Savona Tankstation & Carwash Vakbeurs 2022

Savona Carwash presenteert primeur op de beurs: digitaal schermsysteem

Het team van Savona op de Tankstation & Carwash Vakbeurs Foto: ProMedia/ Belinda Meijers

Savona Carwash is druk bezig met innovaties om het gemak binnen de selfservice-wasboxen te vergroten. Zo werd op de Tankstation & Carwash Vakbeurs in Expo Houten een nieuw digitaal schermsysteem gepresenteerd, waarmee de klant in de wasbox extra wordt ondersteund bij het autowassen.

“Dit digitale schermsysteem is voortgekomen uit een toenemende vraag van onze klanten”, zegt Marc van den Boogaard, marketing manager van Savona Carwash, terwijl hij wijst naar het scherm op de stand. “Omdat je bijvoorbeeld met steeds meer lansen te maken hebt, is het belangrijk dat duidelijk is wat je moet doen. Wanneer je op deze knop van de terminal drukt, komt er in het scherm te staan: pak de blauwe slang. Het is een kleine boodschap, maar nog heel vaak pakt iemand de rode slang en dan werkt het niet.” Het digitale scherm is verbonden aan de terminal bij de wasbox en laat ook zien welk wasprogramma er is gekozen en hoeveel tijd er is.

Testen op eigen locaties

Het is de meest recente innovatie van Savona en een primeur op de beurs. “Dit laten we voor het eerst zien. De schermen hangen al in onze selfservice-waslocaties in Oisterwijk en Udenhout. Daar hebben we het in onze eigen wasboxen geïnstalleerd en getest, en het systeem is nu klaar om aan de man te brengen.”

Volgens Van den Boogaard wordt het product bij klanten goed ontvangen. “Dat we direct contact hebben met de eindklant, is ook wat ons bedrijf sterk maakt. We proberen alles zelf uit op onze eigen locaties voordat het de markt opgaat. We testen het en maken het beter. En de directe feedback die we krijgen van onze eigen klanten, nemen we mee in het proces. Dat we op deze manier ons eigen speelveld hebben, is een luxe en iets wat goed is voor ons product.”

Op de beurs werd ook de vernieuwde betaalterminal voor de selfservice-wasboxen gepresenteerd. Deze is al terug te vinden op zo’n 100 locaties. Daarnaast is de pompunit voor de technische ruimte volledig gestandaardiseerd. Deze unit wordt door Savona in elkaar gezet en kan zo mee naar de eigen locatie. Van den Boogaard: “Hiermee kan je qua installatie heel snel uit de voeten. Je sluit het aan op het water en op de afvoer en that’s it.”

Lees ook:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Savona Carwash presenteert primeur op de beurs: digitaal schermsysteem | CarwashPro
Savona Tankstation & Carwash Vakbeurs 2022

Savona Carwash presenteert primeur op de beurs: digitaal schermsysteem

Het team van Savona op de Tankstation & Carwash Vakbeurs Foto: ProMedia/ Belinda Meijers

Savona Carwash is druk bezig met innovaties om het gemak binnen de selfservice-wasboxen te vergroten. Zo werd op de Tankstation & Carwash Vakbeurs in Expo Houten een nieuw digitaal schermsysteem gepresenteerd, waarmee de klant in de wasbox extra wordt ondersteund bij het autowassen.

“Dit digitale schermsysteem is voortgekomen uit een toenemende vraag van onze klanten”, zegt Marc van den Boogaard, marketing manager van Savona Carwash, terwijl hij wijst naar het scherm op de stand. “Omdat je bijvoorbeeld met steeds meer lansen te maken hebt, is het belangrijk dat duidelijk is wat je moet doen. Wanneer je op deze knop van de terminal drukt, komt er in het scherm te staan: pak de blauwe slang. Het is een kleine boodschap, maar nog heel vaak pakt iemand de rode slang en dan werkt het niet.” Het digitale scherm is verbonden aan de terminal bij de wasbox en laat ook zien welk wasprogramma er is gekozen en hoeveel tijd er is.

Testen op eigen locaties

Het is de meest recente innovatie van Savona en een primeur op de beurs. “Dit laten we voor het eerst zien. De schermen hangen al in onze selfservice-waslocaties in Oisterwijk en Udenhout. Daar hebben we het in onze eigen wasboxen geïnstalleerd en getest, en het systeem is nu klaar om aan de man te brengen.”

Volgens Van den Boogaard wordt het product bij klanten goed ontvangen. “Dat we direct contact hebben met de eindklant, is ook wat ons bedrijf sterk maakt. We proberen alles zelf uit op onze eigen locaties voordat het de markt opgaat. We testen het en maken het beter. En de directe feedback die we krijgen van onze eigen klanten, nemen we mee in het proces. Dat we op deze manier ons eigen speelveld hebben, is een luxe en iets wat goed is voor ons product.”

Op de beurs werd ook de vernieuwde betaalterminal voor de selfservice-wasboxen gepresenteerd. Deze is al terug te vinden op zo’n 100 locaties. Daarnaast is de pompunit voor de technische ruimte volledig gestandaardiseerd. Deze unit wordt door Savona in elkaar gezet en kan zo mee naar de eigen locatie. Van den Boogaard: “Hiermee kan je qua installatie heel snel uit de voeten. Je sluit het aan op het water en op de afvoer en that’s it.”

Lees ook:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.