordt onze volgende verrassing.”

Ook bij BOB Autowas is de Halloween-actie ‘enorm goed geslaagd’. Daarover lees je in het tweede deel van deze Halloween-special. 

Lees ook:

Nog een aantal dagen voordat de Tankstation en Carwash Vakbeurs van start gaat! Inschrijven voor deze beurs – op 9 en 10 november in Expo Houten – kan nog via tankstationvakbeurs.nl

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.