Romantische avond met glans; autowasstraten zetten valentijnsactie op met Pathé Thuis

Foto ter illustratie Foto: Pexels

Marketingspecialist 8th GEAR heeft voor vijftien autowasstraten een ludieke valentijnsactie opgezet met Pathé Thuis. Bij een bezoek aan de wasstraat krijgt de klant een romantische film naar keuze cadeau. Volgens de deelnemende wasstraten zijn de reacties enthousiast: “Van sommige klanten krijg ik zelfs een knipoog”.

“Het kan voor een wasstraat best lastig zijn om zelf in actie te komen. Maar met meerdere wasstraten is zo’n grote valentijnscampagne veel makkelijker op te zetten”, zegt Justin Huijmans van 8th GEAR, initiator van de valentijnsactie. Bij elke wasbeurt krijgt de klant een voucher cadeau, met een uniek code voor een romantische film naar keuze.

Elke wasstraat heeft zijn eigen voorwaarden gesteld aan de actie, afhankelijk van de doelstelling. Huijmans: “Zo geeft de ene wasstraat bij elke wassing een voucher weg, om zo meer wassingen te genereren. Terwijl de ander er juist voor kiest om een voucher cadeau te doen bij het beste wasprogramma, omdat ze de klant willen stimuleren om daarvoor te kiezen.”

Menno Vink van Carwash De Wetering is blij met de samenwerking met Pathé: “Elk jaar doen we een actie met Valentijnsdag en in overleg met 8th GEAR is er dit jaar iets unieks uitgekomen. De klanten reageren erg enthousiast. Van sommige klanten krijg ik zelfs een knipoog.”

Justin Verkoelen van All-In Carwash over deelname aan de actie: “We vinden het superleuk om een presentje weg te geven, in plaats van een kortingsactie. De reacties van de klanten zijn heel positief.”

Goed voor imago

Toen Mathijs Kleiboer van Carwash Kleiboer uit Apeldoorn over de valentijnsactie hoorde, wilde ook hij meteen meedoen. Volgens Kleiboer zijn de klanten zeer tevreden met de actie en laten ze dit ook blijken. “Het is fijn om te zien dat mensen zo positief reageren op iets wat ze aangeboden krijgen. En het sluit mooi aan op Valentijnsdag.”

Niels Wessels van Niels Autowas is eveneens enthousiast: “Enkele weken geleden kregen we te horen dat er een actie zou komen waarbij we vouchers konden weggeven voor een gratis film op Pathé Thuis. Omdat wij het sowieso leuk vinden om iets weg te geven in plaats van alleen maar met kortingen te werken, waren we gelijk enthousiast. Het is super leuk om te zien hoe klanten reageren, ze vinden het echt heel leuk om een cadeautje te krijgen. Een korting zijn ze vaak al vergeten voordat de wasbeurt klaar is, maar een cadeautje blijft wel hangen omdat het veel tastbaarder is. Ook denk ik dat er op deze manier sneller positief over je wordt gesproken en je creëert een positiever imago.”

Jeroen Winterink van The Wash zegt dat de klanten het hebben over ‘de leukste actie ooit’. Enkele reacties in zijn wasstraat: ‘Erg tof om bij een wasbeurt een leuk cadeau te krijgen.’ ‘Helemaal te gek om een mooie film te kijken op Valentijnsdag.’

Liefkozend aaitje

“Het is goed om bij dit soort momenten aan te haken, omdat je dan een reden hebt om meer bij de klant op de radar te komen”, vervolgt Huijmans. Hij noemt Valentijnsdag een leuk haakje voor de wasstraat. “Uit een onderzoek van ANWB blijkt dat een kwart van de Nederlanders tegen zijn of haar auto praat. En van de respondenten zegt maar liefst 23 procent wel eens een liefkozend aaitje of een schouderklopje te geven. Dat is een mooi haakje, want ook met Valentijn mag er dus best wat extra aandacht voor de auto zijn.”

Ook is het volgens Huijmans een goede manier om de klanttevredenheid meer te verhogen en klanten aan de wasstraat te verbinden. “Het is goed om zo nu en dan een cadeautje weg te geven. Klanten stellen dat erg op prijs en voelen zich gewaardeerd.” De vouchers worden tot en met dinsdag 14 februari uitgedeeld bij de kassa. De unieke filmcode is daarna nog drie maanden geldig.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Romantische avond met glans; autowasstraten zetten valentijnsactie op met Pathé Thuis | CarwashPro

Romantische avond met glans; autowasstraten zetten valentijnsactie op met Pathé Thuis

Foto ter illustratie Foto: Pexels

Marketingspecialist 8th GEAR heeft voor vijftien autowasstraten een ludieke valentijnsactie opgezet met Pathé Thuis. Bij een bezoek aan de wasstraat krijgt de klant een romantische film naar keuze cadeau. Volgens de deelnemende wasstraten zijn de reacties enthousiast: “Van sommige klanten krijg ik zelfs een knipoog”.

“Het kan voor een wasstraat best lastig zijn om zelf in actie te komen. Maar met meerdere wasstraten is zo’n grote valentijnscampagne veel makkelijker op te zetten”, zegt Justin Huijmans van 8th GEAR, initiator van de valentijnsactie. Bij elke wasbeurt krijgt de klant een voucher cadeau, met een uniek code voor een romantische film naar keuze.

Elke wasstraat heeft zijn eigen voorwaarden gesteld aan de actie, afhankelijk van de doelstelling. Huijmans: “Zo geeft de ene wasstraat bij elke wassing een voucher weg, om zo meer wassingen te genereren. Terwijl de ander er juist voor kiest om een voucher cadeau te doen bij het beste wasprogramma, omdat ze de klant willen stimuleren om daarvoor te kiezen.”

Menno Vink van Carwash De Wetering is blij met de samenwerking met Pathé: “Elk jaar doen we een actie met Valentijnsdag en in overleg met 8th GEAR is er dit jaar iets unieks uitgekomen. De klanten reageren erg enthousiast. Van sommige klanten krijg ik zelfs een knipoog.”

Justin Verkoelen van All-In Carwash over deelname aan de actie: “We vinden het superleuk om een presentje weg te geven, in plaats van een kortingsactie. De reacties van de klanten zijn heel positief.”

Goed voor imago

Toen Mathijs Kleiboer van Carwash Kleiboer uit Apeldoorn over de valentijnsactie hoorde, wilde ook hij meteen meedoen. Volgens Kleiboer zijn de klanten zeer tevreden met de actie en laten ze dit ook blijken. “Het is fijn om te zien dat mensen zo positief reageren op iets wat ze aangeboden krijgen. En het sluit mooi aan op Valentijnsdag.”

Niels Wessels van Niels Autowas is eveneens enthousiast: “Enkele weken geleden kregen we te horen dat er een actie zou komen waarbij we vouchers konden weggeven voor een gratis film op Pathé Thuis. Omdat wij het sowieso leuk vinden om iets weg te geven in plaats van alleen maar met kortingen te werken, waren we gelijk enthousiast. Het is super leuk om te zien hoe klanten reageren, ze vinden het echt heel leuk om een cadeautje te krijgen. Een korting zijn ze vaak al vergeten voordat de wasbeurt klaar is, maar een cadeautje blijft wel hangen omdat het veel tastbaarder is. Ook denk ik dat er op deze manier sneller positief over je wordt gesproken en je creëert een positiever imago.”

Jeroen Winterink van The Wash zegt dat de klanten het hebben over ‘de leukste actie ooit’. Enkele reacties in zijn wasstraat: ‘Erg tof om bij een wasbeurt een leuk cadeau te krijgen.’ ‘Helemaal te gek om een mooie film te kijken op Valentijnsdag.’

Liefkozend aaitje

“Het is goed om bij dit soort momenten aan te haken, omdat je dan een reden hebt om meer bij de klant op de radar te komen”, vervolgt Huijmans. Hij noemt Valentijnsdag een leuk haakje voor de wasstraat. “Uit een onderzoek van ANWB blijkt dat een kwart van de Nederlanders tegen zijn of haar auto praat. En van de respondenten zegt maar liefst 23 procent wel eens een liefkozend aaitje of een schouderklopje te geven. Dat is een mooi haakje, want ook met Valentijn mag er dus best wat extra aandacht voor de auto zijn.”

Ook is het volgens Huijmans een goede manier om de klanttevredenheid meer te verhogen en klanten aan de wasstraat te verbinden. “Het is goed om zo nu en dan een cadeautje weg te geven. Klanten stellen dat erg op prijs en voelen zich gewaardeerd.” De vouchers worden tot en met dinsdag 14 februari uitgedeeld bij de kassa. De unieke filmcode is daarna nog drie maanden geldig.

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.