Vier tips van BETA Wassen voor carwashes in coronatijd

Belangenvereniging BETA Wassen heeft een actiepuntenlijst gemaakt waar je als carwashondernemer in coronatijd mee aan de bak kan om meer uit de wasstraat te halen. De samenvatting: biedt extraatjes, wijs op hygiëne, verkoop mondkapjes en zet social media in om klanten te werven. 

BETA Wassen trapt met de actielijst enigszins een open deur in. Door het advies vanuit de overheid om zoveel mogelijk thuis te blijven, zijn er nu eenmaal minder passerende automobilisten. Wie het aantal wassingen op peil wil houden, moet actie ondernemen.

Dit zijn de adviezen van de belangenvereniging:

  • Je kunt klanten in deze tijd een extraatje bieden door met uw acties in te spelen op de klantbehoeftes. Denk hierbij aan het extra verkopen van bijvoorbeeld schoonmaakdoekjes voor in de auto of desinfecterende gel.
  • In deze tijd vinden mensen het fijn dat hun omgeving schoon en netjes is, zo ook hun auto. Maak daarom juist nu extra bekend dat u bijvoorbeeld beschikt over een ruim stofzuigerplein of een gehele interieurreiniging.
  • Bedenk ook goed wat je wilt met mondkapjes. Vanaf 1 december zijn deze verplicht in de publieke ruimte. Sommige activiteiten van wasbedrijven zullen in de buitenlucht plaatsvinden. Beta roept op om ook de kijken naar de uitstraling die je voor je carwash wilt. Naast het dragen van mondkapjes door het personeel, kan je ook inspelen op de behoefte van klanten door mondkapjes te verkopen voor degenen die graag een doosje in de auto hebben liggen.
  • Kijk naar de mogelijkheden van social media om traffic te genereren. Met sfeerfoto’s, video en tekst kan je de acties of andere unique selling points onder de aandacht brengen.

Lees ook: 

Onderwerpen: ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.