Interview

Eerste Alpha rollover van Christ bij autoschadebedrijf Nielen

De nieuwe rollover staat direct naast het bedrijfspand Foto's: ProMedia/Belinda Meijers

Autoschade Nielen in Millingen aan de Rijn is het eerste bedrijf in de Benelux met een Alpha rollover, de nieuwe generatie rollovers van Christ. CarwashPro nam een kijkje en sprak met eigenaren Colin en Sandra Hendriks: “Er is maar één kans op een eerste indruk.”

Millingen aan de Rijn ligt in de gemeente Berg en Dal in de Nederlandse provincie Gelderland, op een paar minuten rijden van de Duitse grens. Autoschadebedrijf Nielen is gunstig gelegen aan de hoofdweg en wordt druk bezocht door klanten uit de omliggende dorpen, maar ook door inwoners uit Duitsland.

De nieuwe rollover naast het bedrijfspand valt direct op. Niet alleen vanwege de moderne uitstraling van de machine, met een aluminium omlijsting en heldere led-verlichting, maar ook vanwege de washal. Die is volledig vernieuwd, met nieuwe vloeren en nieuw gespoten wanden. De poster die de gehele zijwand bedekt, toont de skyline van New York.

Complete renovatie

“Als de washal niet klopt met de machine, dan komt die machine ook niet tot zijn recht”, zegt Colin over de complete renovatie. “Er is maar één kans op een eerste indruk. De klanten die nu binnenkomen, zeggen: ‘wauw!’ De hal is opgefrist, de machine geeft beleving en in combinatie met het doek op de wand is het helemaal top.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Het nieuwe type rollover geeft extra beleving aan het wassen.

De keuze is gevallen op de Alpha vanwege de ‘chique uitstraling’ van de machine. “Ik vind dat veel rollovers op elkaar lijken”, zegt Colin, “maar dit model heeft een heel andere uitstraling. Meer modern en niet standaard blauw met wat lampjes erop.” Extra’s als de knikborstel-systemen, de Foam Splash en de 4D-wielenreiniger maken het plaatje volgens hem compleet. De 4D-Wheel Master wast de velgen op verschillende hoogtes, en niet alleen in het midden. De Foam Splash is een actieve schuimdeken, in een opvallende groene kleur, wat het meer effect geeft tijdens het wassen.

‘Zuinige machine is groot voordeel’

Naast de uitstraling en de waskwaliteit, heeft de zuinigheid van de machine de doorslag gegeven. Door directe aandrijving van de motoren gaat de wisseling van de draairichting soepeler, is de machine 30 procent stiller en zuiniger in stroomverbruik. Daarnaast zijn de motoren onderhoudsvrij. Colin: “Vooral in tijden van hoge energietarieven is een zuinige machine een groot voordeel.”

Bij de renovatie van de hal is ook gedacht aan nieuwe geluidsboxen en de naastgelegen shop – waar het loket zich bevindt – is vernieuwd. Zo is er een betaalmachine opgehangen, waar klanten met de bankpas, waspas of een wasticket met code kunnen betalen. Het loket blijft open, en niet alleen voor contante betalingen. Sandra: “Overdag komen veel oudere klanten bij ons langs om de auto te wassen. En die vinden het fijn als je ze helpt en een praatje met ze maakt. Wij rijden zelfs de auto erin, wanneer een klant dat lastig vindt. Geen probleem.” Vanwege de komst van de betaalmachine is onbemand wassen nu ook een mogelijkheid. En dat biedt de kans om de openingstijden in de toekomst te verruimen. “Maar daar zijn we nu nog niet mee bezig”, aldus Colin.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Contact met de klant is voor Colin en Sandra erg belangrijk.

Combinatie maakt het aantrekkelijk

Het is vooral de combinatie met het autoschadeherstelbedrijf wat het hebben van een wasfaciliteit interessant maakt, stelt Colin.“Veel klanten voor de garage, gaan ook makkelijk door naar de wasstraat. Dat is een win-win.”

Sandra: “We hebben veel zakelijke klanten voor ons bedrijf, die we ook een waspas aanbieden. Op die manier kunnen we bedrijven in de regio aan ons binden, en dat loopt heel goed.” Colin vult aan: “Voor ons is dat ook fijn, want we hoeven die klant niet meer apart een kaartje te verkopen. Toch blijft het contact belangrijk, in een klein dorpje moet je het belang daarvan niet onderschatten.”

Want daar ligt ook precies de uitdaging volgens Colin. “Je bent hier meer afhankelijk van een persoonlijke connectie met de klant. Des te belangrijker is het dat er iets goeds staat en dat mensen denken: bij Nielen moet ik mijn auto wassen.”

Lees ook: 

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste Alpha rollover van Christ bij autoschadebedrijf Nielen | CarwashPro
Interview

Eerste Alpha rollover van Christ bij autoschadebedrijf Nielen

De nieuwe rollover staat direct naast het bedrijfspand Foto's: ProMedia/Belinda Meijers

Autoschade Nielen in Millingen aan de Rijn is het eerste bedrijf in de Benelux met een Alpha rollover, de nieuwe generatie rollovers van Christ. CarwashPro nam een kijkje en sprak met eigenaren Colin en Sandra Hendriks: “Er is maar één kans op een eerste indruk.”

Millingen aan de Rijn ligt in de gemeente Berg en Dal in de Nederlandse provincie Gelderland, op een paar minuten rijden van de Duitse grens. Autoschadebedrijf Nielen is gunstig gelegen aan de hoofdweg en wordt druk bezocht door klanten uit de omliggende dorpen, maar ook door inwoners uit Duitsland.

De nieuwe rollover naast het bedrijfspand valt direct op. Niet alleen vanwege de moderne uitstraling van de machine, met een aluminium omlijsting en heldere led-verlichting, maar ook vanwege de washal. Die is volledig vernieuwd, met nieuwe vloeren en nieuw gespoten wanden. De poster die de gehele zijwand bedekt, toont de skyline van New York.

Complete renovatie

“Als de washal niet klopt met de machine, dan komt die machine ook niet tot zijn recht”, zegt Colin over de complete renovatie. “Er is maar één kans op een eerste indruk. De klanten die nu binnenkomen, zeggen: ‘wauw!’ De hal is opgefrist, de machine geeft beleving en in combinatie met het doek op de wand is het helemaal top.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Het nieuwe type rollover geeft extra beleving aan het wassen.

De keuze is gevallen op de Alpha vanwege de ‘chique uitstraling’ van de machine. “Ik vind dat veel rollovers op elkaar lijken”, zegt Colin, “maar dit model heeft een heel andere uitstraling. Meer modern en niet standaard blauw met wat lampjes erop.” Extra’s als de knikborstel-systemen, de Foam Splash en de 4D-wielenreiniger maken het plaatje volgens hem compleet. De 4D-Wheel Master wast de velgen op verschillende hoogtes, en niet alleen in het midden. De Foam Splash is een actieve schuimdeken, in een opvallende groene kleur, wat het meer effect geeft tijdens het wassen.

‘Zuinige machine is groot voordeel’

Naast de uitstraling en de waskwaliteit, heeft de zuinigheid van de machine de doorslag gegeven. Door directe aandrijving van de motoren gaat de wisseling van de draairichting soepeler, is de machine 30 procent stiller en zuiniger in stroomverbruik. Daarnaast zijn de motoren onderhoudsvrij. Colin: “Vooral in tijden van hoge energietarieven is een zuinige machine een groot voordeel.”

Bij de renovatie van de hal is ook gedacht aan nieuwe geluidsboxen en de naastgelegen shop – waar het loket zich bevindt – is vernieuwd. Zo is er een betaalmachine opgehangen, waar klanten met de bankpas, waspas of een wasticket met code kunnen betalen. Het loket blijft open, en niet alleen voor contante betalingen. Sandra: “Overdag komen veel oudere klanten bij ons langs om de auto te wassen. En die vinden het fijn als je ze helpt en een praatje met ze maakt. Wij rijden zelfs de auto erin, wanneer een klant dat lastig vindt. Geen probleem.” Vanwege de komst van de betaalmachine is onbemand wassen nu ook een mogelijkheid. En dat biedt de kans om de openingstijden in de toekomst te verruimen. “Maar daar zijn we nu nog niet mee bezig”, aldus Colin.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Contact met de klant is voor Colin en Sandra erg belangrijk.

Combinatie maakt het aantrekkelijk

Het is vooral de combinatie met het autoschadeherstelbedrijf wat het hebben van een wasfaciliteit interessant maakt, stelt Colin.“Veel klanten voor de garage, gaan ook makkelijk door naar de wasstraat. Dat is een win-win.”

Sandra: “We hebben veel zakelijke klanten voor ons bedrijf, die we ook een waspas aanbieden. Op die manier kunnen we bedrijven in de regio aan ons binden, en dat loopt heel goed.” Colin vult aan: “Voor ons is dat ook fijn, want we hoeven die klant niet meer apart een kaartje te verkopen. Toch blijft het contact belangrijk, in een klein dorpje moet je het belang daarvan niet onderschatten.”

Want daar ligt ook precies de uitdaging volgens Colin. “Je bent hier meer afhankelijk van een persoonlijke connectie met de klant. Des te belangrijker is het dat er iets goeds staat en dat mensen denken: bij Nielen moet ik mijn auto wassen.”

Lees ook: 

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.