Frank Vekemans van Washin7: ‘De medewerkers en klanten gaan boven alles’
overname q-wash

Frank Vekemans, Washin7: ‘De medewerkers en klanten gaan boven alles’

De voormalige Q-Wash in Den Bosch toont zich sinds juni als hagelnieuwe Washin7. Foto: Studio Albert Boxtel, 2023

Washin7 nam op 1 augustus 2022 de twee carwashvestigingen van Q-Wash in Den Bosch en Rosmalen over. In juni openden beide kettingwasstraten in de nieuwe blauw-oranje-witte uitstraling van Washin7. Een overbruggingsperiode van elf maanden waar eigenaar Frank Vekemans bewust voor heeft gekozen want, zo zegt hij, ‘we wilden de overgang zo soepel mogelijk laten verlopen. Voor de medewerkers én de klanten.’

“Klanten reageren enthousiast dat de twee voormalige Q-Washes zich nu tonen als Washin7”, zegt Max Dokter. Als nieuwe bedrijfsleider van de beide vestigingen in Den Bosch en Rosmalen, kent Dokter het reilen en zeilen als z’n broekzak: hiervoor werkte hij bij de Q-Wash in Rosmalen namelijk al in dezelfde functie. “Vanaf augustus hebben we veel tijd gestoken in de overgang naar Washin7”, zegt hij. “In die periode is de naam Q-Wash gewoon op de gevels blijven staan. Bewust, want een omkleuring is belangrijk, maar een verandering van formule is voor de medewerkers en klanten nog veel belangrijker. De laatste stap in het proces is dat beide carwashes zich sinds juni tonen in de nieuwe frisse uitstraling van Washin7. En ik kan niet anders zeggen: de overgang is perfect verlopen”, aldus Dokter. “Dit kon mede zo goed en snel gaan omdat beide bedrijven dezelfde werkformule hebben”, vult Washin7-eigenaar Frank Vekemans aan. “We hebben de afgelopen maanden gefocust op de medewerkers en de klanten van beide vestigingen. Iedereen moet zich bij ons thuisvoelen. Een traject waar we de tijd voor hebben genomen en dat nu met de opening van de carwashes in Den Bosch en Rosmalen als nieuwste Washin7 is afgerond.”

Klantvriendelijkheid

Met zeven vestigingen en een zeer bekende naam in zuidwest-Nederland draait de uitbreiding in Den Bosch en Rosmalen volgens Vekemans om heel andere zaken dan het vergroten van het netwerk. “Als Washin7 verkopen we een dienst, verkopen we een schone auto. Maar naast honderd procent stralend schoon, gebeurt er nog zoveel meer. Service en klantvriendelijkheid zijn het allerbelangrijkste. Dat kun je mensen leren, maar bij Washin7 streven we ernaar dat dit in de genen van de medewerkers zit. Niet opgelegd vanuit de directie, maar vanuit jezelf. Een Washin7 kan er nog zo mooi uitzien, het zijn de mensen die het moeten doen. Zij moeten het bij onze formule prettig vinden. Zij zijn de ambassadeurs, het visitekaartje van het bedrijf. Dat lijkt makkelijk, maar is het niet en moet door iedereen worden gedragen en gesteund. Dát is de basis van Washin7. Kwaliteit, snelheid en beleving zijn de speerpunten van de formule en daar zijn we elke dag mee bezig. Klanten weten dat, weten wat ze kunnen verwachten en komen daar speciaal voor naar ons. In de Washin7 in Eindhoven, Roosendaal, Bergen op Zoom en Venlo en nu ook in Den Bosch en Rosmalen.”

Samenwerking

De overname van de twee Q-Wash vestigingen door Washin7 komt voort uit de samenwerking tussen Patrick van Laarhoven van Q-Wash en Vekemans. “We kennen elkaar al heel lang uit de branche, werkten veel samen en Patrick gaf op een gegeven moment aan iets anders te willen gaan doen”, vertelt Vekemans. “Als je zoveel dezelfde ideeën hebt en dezelfde filosofie, wat is er dan mooier dan dat je dit samen kan oppakken? Ook hierom heeft de overgang zo soepel kunnen verlopen. Allebei hebben we kettingbanen van Holz, allebei stofzuigapparatuur van Van Holland, gebruiken dezelfde software, dezelfde kassasystemen, textiel en shampoos. Dit maakt dat we met de overgang van Q-Wash naar Washin7 niet heel veel hoefden aan te passen maar juist veel tijd en aandacht konden besteden aan de medewerkers en de klanten”, aldus Vekemans.

Warm bad

Met de de carwashes in Den Bosch en Rosmalen erbij is Washin7 op zeven vestigingen in totaal gekomen. Of er nog meer uitbreiding komt, sluit Vekemans niet uit. “Als er iets moois op ons pad komt, zullen we er uiteraard naar kijken”, zegt hij. Met de overname heeft Washin7 er twee prachtige wasstraten bij. Zo biedt de Washin7 in Den Bosch een kettingbaan van 50 meter en die van Rosmalen liefst 65 meter. “We gaan vernieuwingen doorvoeren”, zegt Dokter. “Zo krijgt Den Bosch een nieuwe stofzuiginstallatie van Van Holland met extra slangen zodat mensen nóg beter hun auto kunnen reinigen.” Klanten reageren positief op de vernieuwingen, net als de medewerkers. Dokter: “Een overname kan spannend zijn, maar nu gaan we verder als Washin7. Ik kan je zeggen: dat voelt als een warm bad.”

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Frank Vekemans, Washin7: ‘De medewerkers en klanten gaan boven alles’ | CarwashPro
Frank Vekemans van Washin7: ‘De medewerkers en klanten gaan boven alles’
overname q-wash

Frank Vekemans, Washin7: ‘De medewerkers en klanten gaan boven alles’

De voormalige Q-Wash in Den Bosch toont zich sinds juni als hagelnieuwe Washin7. Foto: Studio Albert Boxtel, 2023

Washin7 nam op 1 augustus 2022 de twee carwashvestigingen van Q-Wash in Den Bosch en Rosmalen over. In juni openden beide kettingwasstraten in de nieuwe blauw-oranje-witte uitstraling van Washin7. Een overbruggingsperiode van elf maanden waar eigenaar Frank Vekemans bewust voor heeft gekozen want, zo zegt hij, ‘we wilden de overgang zo soepel mogelijk laten verlopen. Voor de medewerkers én de klanten.’

“Klanten reageren enthousiast dat de twee voormalige Q-Washes zich nu tonen als Washin7”, zegt Max Dokter. Als nieuwe bedrijfsleider van de beide vestigingen in Den Bosch en Rosmalen, kent Dokter het reilen en zeilen als z’n broekzak: hiervoor werkte hij bij de Q-Wash in Rosmalen namelijk al in dezelfde functie. “Vanaf augustus hebben we veel tijd gestoken in de overgang naar Washin7”, zegt hij. “In die periode is de naam Q-Wash gewoon op de gevels blijven staan. Bewust, want een omkleuring is belangrijk, maar een verandering van formule is voor de medewerkers en klanten nog veel belangrijker. De laatste stap in het proces is dat beide carwashes zich sinds juni tonen in de nieuwe frisse uitstraling van Washin7. En ik kan niet anders zeggen: de overgang is perfect verlopen”, aldus Dokter. “Dit kon mede zo goed en snel gaan omdat beide bedrijven dezelfde werkformule hebben”, vult Washin7-eigenaar Frank Vekemans aan. “We hebben de afgelopen maanden gefocust op de medewerkers en de klanten van beide vestigingen. Iedereen moet zich bij ons thuisvoelen. Een traject waar we de tijd voor hebben genomen en dat nu met de opening van de carwashes in Den Bosch en Rosmalen als nieuwste Washin7 is afgerond.”

Klantvriendelijkheid

Met zeven vestigingen en een zeer bekende naam in zuidwest-Nederland draait de uitbreiding in Den Bosch en Rosmalen volgens Vekemans om heel andere zaken dan het vergroten van het netwerk. “Als Washin7 verkopen we een dienst, verkopen we een schone auto. Maar naast honderd procent stralend schoon, gebeurt er nog zoveel meer. Service en klantvriendelijkheid zijn het allerbelangrijkste. Dat kun je mensen leren, maar bij Washin7 streven we ernaar dat dit in de genen van de medewerkers zit. Niet opgelegd vanuit de directie, maar vanuit jezelf. Een Washin7 kan er nog zo mooi uitzien, het zijn de mensen die het moeten doen. Zij moeten het bij onze formule prettig vinden. Zij zijn de ambassadeurs, het visitekaartje van het bedrijf. Dat lijkt makkelijk, maar is het niet en moet door iedereen worden gedragen en gesteund. Dát is de basis van Washin7. Kwaliteit, snelheid en beleving zijn de speerpunten van de formule en daar zijn we elke dag mee bezig. Klanten weten dat, weten wat ze kunnen verwachten en komen daar speciaal voor naar ons. In de Washin7 in Eindhoven, Roosendaal, Bergen op Zoom en Venlo en nu ook in Den Bosch en Rosmalen.”

Samenwerking

De overname van de twee Q-Wash vestigingen door Washin7 komt voort uit de samenwerking tussen Patrick van Laarhoven van Q-Wash en Vekemans. “We kennen elkaar al heel lang uit de branche, werkten veel samen en Patrick gaf op een gegeven moment aan iets anders te willen gaan doen”, vertelt Vekemans. “Als je zoveel dezelfde ideeën hebt en dezelfde filosofie, wat is er dan mooier dan dat je dit samen kan oppakken? Ook hierom heeft de overgang zo soepel kunnen verlopen. Allebei hebben we kettingbanen van Holz, allebei stofzuigapparatuur van Van Holland, gebruiken dezelfde software, dezelfde kassasystemen, textiel en shampoos. Dit maakt dat we met de overgang van Q-Wash naar Washin7 niet heel veel hoefden aan te passen maar juist veel tijd en aandacht konden besteden aan de medewerkers en de klanten”, aldus Vekemans.

Warm bad

Met de de carwashes in Den Bosch en Rosmalen erbij is Washin7 op zeven vestigingen in totaal gekomen. Of er nog meer uitbreiding komt, sluit Vekemans niet uit. “Als er iets moois op ons pad komt, zullen we er uiteraard naar kijken”, zegt hij. Met de overname heeft Washin7 er twee prachtige wasstraten bij. Zo biedt de Washin7 in Den Bosch een kettingbaan van 50 meter en die van Rosmalen liefst 65 meter. “We gaan vernieuwingen doorvoeren”, zegt Dokter. “Zo krijgt Den Bosch een nieuwe stofzuiginstallatie van Van Holland met extra slangen zodat mensen nóg beter hun auto kunnen reinigen.” Klanten reageren positief op de vernieuwingen, net als de medewerkers. Dokter: “Een overname kan spannend zijn, maar nu gaan we verder als Washin7. Ik kan je zeggen: dat voelt als een warm bad.”

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.