Erik Stern, Bovag, carwash

Column: Inspiratie tanken

Verandering van spijs doet eten en dat is dan ook precies wat zo’n 50 BOVAG-leden dit najaar deden door mee te gaan met de inspiratiereis die BOVAG Tankstations had georganiseerd naar Londen.

Nog net op tijd voor de Brexit werden we in de Britse hoofdstad van harte welkom geheten door een gids die ons gezelschap een keur aan hotspots liet zien. De trip was bedoeld om inspiratie op te doen aan de hand van vernieuwende -of juist heel traditionele- en verrassende concepten op het gebied van food en retail. In de wijk Shoreditch, niet ver van het zakencentrum, barstte het hiervan en keken de pomphouders hun ogen uit.

Bij oude baas Poppie en zijn restaurant, waar de Londenaren al sinds jaar en dag samendrommen voor de beste ‘fish and chips’. Bij de populaire, maar uiterst eenvoudige, Joodse bagel-bakkerij, bij de chocoladekunstenaars en op de overdekte markt. Ogen, oren en alle andere zintuigen kwamen we te kort, maar de rondleiding zorgde bij de ondernemers in elk geval voor een hoofd vol ideeën.

Formule-1

Een van de populairste producten in de shops van tankstations is ongetwijfeld Red Bull. En het bekendste uithangbord van dit merk is het Formule 1-team met onze eigen Max Verstappen als absolute wereldster. Laat het hoofdkwartier van Red Bull Racing nou net in de buurt van Londen liggen (net als het gros van de F1-teams overigens). In samenwerking met Red Bull Nederland bood het bestuur van BOVAG Tankstations de deelnemers een rondleiding aan door dit walhalla.

Met eigen ogen konden pomphouders aanschouwen hoe er met man en macht (950 medewerkers!) wordt gewerkt aan het zo snel mogelijk maken van twee raceauto’s. En die raceauto’s zorgen er uiteindelijk weer voor dat het merk op de blikjes ‘top of mind’ in de winkels is, waardoor de cirkel weer rond is.

Strooptocht

Niet alleen zo’n trip naar het buitenland opent de ogen en biedt stof tot nadenken voor de eigen toko. Ook dichter bij huis is voldoende inspiratie te vinden. Niet voor niets gingen we vorig jaar met BOVAG-leden op strooptocht door Amsterdam, maar bedenk ook dat de meer formele en traditionele evenementen in onze branche -zoals de Tankstation Vakbeurs- een bron van inspiratie bieden.

Gewoon een dagje weg uit de eigen zaak en met open vizier naar nieuwe dingen kijken: er zit altijd wel iets tussen waar je iets van op kunt steken en wat je mee kunt nemen naar de eigen winkel.

Erik Stern
Branchemanager BOVAG
Tankstations en Autowasbedrijven

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.