Dr. Stöcker breidt team uit met nieuwe collega Roger van de Laar

Het team van Dr. Stöcker Benelux, met vlnr: Jeroen Houwelingen, Marco Hooglugt, Arjan Houweling en Roger van de Laar Foto: Jeroen Houweling

Het team van Dr. Stöcker Benelux is met de komst van nieuwe collega Roger van de Laar uitgebreid. Per 1 januari is hij gestart als vertegenwoordiger om het team te versterken.

“De laatste jaren zijn we flink gegroeid. En om de service te blijven waarborgen naar onze klanten toe, is Roger erbij gekomen”, zegt Jeroen Houweling, die al 22 jaar het gezicht is van Dr. Stöcker Benelux. “Met zijn komst kunnen we de afspraken die wij met onze klanten maken nog beter nakomen en zijn we ook in de gelegenheid om regelmatig langs te gaan.”

Van de Laar is geen onbekende in de carwashbranche en neemt de nodige kennis met zich mee. “Die kennis was ook wel een vereiste omdat het best technisch is wat wij doen”, vervolgt Houweling. “Wij verkopen niet alleen de chemie, maar moeten ook de machines afstellen. Nu hoeven we Roger alleen de productkennis mee te geven, het vak hoeft hij niet meer te leren.” Naast Houweling en Van de Laar maken ook Marco Hooglugt en Arjan Houweling deel uit van het team (foto).

Bag-in-Box

Dr. Stöcker is van origine Duits en is al 60 jaar gespecialiseerd in carwash-chemie. De vooruitzichten voor dit jaar zijn positief: “Dat heeft vooral te maken met het werk dat we doen. Het kwartje valt nu onze kant op.” Vorig jaar presenteerde het bedrijf het zogeheten Bag-in-Box systeem: een kartonnen doos met daarin een recyclebaar plastic zak. Bovenop de doos zit een draaiknop waar vanuit het 20 liter chemie-product direct in de 60 liter voorraadkan wordt geschonken. Vervolgens kan de lege plastic bag uit de doos worden gehaald en opgevouwen in de afvalcontainer worden gegooid.

De opvouwbare en recyclebare 5 liter Easy-Pack is er al wat langer en doet het volgens Houweling onder andere goed bij oliemaatschappijen. “We zien dat daar de chemieproducten vaak bij de machines staan, in plaats van in een technische ruimte. Als je dan een zakje van 5 liter moet bijvullen, gaat dat een stuk makkelijker dan met een voorraadkan.”

Leveringszekerheid kunnen bieden

Ondanks deze innovaties hebben nieuwe producten de afgelopen twee jaar niet de focus gehad bij Dr. Stöcker. “Ons voornaamste doel was om leveringszekerheid te kunnen bieden. Net als veel andere bedrijven liepen we daar enorm tegenaan. Veel grondstoffen waren moeilijk verkrijgbaar en de prijzen lagen erg hoog. Gelukkig begint dat nu weer te normaliseren en is er meer ruimte om innovatief bezig te zijn. Daar gaan we weer volop mee aan de slag.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dr. Stöcker breidt team uit met nieuwe collega Roger van de Laar | CarwashPro

Dr. Stöcker breidt team uit met nieuwe collega Roger van de Laar

Het team van Dr. Stöcker Benelux, met vlnr: Jeroen Houwelingen, Marco Hooglugt, Arjan Houweling en Roger van de Laar Foto: Jeroen Houweling

Het team van Dr. Stöcker Benelux is met de komst van nieuwe collega Roger van de Laar uitgebreid. Per 1 januari is hij gestart als vertegenwoordiger om het team te versterken.

“De laatste jaren zijn we flink gegroeid. En om de service te blijven waarborgen naar onze klanten toe, is Roger erbij gekomen”, zegt Jeroen Houweling, die al 22 jaar het gezicht is van Dr. Stöcker Benelux. “Met zijn komst kunnen we de afspraken die wij met onze klanten maken nog beter nakomen en zijn we ook in de gelegenheid om regelmatig langs te gaan.”

Van de Laar is geen onbekende in de carwashbranche en neemt de nodige kennis met zich mee. “Die kennis was ook wel een vereiste omdat het best technisch is wat wij doen”, vervolgt Houweling. “Wij verkopen niet alleen de chemie, maar moeten ook de machines afstellen. Nu hoeven we Roger alleen de productkennis mee te geven, het vak hoeft hij niet meer te leren.” Naast Houweling en Van de Laar maken ook Marco Hooglugt en Arjan Houweling deel uit van het team (foto).

Bag-in-Box

Dr. Stöcker is van origine Duits en is al 60 jaar gespecialiseerd in carwash-chemie. De vooruitzichten voor dit jaar zijn positief: “Dat heeft vooral te maken met het werk dat we doen. Het kwartje valt nu onze kant op.” Vorig jaar presenteerde het bedrijf het zogeheten Bag-in-Box systeem: een kartonnen doos met daarin een recyclebaar plastic zak. Bovenop de doos zit een draaiknop waar vanuit het 20 liter chemie-product direct in de 60 liter voorraadkan wordt geschonken. Vervolgens kan de lege plastic bag uit de doos worden gehaald en opgevouwen in de afvalcontainer worden gegooid.

De opvouwbare en recyclebare 5 liter Easy-Pack is er al wat langer en doet het volgens Houweling onder andere goed bij oliemaatschappijen. “We zien dat daar de chemieproducten vaak bij de machines staan, in plaats van in een technische ruimte. Als je dan een zakje van 5 liter moet bijvullen, gaat dat een stuk makkelijker dan met een voorraadkan.”

Leveringszekerheid kunnen bieden

Ondanks deze innovaties hebben nieuwe producten de afgelopen twee jaar niet de focus gehad bij Dr. Stöcker. “Ons voornaamste doel was om leveringszekerheid te kunnen bieden. Net als veel andere bedrijven liepen we daar enorm tegenaan. Veel grondstoffen waren moeilijk verkrijgbaar en de prijzen lagen erg hoog. Gelukkig begint dat nu weer te normaliseren en is er meer ruimte om innovatief bezig te zijn. Daar gaan we weer volop mee aan de slag.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.