Digitalisering

Car Wash Innovation Award: waar kan je op stemmen?

Een van de categorieën waarin gestemd kan worden, is digitalisering Foto: Shutterstock

Tijdens Car Wash Show Europe presenteren de finalisten voor de Car Wash Innovation of the Year Award hun innovaties. Er zijn drie awards te vergeven, in de categorieën duurzaamheid, digitalisering en technologie. Per categorie geeft CarwashPro alvast een tipje van de sluier, want welke innovaties dingen straks mee naar de titel?

In de komende weken worden, verdeeld over de drie categorieën, de innovaties gepresenteerd. CarwashPro begint met de categorie digitalisering, waarin de bedrijven Tracs Systems, JAWS-IT, eWashClub en Repsol de finalisten zijn. Wat zijn hun innovaties en waarom is het relevant voor de carwashbranche?

PayWashGo: meer dan een betaaloplossing

Het Belgische bedrijf Tracs Systems is gespecialiseerd in betaaloplossingen. De innovatie die zij presenteren om kans te maken op de award, heeft de naam PayWashGo. “PayWashGo is veel meer dan een betaaloplossing”, legt het bedrijf uit. “Het is het kloppende hart van de wasstraat, dat alle beheersaspecten met elkaar verbindt. Van een warm welkom tot slimme marketingtools, contactloze afhandeling en een overzichtelijke boekhouding.”

JES Carwash & Reiniging maakt al gebruik van PayWashGo: “Het is een enorme meerwaarde voor onze carwash. Vroeger moesten we alles handmatig verwerken en nu verloopt het automatisch. Het hele proces van afrekenen tot verwerken en doorsturen naar de accountant is in een handomdraai gedaan. Ook de automatische kortingsacties zijn een groot succes en makkelijk op te zetten.”

Tracs Systems vat samen wat PayWashGo kan betekenen voor carwash ondernemers:

  • All-in-one partner leverancier van hardware, software & nieuwe ontwikkelingen
  • 100% cloud based – veilig en overal toegankelijk
  • 7/7 eigen helpdesk – persoonlijk, flexibel & professioneel

“PayWashGo is het wasstraatsysteem van de toekomst”, besluit Tracs Systems. Benieuwd hoe het werkt? Neem dan hier een kijkje.

Gacha Planner: het planningsproces optimaliseren

JAWS-IT uit Nederland biedt onder andere IT-service aan carwashbedrijven. De innovatie waarmee zij hopen de strijd te winnen, is de Gacha Planner. “Een unieke innovatieve oplossing om de planning eenvoudig te maken”, aldus het bedrijf.

Voor veel carwashes geldt het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Dus wie het eerst de wasstraat komt binnenrijden, is als eerste aan de beurt. Toch zijn er steeds meer carwashbedrijven die ook andere, aanvullende diensten aanbieden, zoals een grondige wasbeurt met de hand, microreparaties, autopolijsten, interieurbehandelingen of VIP-pakketten. “Het zijn allemaal diensten waarvoor afspraken nodig zijn. En diensten die planning vereisen. Wij richten ons precies op deze processen. We kijken naar problemen die andere online planners niet kunnen oplossen, zoals dubbele boekingen – iets wat je misschien wel herkent uit je eigen Outlook-agenda. Of de energie die het kost om je eigen planning op orde te krijgen. En zo hebben we een innovatieve oplossing geïntroduceerd die het spel verandert: Gacha Planner.”

Op basis van AI

Met Gacha Planner kunnen klanten voor de carwash hun afspraken online maken, legt JAWS-IT uit. “Gemakkelijk, snel en wanneer het hen uitkomt. Dat betekent voor een ondernemer minder telefoontjes en minder hinder van de werkzaamheden. En daar stopt het niet: we helpen het planningsproces te optimaliseren door planning-made-easy. Gacha Planner is uniek omdat het daadwerkelijk de optimale planningsopties suggereert op basis van een AI-strategie; een slim ontworpen en gepersonaliseerde reeks algoritmen waarmee je efficiënter kunt plannen. Uiteraard kunnen wij ook integreren met andere tools om de werkprocessen en klantervaring verder te verbeteren.” Wil je meer weten over deze innovatie? Bekijk het hier.

eWashClub: autowaservaring verbeteren met app

De Italiaanse eWashClub streeft ernaar de kloof tussen capaciteit en vraag te overbruggen. En tegelijkertijd de autowaservaring voor gebruikers te verbeteren en een wederzijds voordelig platform te bieden voor zowel eindgebruikers als carwashexploitanten. “We zijn een startup in de autowasindustrie en we hebben in samenwerking met BeaconMobile – nu overgenomen door DRB – een baanbrekend systeem ontwikkeld dat een revolutie teweeg zal brengen in het autowaslandschap”, zegt oprichter van eWashClub, Alessandro Mittone.

Het systeem omvat drie componenten:

  • Gebruiksvriendelijke mobiele app die dient als front-end voor eindgebruikers en die in de behoeften van zowel B2C-, B2B-gebruikers als operators voorziet. Met deze app hebben klanten toegang tot verschillende functies en diensten met betrekking tot autowassen
  • 24/7 klantenservicesysteem, aangedreven door kunstmatige intelligentie, beschikbaar om 90 procent van de vragen van gebruikers snel te beantwoorden. De resterende 10 procent van de vragen, doorgaans claims en klachten, worden binnen 48 uur beantwoord
  • Een gecentraliseerd marketingplatform werkt eraan om nieuwe klanten naar aangesloten autowasstraten te brengen, waarbij het zich ertoe verbindt om binnen de eerste zes maanden een toename van 30 procent in het aantal klanten te realiseren

Empowerment voor vrouwen

De voordelen voor eindgebruikers zijn volgens Mittone tijd- en kostenbesparingen, de mogelijkheid om services te boeken die aan hun specifieke behoeften voldoen, toegang tot geverifieerde beoordelingen en het gemak van het beheren van hun rekeningsaldo. eWashClub wil vrouwen ook empoweren door carwashdiensten toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken.

Exploitanten van autowasstraten kunnen verschillende voordelen behalen door lid te worden van eWashClub. “Deze voordelen omvatten kosteloze deelname aan het platform, een groter klantenbestand, verbeterde klantloyaliteit, de mogelijkheid om zich te concentreren op hun kernactiviteiten en de kans om onbemande wasstraten aan te passen om klanten beter van dienst te zijn.” Meer weten over eWashClub? Lees hier verder.

Waylet: toegang tot alle diensten via één app

Binnen het eigen tankstation-netwerk heeft het Spaanse Repsol de afgelopen jaren hard gewerkt aan de opbouw van een sterk homogeen netwerk van gemakswinkels en tankstations. Maar ondertussen bleef de carwashbusiness onaangeroerd. “Daarom hebben we in 2019 besloten om onze wasstraten te renoveren en een homogeen en gedigitaliseerd netwerk te creëren, samen met een nieuw imago, onder de naam Repsol Klin”, aldus Repsol.

“We hebben de wasstraten van onze tankstations gedigitaliseerd door al onze wasapparatuur (transportbanden, rollovers, wasplaatsen en stofzuigers) aan te sluiten op onze mobiele app Waylet. Ongeacht de leeftijd, het merk of het model van de apparatuur. Op deze manier kunnen klanten niet alleen carwashservice kopen met de Repsol-app, maar ook de apparatuur starten door een QR-code op elk item te scannen.”

6 miljoen gebruikers

Waylet biedt inmiddels aan 6 miljoen gebruikers toegang tot en betaling van alle multi-energiediensten. Van brandstof tot oplaadsessies voor e-mobiliteit, parkeerplaatsen, gemakswinkels, ECI-winkels en autowassen bij Repsol Klin. Repsol heeft op dit moment 250 carwashes en dat aantal blijft groeien. “We sluiten dit jaar af met 300 Repsol Klin-stations, en zullen daarmee het grootste carwashnetwerk in Spanje zijn. En we zijn de enige die, door middel van onze Waylet-app, een 100 procent gedigitaliseerde carwashervaring kunnen bieden.” Benieuwd hoe de app eruit zien, neem dan hier een kijkje.

Stem mee!

Binnen deze categorie kan er al gestemd worden. Een stem uitbrengen op jouw favoriet? Dat kan via het online stemformulier. De innovaties binnen de categorie technologie staan ook op de website van CarwashPro, en binnenkort verschijnt de laatste categorie duurzaamheid online. Benieuwd wie alle finalisten zijn? Bekijk hier het overzicht.

Tijdens de beurs op 21 september worden alle innovaties gepresenteerd in onze innovatie galerij. Jij als bezoeker bepaalt wie er wint. Per categorie kun je stemmen op jouw favoriet. Ben jij erbij om jouw innovatie te ondersteunen? Registreer je hier alvast gratis voor Car Wash Show Europe!

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Car Wash Innovation Award: waar kan je op stemmen? | CarwashPro
Digitalisering

Car Wash Innovation Award: waar kan je op stemmen?

Een van de categorieën waarin gestemd kan worden, is digitalisering Foto: Shutterstock

Tijdens Car Wash Show Europe presenteren de finalisten voor de Car Wash Innovation of the Year Award hun innovaties. Er zijn drie awards te vergeven, in de categorieën duurzaamheid, digitalisering en technologie. Per categorie geeft CarwashPro alvast een tipje van de sluier, want welke innovaties dingen straks mee naar de titel?

In de komende weken worden, verdeeld over de drie categorieën, de innovaties gepresenteerd. CarwashPro begint met de categorie digitalisering, waarin de bedrijven Tracs Systems, JAWS-IT, eWashClub en Repsol de finalisten zijn. Wat zijn hun innovaties en waarom is het relevant voor de carwashbranche?

PayWashGo: meer dan een betaaloplossing

Het Belgische bedrijf Tracs Systems is gespecialiseerd in betaaloplossingen. De innovatie die zij presenteren om kans te maken op de award, heeft de naam PayWashGo. “PayWashGo is veel meer dan een betaaloplossing”, legt het bedrijf uit. “Het is het kloppende hart van de wasstraat, dat alle beheersaspecten met elkaar verbindt. Van een warm welkom tot slimme marketingtools, contactloze afhandeling en een overzichtelijke boekhouding.”

JES Carwash & Reiniging maakt al gebruik van PayWashGo: “Het is een enorme meerwaarde voor onze carwash. Vroeger moesten we alles handmatig verwerken en nu verloopt het automatisch. Het hele proces van afrekenen tot verwerken en doorsturen naar de accountant is in een handomdraai gedaan. Ook de automatische kortingsacties zijn een groot succes en makkelijk op te zetten.”

Tracs Systems vat samen wat PayWashGo kan betekenen voor carwash ondernemers:

  • All-in-one partner leverancier van hardware, software & nieuwe ontwikkelingen
  • 100% cloud based – veilig en overal toegankelijk
  • 7/7 eigen helpdesk – persoonlijk, flexibel & professioneel

“PayWashGo is het wasstraatsysteem van de toekomst”, besluit Tracs Systems. Benieuwd hoe het werkt? Neem dan hier een kijkje.

Gacha Planner: het planningsproces optimaliseren

JAWS-IT uit Nederland biedt onder andere IT-service aan carwashbedrijven. De innovatie waarmee zij hopen de strijd te winnen, is de Gacha Planner. “Een unieke innovatieve oplossing om de planning eenvoudig te maken”, aldus het bedrijf.

Voor veel carwashes geldt het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Dus wie het eerst de wasstraat komt binnenrijden, is als eerste aan de beurt. Toch zijn er steeds meer carwashbedrijven die ook andere, aanvullende diensten aanbieden, zoals een grondige wasbeurt met de hand, microreparaties, autopolijsten, interieurbehandelingen of VIP-pakketten. “Het zijn allemaal diensten waarvoor afspraken nodig zijn. En diensten die planning vereisen. Wij richten ons precies op deze processen. We kijken naar problemen die andere online planners niet kunnen oplossen, zoals dubbele boekingen – iets wat je misschien wel herkent uit je eigen Outlook-agenda. Of de energie die het kost om je eigen planning op orde te krijgen. En zo hebben we een innovatieve oplossing geïntroduceerd die het spel verandert: Gacha Planner.”

Op basis van AI

Met Gacha Planner kunnen klanten voor de carwash hun afspraken online maken, legt JAWS-IT uit. “Gemakkelijk, snel en wanneer het hen uitkomt. Dat betekent voor een ondernemer minder telefoontjes en minder hinder van de werkzaamheden. En daar stopt het niet: we helpen het planningsproces te optimaliseren door planning-made-easy. Gacha Planner is uniek omdat het daadwerkelijk de optimale planningsopties suggereert op basis van een AI-strategie; een slim ontworpen en gepersonaliseerde reeks algoritmen waarmee je efficiënter kunt plannen. Uiteraard kunnen wij ook integreren met andere tools om de werkprocessen en klantervaring verder te verbeteren.” Wil je meer weten over deze innovatie? Bekijk het hier.

eWashClub: autowaservaring verbeteren met app

De Italiaanse eWashClub streeft ernaar de kloof tussen capaciteit en vraag te overbruggen. En tegelijkertijd de autowaservaring voor gebruikers te verbeteren en een wederzijds voordelig platform te bieden voor zowel eindgebruikers als carwashexploitanten. “We zijn een startup in de autowasindustrie en we hebben in samenwerking met BeaconMobile – nu overgenomen door DRB – een baanbrekend systeem ontwikkeld dat een revolutie teweeg zal brengen in het autowaslandschap”, zegt oprichter van eWashClub, Alessandro Mittone.

Het systeem omvat drie componenten:

  • Gebruiksvriendelijke mobiele app die dient als front-end voor eindgebruikers en die in de behoeften van zowel B2C-, B2B-gebruikers als operators voorziet. Met deze app hebben klanten toegang tot verschillende functies en diensten met betrekking tot autowassen
  • 24/7 klantenservicesysteem, aangedreven door kunstmatige intelligentie, beschikbaar om 90 procent van de vragen van gebruikers snel te beantwoorden. De resterende 10 procent van de vragen, doorgaans claims en klachten, worden binnen 48 uur beantwoord
  • Een gecentraliseerd marketingplatform werkt eraan om nieuwe klanten naar aangesloten autowasstraten te brengen, waarbij het zich ertoe verbindt om binnen de eerste zes maanden een toename van 30 procent in het aantal klanten te realiseren

Empowerment voor vrouwen

De voordelen voor eindgebruikers zijn volgens Mittone tijd- en kostenbesparingen, de mogelijkheid om services te boeken die aan hun specifieke behoeften voldoen, toegang tot geverifieerde beoordelingen en het gemak van het beheren van hun rekeningsaldo. eWashClub wil vrouwen ook empoweren door carwashdiensten toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken.

Exploitanten van autowasstraten kunnen verschillende voordelen behalen door lid te worden van eWashClub. “Deze voordelen omvatten kosteloze deelname aan het platform, een groter klantenbestand, verbeterde klantloyaliteit, de mogelijkheid om zich te concentreren op hun kernactiviteiten en de kans om onbemande wasstraten aan te passen om klanten beter van dienst te zijn.” Meer weten over eWashClub? Lees hier verder.

Waylet: toegang tot alle diensten via één app

Binnen het eigen tankstation-netwerk heeft het Spaanse Repsol de afgelopen jaren hard gewerkt aan de opbouw van een sterk homogeen netwerk van gemakswinkels en tankstations. Maar ondertussen bleef de carwashbusiness onaangeroerd. “Daarom hebben we in 2019 besloten om onze wasstraten te renoveren en een homogeen en gedigitaliseerd netwerk te creëren, samen met een nieuw imago, onder de naam Repsol Klin”, aldus Repsol.

“We hebben de wasstraten van onze tankstations gedigitaliseerd door al onze wasapparatuur (transportbanden, rollovers, wasplaatsen en stofzuigers) aan te sluiten op onze mobiele app Waylet. Ongeacht de leeftijd, het merk of het model van de apparatuur. Op deze manier kunnen klanten niet alleen carwashservice kopen met de Repsol-app, maar ook de apparatuur starten door een QR-code op elk item te scannen.”

6 miljoen gebruikers

Waylet biedt inmiddels aan 6 miljoen gebruikers toegang tot en betaling van alle multi-energiediensten. Van brandstof tot oplaadsessies voor e-mobiliteit, parkeerplaatsen, gemakswinkels, ECI-winkels en autowassen bij Repsol Klin. Repsol heeft op dit moment 250 carwashes en dat aantal blijft groeien. “We sluiten dit jaar af met 300 Repsol Klin-stations, en zullen daarmee het grootste carwashnetwerk in Spanje zijn. En we zijn de enige die, door middel van onze Waylet-app, een 100 procent gedigitaliseerde carwashervaring kunnen bieden.” Benieuwd hoe de app eruit zien, neem dan hier een kijkje.

Stem mee!

Binnen deze categorie kan er al gestemd worden. Een stem uitbrengen op jouw favoriet? Dat kan via het online stemformulier. De innovaties binnen de categorie technologie staan ook op de website van CarwashPro, en binnenkort verschijnt de laatste categorie duurzaamheid online. Benieuwd wie alle finalisten zijn? Bekijk hier het overzicht.

Tijdens de beurs op 21 september worden alle innovaties gepresenteerd in onze innovatie galerij. Jij als bezoeker bepaalt wie er wint. Per categorie kun je stemmen op jouw favoriet. Ben jij erbij om jouw innovatie te ondersteunen? Registreer je hier alvast gratis voor Car Wash Show Europe!

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.