Nieuwe innovaties

Podcast met TSG: ‘De klant verwacht dat hij op alle manieren kan betalen’

CarwashPro in gesprek met TSG over de laatste ontwikkelingen Foto's: ProMedia

Betaaloplossingen zijn momenteel het onderwerp van gesprek in de carwash- en tankstationbranche. TSG Solutions had al de betaalterminal SelfwashPay, waar de klant op meerdere manieren voor de wasbeurt kan betalen. En onlangs is ChargePay geïntroduceerd, om ook in het laden de betaalopties zo uitgebreid mogelijk te houden.

In de speciale CarwashPro Podcastserie, live opgenomen op de Tankstation Vakbeurs, vertellen Jan van Dillen (Accountmanager TSG Wash) en Marcel van der Boor (Accountmanager TSG Systems) over de laatste trends en ontwikkelingen. “We wassen allemaal met hetzelfde water, dus dan moet je toch kijken hoe je onderscheidend kan zijn”, zegt Van Dillen in de podcast. “Uniek aan onze machines – van het Duitse merk Kärcher – is het 3-borstel portaal dat erop zit, evenals de complete uitvoering en mindset van de machine.” Volgens Van Dillen gaat het onderscheidend vermogen nog een stapje verder. “We kunnen onze apparatuur vanuit Dordrecht connecten met de machine in het land, waar die ook staat.”

Onbemand

TSG Wash – de afdeling binnen TSG die over carwashes gaat – is nu bezig om meer richting het onbemande rollover-concept te gaan. “Daar hebben we al de oplossing voor en dat zijn we verder aan het door ontwikkelen. We kijken niet alleen naar het betaalsysteem, maar ook naar de helpdesk, waarbij we op afstand de machine kunnen besturen en veilig kunnen ingrijpen”, zegt Van Dillen. Hij vervolgt: “Het is nog redelijk nieuw in de branche, maar je ziet wel dat steeds meer carwashes ermee bezig zijn. En ik denk dat dat ook iets is waar veel leveranciers op voort gaan borduren.”

Jan van Dillen: “We willen onderscheidend zijn”.

ChargePay

TSG had al SelfwashPay, waarbij de klant via een touchscreen de wasbeurt kan starten. En via het betaalscherm contactloos kan betalen met bankkaarten, via een barcodescanner, QR-codes en nummerplaatherkenning. En daar komt nu ChargePay bij. Waarin het uitgangspunt is dat ook in de betaalsystemen rondom laadpalen alle betaalopties mogelijk moeten zijn. Marcel van der Boor zegt daarover: “De klant verwacht dat hij op alle manieren kan betalen, ook bij het autowassen, tanken en laden. Het is belangrijk om daarop in te spelen.”

Luister hier de volledige podcast terug.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Podcast met TSG: ‘De klant verwacht dat hij op alle manieren kan betalen’ | CarwashPro
Nieuwe innovaties

Podcast met TSG: ‘De klant verwacht dat hij op alle manieren kan betalen’

CarwashPro in gesprek met TSG over de laatste ontwikkelingen Foto's: ProMedia

Betaaloplossingen zijn momenteel het onderwerp van gesprek in de carwash- en tankstationbranche. TSG Solutions had al de betaalterminal SelfwashPay, waar de klant op meerdere manieren voor de wasbeurt kan betalen. En onlangs is ChargePay geïntroduceerd, om ook in het laden de betaalopties zo uitgebreid mogelijk te houden.

In de speciale CarwashPro Podcastserie, live opgenomen op de Tankstation Vakbeurs, vertellen Jan van Dillen (Accountmanager TSG Wash) en Marcel van der Boor (Accountmanager TSG Systems) over de laatste trends en ontwikkelingen. “We wassen allemaal met hetzelfde water, dus dan moet je toch kijken hoe je onderscheidend kan zijn”, zegt Van Dillen in de podcast. “Uniek aan onze machines – van het Duitse merk Kärcher – is het 3-borstel portaal dat erop zit, evenals de complete uitvoering en mindset van de machine.” Volgens Van Dillen gaat het onderscheidend vermogen nog een stapje verder. “We kunnen onze apparatuur vanuit Dordrecht connecten met de machine in het land, waar die ook staat.”

Onbemand

TSG Wash – de afdeling binnen TSG die over carwashes gaat – is nu bezig om meer richting het onbemande rollover-concept te gaan. “Daar hebben we al de oplossing voor en dat zijn we verder aan het door ontwikkelen. We kijken niet alleen naar het betaalsysteem, maar ook naar de helpdesk, waarbij we op afstand de machine kunnen besturen en veilig kunnen ingrijpen”, zegt Van Dillen. Hij vervolgt: “Het is nog redelijk nieuw in de branche, maar je ziet wel dat steeds meer carwashes ermee bezig zijn. En ik denk dat dat ook iets is waar veel leveranciers op voort gaan borduren.”

Jan van Dillen: “We willen onderscheidend zijn”.

ChargePay

TSG had al SelfwashPay, waarbij de klant via een touchscreen de wasbeurt kan starten. En via het betaalscherm contactloos kan betalen met bankkaarten, via een barcodescanner, QR-codes en nummerplaatherkenning. En daar komt nu ChargePay bij. Waarin het uitgangspunt is dat ook in de betaalsystemen rondom laadpalen alle betaalopties mogelijk moeten zijn. Marcel van der Boor zegt daarover: “De klant verwacht dat hij op alle manieren kan betalen, ook bij het autowassen, tanken en laden. Het is belangrijk om daarop in te spelen.”

Luister hier de volledige podcast terug.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.